laci8

Problema catalizator sau sonda lambda

16 posts in this topic

Salutare!

Am si eu o problema, chiar destul de mare. Problema este, ca atunci cand schimb vitezele, cateodata moare motorul. Chiar din aceasta cauza am avut si un accident, motorul mi-a murit intr-o curba, si am intrat in masina de pe banda 1. Pe bord exista un semn lamba (λ), care se aprinde (cu verde) in timpul mersului. Din cate am inteles este foarte scump un catalizator nou (pretul exact nu stiu, pentru ca nu am de unde). Mi s-a zis ca pot sa elimin catalizatorul, pentru ca nu se va intampla nimic rau, poate doar va creste consumul. Acest lucru este adevarat? Sau va trebui sa cumpar un catalizator nou. Sper ca cineva sa ma poate ajuta. O zi placuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg fara catalizator de un an si intr-adevar poate CEL MULT mi-a crescut un pic consumul. Masina insa merge foarte bine si in parametri.

Semnul "lambda" semnifica nu un catalizator / sonda defecta, ci o problema la sistemul de management al motorului. Incearca sa apelezi la cineva care are un tester, sa-ti citeasca erorile din computerul de injectie. Pune-le pe forum si de-acolo incercam sa te ajutam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu pam gasit pe nimeni care sa aiba un tester corespunzator. Mufa de intrare este veche, si la cati am fost pana acum nu s-a potrivit. Ar fi bine, ca nu im functioneaza nici ABS ul, dar nimeni nu imi poate spune care este problema. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ABS-ul s-ar putea sa fie problema cu unul din senzorii de pe roti. Probabil cand a fost efectuata o reparatie a fost deranjat / rupt unul din firele care duce la ele. Sau pur si simplu au murit de batranete  :sleepy2:

Poti face un mic efort si sa ajungi la o reprezentanta, ei ar trebui sa aiba mufa potrivita. Macar ca sa stii de unde sa pornesti reparatia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cunostintele mele cea mai apropiata reprezentanta se afla la Cluj. Nu am curajul sa pornesc cu masina la un drum asa de lung, tot sper ca voi gasi pe cineva in Mures. Caut neintrerupt, pana acum fara succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbeste cu kadudu... El e din Mures, poate te ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

becul verde  cu sonda lamba care se aprinde in bord este o piesa care se afla situata sub capota motorului linga oala din stinga a amortizorului fata. este o piesa de dimensiunea si forma unei brichete tubulare din care ies 2(doua )fire atasate la o mufa. piesa are o teaca care se scoate si sub care se afla partial ascuns un cicuit electronic pe care se afla un reglabil (denumirea piesei este potentiometru CO si regleaza consumul de benzina <cel putin asta a fost explicatia data la service> totusi inclin sa cred ca regleaza amestecul ). pretul la reprezentanta era 500 RON  acum un an + manopera 50 RON!!!!!!!!! (era vorba de scoaterea mufei ,inlaturarea piesei vechi si punerea celei noi in loc). am mers vreo doua luni fara ea timp in care a crescut sensibil consumul (13-14 l/100km) dupa care am cumparat reglabilul de la un magazin DIODA si l-am inlocuit . problema s-a rezolvat dar din cauza vechimii piesei (reglabilul) nu am putut citi valoarea de pe el si am luat unul de 150 kilo. in afara ca relantiul a crescut la 1100rot./min de la 850 nu am mai avut nici o problema . daca totusi este cineva care poate citi valoarea de pe reglabil il rog sa o posteze. poze explicative la cele de mai sus

martoruldinborduq8.jpg

regabilulnou1mz0.jpg

reglabilulnouii1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm... eu nu gasesc nicaieri acesta piesa...dar un lucru mai suspect e ca eu nu am nici becul ala verde in bord...dar un lucru este clar: am 15 % consum! motorul imi sta turat in 1000 rpm la relanti...in rest totul imi merge perfect...motorasul de relanti l'am curatat si nici nu imi mai fluctueaza... ce sa fie, ce sa fie??va rog...opinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Ai sonda lambda ? Trebuie sa fie pe evacuare la iesirea din motor (cred). Ai avut aceeasi turatie de cind ai cumparat masina ? Completeaza te rog si profilul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum naiba sa fie 500 ron un semireglabil? La mai multe masini exista acest semireglabil de unde se regleaza amestecul, trebuie insa folosit un analizor de gaze pt reglarea corecta a amestecului. Poti gasi analizor de gaze la statiile ITP (este mai greu de reglat la statia ITP tb sa ai o pila buna) sau la montatorii de GPL. La Espero aveam asa ceva si odata dereglat acel potentiometru consumul era in aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Ai sonda lambda ? Trebuie sa fie pe evacuare la iesirea din motor (cred). Ai avut aceeasi turatie de cind ai cumparat masina ? Completeaza te rog si profilul .

da...e clar...cu scuzele de rigoare, nu am sonda lamba...si de aia cred ca nu am nici regulatorul CO, si nici becul in bord....dar d c imi sta turata?clapeta am curatat'o astazi si nimic...alte pareri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum naiba sa fie 500 ron un semireglabil? La mai multe masini exista acest semireglabil de unde se regleaza amestecul, trebuie insa folosit un analizor de gaze pt reglarea corecta a amestecului. Poti gasi analizor de gaze la statiile ITP (este mai greu de reglat la statia ITP tb sa ai o pila buna) sau la montatorii de GPL. La Espero aveam asa ceva si odata dereglat acel potentiometru consumul era in aer.

Salut . Nu semireglabilul avea pretul asta ci piesa cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut aceeasi problema:de la filtrul de aer,vine spre motor un furtun gos pe care este debitmetrul daca nu ma insel.Acolo,sub mufa erau niste fire,unul era dezlipit.Simptomul era urmatorul:relanti instabil,motorul moare,becul verde APRINS.Normal,becul se aprindea doar la punerea contactului.Un electrician bun mi-a descoperit buba,dar dupa vreo luna de ipoteze.Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am si eu o problema, chiar destul de mare. Problema este, ca atunci cand schimb vitezele, cateodata moare motorul. Chiar din aceasta cauza am avut si un accident, motorul mi-a murit intr-o curba, si am intrat in masina de pe banda 1. Pe bord exista un semn lamba (λ), care se aprinde (cu verde) in timpul mersului. Din cate am inteles este foarte scump un catalizator nou (pretul exact nu stiu, pentru ca nu am de unde). Mi s-a zis ca pot sa elimin catalizatorul, pentru ca nu se va intampla nimic rau, poate doar va creste consumul. Acest lucru este adevarat? Sau va trebui sa cumpar un catalizator nou. Sper ca cineva sa ma poate ajuta. O zi placuta.

Incearca la Trozner, am fost si eu tot cu ABS ul mia zis ca e senzoru din stanga fata lam cumparat si dupa 1-2 zile iar mia reaparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine martorul acela se aprindea numai dimineata cind era mot rece,dupa ce se incalzea mot,trebuia sa resetez eroare si se stingea si nu mai aparea pina in ziua urmatoare.am to cautat cauza.am vorbit cu cineva si mi-a zis sa dau cu spray de contacte la debimetrul de aer,senzor temperatura,sonda lambda si nu o sa se mai aprinda. am facut cum mi-a spus si adio bec aprins.si intreadevar,cind se aprindea becul,nu mai mergea mot bine,dadea sa moara.Bafta la rezolvarea problemei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e problema de la catalizator iti dau eu unu de pe un volvo 440 din 95 benzina,daca crezi ca te-ar ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now