danutttz

Problema sonda lambda?

27 posts in this topic

Buna ziua as dori si eu parerea voastra intr-o problema....

Acum 2 zile cand am pornit masina si am facut cativa km am observat ca relantiu sta foarte jos pe la vreo 2 sute de turatii......era aproape rau de 0.....

Am zis ca o sa ii curat clapeta de acc. si o sa isi revina nu am bagat de seama ...........

Apoi cand stateam la semafor a murit motoru .....am repornit de vreo 2 ori a facut asa ....a doua oara cand am pornito a aparut si martoru semnu landa in bord.........

Poate fi de la filtru de benzina ??????? sau e de la altceva ........precizez ca filtru de benzina nu l-am schimbat de cand am luat masina ......decat cel de aer ulei si habitaclu ........stiu ca martoru apare doar cand amestecu nu e bun.......sau ceva de genu si m-am gandit ca e pompa de benzina sau ..........filtru de benzina.........

ideea e ca pe mine m-ar interesa sa stiu daca din cauza filtrului de benzina ar putea fi?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de la filtru. Cati km are masina? Ai schimbat vreo sonda lambda (are 2)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de la filtru. Cati km are masina? Ai schimbat vreo sonda lambda (are 2)?

nu am schimbat nici o sonda pana acum masina are in jur de 18 000 de km.......

dar se poate asa din senin ???? ma gandesc ca din moment ce imi apare in bord martoru le are sondele........

vam spus am pornit masina pe la 4 dimineata am plecat pana la universitate din zona traffic greu ....si relantiu cand stateam la semafor era jos aproape de 0 ...am mers asa pana acolo apoi la intoarcere tot la fel era relantiu.......martoru de la sonda nu era aprins apoi cand sa ajung acasa nu am mai apucat sa opresc eu motoru .....sa oprit singur.......apoi am repornit ........si a ramas aprins martoru de la sonda lambda ...dupa cateva secunde sa aprins si cel de la DSA......am oprit motoru si am repornit din nou......a verificat pe pozitia 2 toti martorii si cand am pornit cel de la lambda sa aprins si asa a ramas.......eu ma gandeam ca am mers ultima oara cu ea pe rezerva si ma gandesc ca a luat gunoi ceva in filtru si numai ii vine benzina corect.......dar masina cand o accelerez trage bine.......inca ceva trebuie sa ii fac schimbu de ulei ca am 9500 de km si inca nu lam schimbat o avea vreo legatura .....cu vreun filtru ??? gen cel de aer???? ma gandesc sa ii scot filtru de benzina prima oara sa suflu in el sa vad daca e infundat apoi daca nu e de la el ....sa ii curat clapeta si motorasu ala de relanti.......eu am schimbat acum vreo 3 saptamani bujiile dar pana acum a mers perfect masina........pana acum cateva zile cand a scazut mai jos decat e normal relantiu ......pana acum aveam probleme ca statea peste turatie adica pe la 1000 de ture acu a luato razna si sta la 200 ........nu stiu cu ce sa incep ce ma sfatuiti sa fac???? macar cu ce sa incep ca daca spuneti ca nu are cum sa fie de la filtru de benzina macar sa nu il dau ca dobitocu degeaba jos.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am schimbat nici o sonda pana acum masina are in jur de 18 000 de km.......

''tu-i muma ei de limbă română! Nu prea cred că poţi avea probleme cu sondele lambda la 18000 de km... ;D

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa o diagnoza, Daca are 180000 km, mai mult ca sigur cel putin sonda din amonte de catalizator e dusa sau pe duca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma cati km are??? 18000 sau 180000 ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil o sută opt zeci de mii, dar omu' se grăbeşte, ce să-i faci?

mda scuze are 180.000 pai si ce face mai exact aceasta sonda ce probleme mi-ar putea crea ???

am fost acum 10 min cu masina si se comporta chiar bine relantiu vad ca si-a revenit numai ca sta aprins becu ala de la, lambda......

masina se tureaza bine trage bine dar mi se pare ca , cu treapta a doua parca pierde din putere......nu sunt sigur la plecarea de pe loc mi se pare ca e mai greoaie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-ti consume mai multa benzina. Sonda lambda masoara cantitatea de oxigen din gazele de evacuare. In functie de asta calculatorul masinii gestioneaza amestecul de carburant. Daca sonda nu functioneaza, motorul merge in "open loop", mai pe romaneste "cu socul tras".

Edited by mironb

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-ti consume mai multa benzina. Sonda lambda masoara cantitatea de oxigen din gazele de evacuare. In functie de asta calculatorul masinii gestioneaza amestecul de carburant. Daca sonda nu functioneaza, motorul merge in "open loop", mai pe romaneste "cu socul tras".

va rog si eu frumos sa imi zica cineva sau sa imi arate o schema in vadis cu sondele unde sunt amplasate mai exact am jurat ca masina in service nu o mai las niciodata ...........dupa ultima mea experienta cu service-urile........am vazut cum arata o sonda lambda la masina mea dar nu stiu unde anume mai exact sunt amplasate .....le pot vedea daca o ridic pe cric ......si unde anume sunt bagate mufele lor? o fi vreo mufa oxidata sau ceva de genu....asa dintr-o data sa cada mi se pare cam suspect .....am facut cu masina si 1400 de km fara sa ma opresc si nu sa intamplat nimic si acum .......sau altceva am inteles de la alt subiect din acest forum pe un membru ca nu stiu ce mufa a scos el de pe blocu motor si i sa aprins sonda lambda in bord .....aveti idee despre ce mufa vorbea zicea ceva de genu mufa de la nu stiu ce de aer......multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mufele de la sonde vin la cutia neagra de deasupra turbinei. Sondele sunt montate pe esapament, una inainte de catalizator, cealalta dupa. Trebuie intai sa vezi de ce s-a aprins becul, pot fi mai multe erori. Cu o diagnoza vezi ce si cum. Daca nu mai vrei sa mergi la service, fa rost de o interfata de diagnoza (clona de Vag-Com, programul Vol-Fcr) si de un laptop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mufele de la sonde vin la cutia neagra de deasupra turbinei. Sondele sunt montate pe esapament, una inainte de catalizator, cealalta dupa. Trebuie intai sa vezi de ce s-a aprins becul, pot fi mai multe erori. Cu o diagnoza vezi ce si cum. Daca nu mai vrei sa mergi la service, fa rost de o interfata de diagnoza (clona de Vag-Com, programul Vol-Fcr) si de un laptop.

