Sign in to follow this  
Followers 0
Guest sorin_ms66

se mai plateste vreo taxa daca aduci de afara o masina pt piese?

14 posts in this topic

Stie cineva dintre dv daca trebuie sa platesti ceva ca sa iti aduci de afara (din UE) o masina, pe roti, pe care sa o folosesti doar pentru piese? De ex, ma gindesc serios sa imi aduc una pe roti din Suedia sau Germania si sa o fac bucati, pentru piese. As fi recunoscator pentru orice raspuns avizat in sensul asta.

Ma refer, evident, la situatia de dupa 1 ianuarie 2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate in acest moment nimeni nu-ti poate da un raspuns concret. (apropos: daca vrei poti scapa de formulele protocolare gen dvs.;  unul dintre scopurile acestui forum este acela de rupe anumite bariere intre noi, de a ne face prieteni, de a ne apropria mai mult. ok?) teoretic, odata intrati in UE esti liber sa aduci orice masina. pentru moment exista niste taxe - destul de mari -, numite taxe pentru prima inmatriculare, pentru a stopa exodul de masini second ce vor intra in RO dupa 1 ianuarie. cred ca va mai trebui sa astepti cateva luni pentru a se crea cateva precedente.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca omul vrea sa o aduca pentru piese ma gandesc ca are nevoie doar de autorizatie de tranzit/circulatie provizorie.

si de ce sa plateasca acea taxa daca el nu o inmatriculeaza? doar o aduce si o depoziteaza la el in curte dupa care o face bucati si o baga in casa.

deci nu are treaba cu oficiul de inmatriculari, deci fara taxa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si ce se intampla daca fiecare roman isi aduce o masina sa o tina in curte? nu devine Romania o tara a deseurilor (cum de fapt este pentru tot felul de cauciucuri, piese second, etc.)??? tocmai la asta se gandesc si alesii nostrii. cand se vor infiinta si la noi acele cimitire de masina unde o masina poate fi reciclata atunci probabil ca lucrurile vor sta altfel. pana atunci stau si ma uit pe geam si vad cel putin 3 masini abandonate ce ocupa locuri de parcare iar altii isi pun masinile pe unde apuca...

si eu am nevoie de o masina din germania pentru piese ce nu se gasesc (pentru un Opel Monza - doar vreo 20 in tara) dar pana nu rezolv cu  ce voi face cu caroseria dupa dezmembrare nici nu ma gandesc sa o aduc inca....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, eu cred ca nu vom umple tara de gunoaie, noi cei care ne vom lua o masina pentru piese. Personal - si cred ca si ceilalti aflati in aceeasi situatie fac la fel - am de gind sa demontez masina adusa pentru piese, pastrez reperele de care am nevoie, iar fierul il duc desigur la un centru de colectare de genul REMAT. Nu cred ca deranjez pe nimeni daca acasa la mine, in ograda mea, pastrez doua usi si doua aripi de rezerva pentru masina. Nu cred ca e vreun posesor de masina care sa nu aiba acasa diverse fieratanii pentru masina sa. Intrebarea din deschiderea subiectului, insa, ramine: mai platim ceva daca ne aducem cite un Volvo pentru piese dintr-o tara UE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se mai plateste la noi nici o taxa! cui sa mai platesti, vama, nu mai este iar la R A R nu te duci decat daca vrei sa faci recarosare,deci poti sa aduci linistit .Daca vrei sa recarosezi masina ta, trebuie sa aduci cu acte de provenienta una identica dar mai noua desigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si nu ma mai intreaba nimeni ce fac cu masina la vama? inca nu am reusit sa ies din tara, asa ca pun intrebari in necunostiinta de cauza. inainte trebuia sa declari masina si se facea o hartie (scrisoare de trasura, daca nu ma insel) cu care trebuia ca un termen de 30 de zile sa te duci sa-i faci vama si alte acte. acum nu se mai face nici o hartie? adica, nu mai vine nimeni dupa mine sa ma intrebe de masina?

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceau!

Si eu zic la fel ca si sorin_ms66 nu am fost inca afara dar exact asa vreau sa fac si eu si cred ca este foarte legal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat chiar si bilete de avion pentru dus (o cumpar din apropiere de Hamburg), asa ca sper ca in jur de 4-5 martie sa ma intorc in tara cu un 340 din 86, care arata frumos si are  verificare tehnica facuta de nemti, la zi. A costat 350 de euro si arata impecabil masina. Evident, mie nu imi trebuie toate reperele, asa ca, daca sunt doritori de piese, ii rog sa se anunte. E drept ca o parte din piese sunt deja ca si date lui Ionel (membru si el pe site-ul asta), dar raman oricum destule. O sa va tin la curent cu felul in care va decurge intrarea in tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va pot spune ca merge fara probleme sa iti aduci o masina pt piese

am cumparat-o din germania (TUV facut inaintea plecarii catre casa - a costat 53 euro), am mai dat cca 125 euro pe numere de export si asigurare, dupa care din Hamburg la Tg Mures nimeni n-a avut treaba cu mine

in ce stare e masina va puteti imagina, din moment ce a trecut TUV fara nici o problema

deci, cine are volvo mai vechi isi poate aduce lejer una pentru piese, in stare foarte buna, pentru cca 500 euro, poate chiar mai ieftin

carburantul pina acasa a costat cca 180 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumim pentru raspuns. multi dintre noi s-au gandit sa-si mai aduca ceva piese (sub forma de masina) si se intrebau daca se poate. acum se pare ca da.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant ar fi sa stim cit ne-ar costa si o recarosare? in conditiile actuale ( ma refer la RAR ce taxe ar fi si care ar fi modalitatea ) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspunsul ti l-ai dat singur.

Intra pe www.rarom.ro si vei gasi acolo formularele necesare unei recarosari.

Ia despre costuri, nu trebuie decat sa platesti taxele logice ce rezulta din asta, adica o identificare RAR si o taxa de talon.

Ce trebuie la o recarosare (si la motorizare, dealtfel) Acte de provenienta si de proprietate a piesei respective (adica sa nu fie furata si factura sa fie pe numele tau). Deci ai grija ce cumperi, de la cine, ce acte ai la ea, si ruleaz-o prin programele de verificare furaciuni. Este extrem de important acest aspect, pt. ca actele le faci DUPA ce ai operat recarosarea, si daca iti respinge proiectul, ai muncit de pomana. Pa mai trebuie sa si refaci totul :)

Atentie: daca ai in cap o recarosare si o remotorizare (adica, practic sa iei o masina si sa o inmatriculezi pe talonul tau) nu se poate. Intre cele 2 operatii distincte trebuie sa treaca minim 6 luni.

De asemenea, la remotorizare mai exista o conditie: Noul motor sa aiba o norma de poluare MAI BUNA sau cel putin EGALA cu a motorului pe care il inlocuiesti. Deci daca dai jos un E2, nu poti pune in loc un E1. Si ar fi bine ca motorul pe care vrei sa il pui pe masina sa fi fost pus si de fabricant pe modelul tau. Se poate si motor de Dacie pe Trabant, insa se face omologare artizanala, si sunt muulte teste de facut si costa.

Daca mai ai intrebari, shot. Dar, ti-am mai zis, totul este destul de simplu si logic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles care e treaba; in cap aveam urmatoarea idee sa aduc o masina din afara dupa care sa fac recarosarea la cea pe care o am deja( ma refer la R21 pe care nu iau mai nimic daca vreau sa il vind). Ulterior la 6, 7 luni da ii fac si rocada cu motorul. Ma intelegi acum ce vreau. Dar deocamdata e totul in studiu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0