alexpopeystar68

Alternatorul

19 posts in this topic

A schimbat cineva alternatorul cu manuta lui? mie mi se pare cam grea treaba,

distributia si alte "chestii" din jur sunt lucruri serioase ....; intreb, nu ca m-asi

incumeta, dar poate fi interesant pentru cine poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ce are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai consuma bateria, in doua zile e sub 10v si nu pot porni masina, chestie veche, am alt topic despre asta ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Alex. Eu am avut probleme cu alternatorul si pot spune, fara lipsa de modestie, ca nu e mare scofala sa-l schimbi sau sa-l repari singur. Eu am D4192T4, insa nu cred ca e mare diferenta cu T4 benzinar (nu am VADIS-ul la indemana).

In principiu, in prima faza scoti una din bornele baterie; slabesti intinzatorul curelei de accesorii, pt a o da jos; desfaci pompa de servo pt a avea acces la alternator; borna de + si excitatia jos; demontezi cele 2 suruburi ale alternatorului si...voila! Treaba de 1/2 de ora...In ceea ce priveste alternatorul se poate interveni peste tot: peria colectoare (se schimba), carbunii (se schimba), rulmentii (se schimba), regulatorul de tensiune (se schimba, insa "pica" rar ) ...

Ai nevoie de o presa de rulmenti si un letcon puternic pt a dezlipi infasurarile statorului. Eventual de o cheie dinamometrica pt a strange totul la loc pe motor, ca la carte (VADIS).

Daca te pot ajuta, suna-ma. Bafta!

Scuze! Am editat amandoi in acelasi timp... :D

Nu ti-am gasit topicul de care ai amintit, insa daca nu ai alti consumatori "gurmanzi" si banuiesti ca ai probleme cu alternatorul, poti scoate borna de la alternator pe timpul noptii sau si mai bine pt o zi-doua cat nu folosesti masina. Pt a evita eventualele neplaceri, "trage-i" un varnis sau copex, sau pur si simplu izoleaz-o pe timpul cat sta "in aer" .... ;)

Daca alternatorul incarca corect, bateria este bun si nu ai consumatori "energofagi", eu suspectez altceva. Daca ai timp si posibilitatea, desfa electromotorul si masoara rezistenta intre bobinele statorului si masa (teoretic, ar trebui sa tinda catre infinit sau sa fie de ordinul sutelor de kiloohmi). S-ar putea sa ai o mare surpriza si sa gasesti rezolvarea problemei tale. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@avx : la T4 trebuie sa dai jos mai multe, inclusiv ceva in legatura cu AC-ul (se scoate freonul pentru asta),

altfel nu ajungi la alternator; pe de alta parte, e greu sa scoti plusul de la el, fiind prea jos, eu am scos masa

de la baterie; la mine alternatorul era de vina, l-am schimbat si .. voila! totul e in regula; ca sa aflii ce iti

consuma bateria se scot toate sigurantele, pe rand si la urma borna de la alternator, eu asa am facut si

l-am depistat (v. topic referitor la descarcarea bateriei). de reparat singur asi putea, o sa ma ocup eu de el ....

a fost "reparat" de firma, dar avea defectul asta, insa in perioada aceea foloseam masina zilnic, 25 - 35 km/zi

si bateria nu avea timp sa se descarce, cand am devenit un lenes de pensionar am observat .... mersi pt sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur ca ai identificat "capul rautatilor" si ai rezolvat problema. Personal, nu m-as risca sa joc la " loteria sigurantelor " prin prisma faptului ca exista cu certitudine posibilitatea sa umpli masina de ...erori! De asemenea, in situatia in care aveai un consumator "surpriza" peste noapte, simpla debransare a bornei de masa nu te ajuta in identificarea lui...Daca acum totul este ok si alternatorul era problema, cu siguranta defectul este in regulatorul de tensiune. Numai bine! :hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca scoti sigurantele una cate una, cu borna de masa de la baterie scoasa,

nu ai nicio problema; la fiecare siguranta scoasa masori consumul si vezi care

e vinovatul; eu asa am facut si a ramas numai alternatorul si electromotorul, dar

sigur era alternatorul, masina pornea la sfert; totusi am pus masina pe rampa si

am scos cablul de la alternator, am masurat cu ampermetrul si nu avea consum,

asta de mai multe ori ca sa fiu sigur; cum conectam borna de plus la alternator

aparea si consumul de cca 400 mA .... Toate cele dorite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

poate sa mi spuna si mie cineva,daca merge un alternator de carisma/laguna 2 1.9 dci la mine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina ta iti trebuie un alternator de 150 A ca sa fii sigur ca iti porneste la sfert; in afara de

asta trebuie sa se potriveasca la montaj, despre asta nu stiu nimic, poate apare Bogdan G ... :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am schimbat alternatorul deoarece cel vechi nu mai incarca (se aprinsese martor in bord). Am testat alternatorul nou si cu motorul pornit am o tensuiune pe baterie de 13,5v - 13,8v iar cu motorul oprit 12,5v - 12,8v, problema acum esta ca mi-se consuma bateria mult prea repede, 30 min cu muzica pornita si doua porniri motor si gata nu mai plec de pe loc.

Problema sa fie ca alternatorul nu incarca cu 14v 14,5v ? Sau bateria este terminata ? Ori consumator nedescoperit?

alternator vechi - japonez

alternator nou - BOSH

Ce ziceti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa incarce 13,8-14,3 cu consumatorii porniti. Cu motorul oprit tu verifici tensiunea din baterie, nu incarcarea!

Daca nu mai tine tensiunea, probabil este bateria pe duca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema ta e cu bateria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula, din experenta mea, cand bateria este pe duca, in momentul in care ai farurile pornite si actionezi un alt consumator(claxon,ventilator...) trebuie sa scada lumina farurilor in intensitate pentru o secunda...

cu toate ca nici incarcarea de 13.5-13.8 nu e chiar buna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La v70 incarca 3,7 si merge super cu baterie noua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitele in care trebuie sa fie incarcarea sunt 13,8-14,3 v. La noi, daca nu se afla in aceste limite, nu-ti da garantie la baterie cand o cumperi noua. asta nu inseamna ca nu merge bine si cu 13,5 - 14,5 v, mai ales daca mergi zilnic cu masina si pe distante lungi, cum merge mama ta

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine incepe incarcarea ka 14.2 fara consumatori si dupa 5 min de relanti scade la 13.5... How about that ? :)

Releul de incarcare e NOU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limitele in care trebuie sa fie incarcarea sunt 13,8-14,3 v. La noi, daca nu se afla in aceste limite, nu-ti da garantie la baterie cand o cumperi noua. asta nu inseamna ca nu merge bine si cu 13,5 - 14,5 v, mai ales daca mergi zilnic cu masina si pe distante lungi, cum merge mama ta

mama merge 700m dus 700 intors zilnic , o data pe saptamana merge 40km la cumparaturi , si o data la 2 luni 160km

Ideea este ca merge cu baterie buna si 13.5 :D

Ma rog 13.8

Fara consumatori , la inceput nu au vrut sa imi faca garantia , apoi le-am supus ca nu ma intereseaza , si au spus ca totusi imi dau garantie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releul de incarcare banuiesc ca e in alternator nu? Nu in alta parte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine incepe incarcarea ka 14.2 fara consumatori si dupa 5 min de relanti scade la 13.5... How about that ? :smile:

Releul de incarcare e NOU

Am 13.7-13.8 V indiferent ce regim de mers sau consum.Cumva diferit de ce este indicat teoretic la o incarcare a releului

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now