eu habar nu am unde e turbina banuiesc ca e in partea dreapta a motorului cum te uiti din fata masinii ...doar banuiesc si ca sa am acces la acea cutie trebuie sa demontez ceva sau se poate vedea daca deschid capota ?:| adica tre sa dau jos capacu de la motor sau ceva de genu asta????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand deschizi capota, o sa vezi intre stergatoare, pe peretele dintre motor si compartimentul pasagerilor un capac negru lunguiet. Uite aici filmulet:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand deschizi capota, o sa vezi intre stergatoare, pe peretele dintre motor si compartimentul pasagerilor un capac negru lunguiet. Uite aici filmulet:

multumesc frumos chiar acum o sa ma duc sa le scot si sa le dau cu niste spray pentru contacte sa vad poate isi revine ......revin si eu cu un raspuns !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc frumos chiar acum o sa ma duc sa le scot si sa le dau cu niste spray pentru contacte sa vad poate isi revine ......revin si eu cu un raspuns !!!

am revenit ........mai rau am stricat.....am dat capacu jos am scos mufele de la sonde amandoua si apoi leam pus la loc......nici o modificare apoi am scos toate mufele de acolo leam curatat si le-am pus la loc acu imi sta si martoru de la DSA aprins.....cand pornesc il verifica se stinge si apoi dupa 10 secunde se aprinde si ala.........

:(((((((((spui ca e brad de craciun bordu meu acum.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai scos mufa care nu trebuia. Trebuie sa faci o diagnoza, sa vezi ce eroare ai, o stergi si vezi daca reapare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa spunem ca maine dau jos sondele ....as avea vreo posibilitate in a le testa sa vad daca mai sunt bune???????maine o sa merg sa fac si o diagnoza dar as dorii prima oara sa stiu daca imi spune si ala da domne sonda cutare spune ca e ......as putea sa o verific in vreun fel???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate vedea la diagnoza daca functioneaza sau nu (trebuie sa scoata intre 0 si 1 volt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate vedea la diagnoza daca functioneaza sau nu (trebuie sa scoata intre 0 si 1 volt).

buna seara tuturor l-am trimis pe tata cu masina la un service pentru a face diagnoza si sonda din amonte de catalizator e dusa .....

as vrea si eu mai multe detalii sa imi zica cineva daca stie se potriveste sonda si de pe alte modele de volvo adica alte motorizari???? alti anii de fabricatie spre exemplu...merita schimbata cu una noua sau una sh ? se mai poate face ceva la asta care urmeaza sa o dau jos adica as avea vreo sansa sa o fac sa refunctioneze????

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai simplu. Iei una noua.La un magazin auto dupa seria de sasiu iti da care trebuie pe masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

cel mai simplu. Iei una noua.La un magazin auto dupa seria de sasiu iti da care trebuie pe masina

problema e ca am nevoie de masina ca de aer dar sa dau si 600 - 700 ron pe o sonda lambda mi se pare cam mult .....stiu ca acum sunt multi care or sa spuna dc ti-ai luat volvo....asa ca am sa le raspund dinainte .......pentru ca stiu ca se strica foarte greu piesele pe ea daca e folosita corect e foarte fiabila si foarte sigura de multe ori mi sa spus ca ar merita sa o vand si sa caut altceva dar credetima ca mai bine merg 50 de km cu ea si sa simt cu adevarat ca, conduc decat sa ma sui intr-un fiat sau alta marca si sa stiu ca era mult mai simplu sa iau transportu in comun deci intrebarea mea ramane valbila merita o sonda lambda sh ???sau se poate face ceva cu cea care am sa o demontez?????o seara buna tuturor.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi aici dace am completat bine la datele masinii si daca este ce-ti trebuie ;)http://www.autokarma...isProdPeGrupe=1&

ms frumos dar e motor 1.9 t4 nu 2.0 si la 1.9 sunt numai de la 500 ron in sus:((((((

se potriveste oare sonda lambda de pe alte motoare????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact acelasi lucru il patesc in perioada asta si eu cu masina. Acum doua zile am pus-o pe tester si o sonda e dusa. In plus nici relantiul nu sta fix la o turatie (in cazul meu 850 rpm), insa asta cred ca e de la clapeta de acceleratie.

Recomandarea mea ar fi sa schimbi sonda pentru ca poti avea mai tarziu probleme cu catalizatorul care nu e tocmai ieftin. Nu este cazul sa o faci chiar maine, dar trebuie sa ai in vedere si cu cat mai repede cu atat mai bine.

Cat despre una la mana a doua, producatorul (Bosch) spune ca ar trebui sa functioneze in parametri normali aprox. 150000 de km. A mea a picat la 35000... deci eu nu prea ti-as recomanda una second.

Edited by Lau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca iei una second-hand si te tine putin? Trebuie alta si ai cheltuiala mai mare. Ok este scumpa dar cum spuneai se strica greu piesele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now