BabyBlueEyes

Inlocuire lichid de racire

10 posts in this topic

Buna ziua.

As vrea sa stiu daca pot sa-mi schimb lichidul de racire de unul singur, adica daca aceasta operatiune implica multe cunostiinte mecanice auto sau ii un lucru pe care si un "idiot" (ca mine) il poate face. Lichidul de racire nu a fost niciodata complectat nici schimbat de cand am cumparat masina (adica din feb 2008), iar zilele acestea am fost la un service si mi-a verificat temperatura (-42 grade). Ce nu am inteles eu, daca temperatura este ok trebuie doar complectat sau inlocuit total? Fiindca mi s-a spus ca trebuie sa o urce pe rampa si blablabla... si mai pe scurt o sa dureze ceva timp ca sa pot sa le platesc manopera :laughing7:

Daca ma puteti ajuta cu niste sfaturi va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi, nu ai raspuns la intrebarea lui BabyBlueEyes.

Si pe mine m-ar interesa daca e o operatiune care se poate face in garaj sau trebuie dusa neaparat la service.

Thank you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie o rampa, dat jos scutul motor (la mine), deschis robinetul de la radiator, scurs antigelul vechi, inchis robinetul, turnat antigel nou(in amestec cu apa distilata) in vasul de expansiune, strans capacul la vas, "dat" o cheie, completat (daca mai e necesar). In mare asta e, cu variatii locale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ce vrei sa spui, ideea era daca este o procedura mai usoara, gen schimbul de ulei (scoti busonul, curge uleiul,pui busonul, pui uleiul).

Am schimbat la cealalta masina si a fost ffff basic, dar la volvo nu stiu :smile:

Edit: @mironb, multumim pentru explicatie. Deci e foarte simplu...

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HEIMÐALLR

Inteleg, aia ma interesa mai mult care ii treaba cu temperatura care toti ti-o dau ca si mare scofala, dar de fapt nu ii tot ce conteaza.

Multumesc pentru raspuns, am sa vad in weekend daca ma pun sa "mutilez" masina cu cunostiintele mele :thumright:

@mironb

In legatura cu antigelul, care ii proportia dintre el si apa distilata? (adica 1:1 sau...)

Daca ai cumva si o sugestie in privinta tipului de antigel... te ascult cu placere

Multumesc pentru instructiunile de schimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In privinta tipului, iti recomand original. Te poate ajuta Roberto, care e din Arad sau Midnight Caller. Dilutia e specificata pe ambalaj si/sau vasul de expansiune, de obicei e 1:1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee cam cati L intra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina mea in manual scrie 7.2 Litri, banuiesc ca ii aproximativ la fel si la tine.

@mironb

Mersi, am sa vb cu Roberto, din cate am vazut si pe alt subiect legat de distributie au fost care au apelat la el, si sincer sa fiu nu ar strica nicio distributie noua :love10:

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat eu azi lichidul la a mea tot 1.6D, am luat de la Midnight Caller bidon de 4 litri.

Eu l-am dus sa mi-l schimbe baietii din service, unde au elevator. Am mai cumparat si 2 bidoane a cate 5 litri apa distilata, si inca 3 sticle de 1.5L de apa ultrapura teoretic ceva mai buna decat cea distilata.

La service l-am rugat pe baiat ca dupa ce deschide busonul de la radiator (care este in partea din stanga jos, si se desface cu o surubelnita dar nu se scoate de tot), sa tot completeze in vasul de expansiune cu apa din cele 2 bidoane mari pana le consumam.

Dupa asta am mai turnat inca 1.5 litri din cea "ultrapura" si inainte sa termine scurs chiar tot am inchis busonul. Am facut asta pentru ca in motor mai raman cam 2 litri si ceva de lichid dupa ce se opreste din curs, asa ca singura modalitate sa ma asigur ca scap de tot lichidul vechi era sa torn multa apa peste el, practic la sfarsitul celor 10 litri de apa scursa din motor curgea apa curata, eliminasem antigelul vechi. I-a pus la loc scutul, a coborat-o si am turnat in vas 3.6 litri antigel, teoretic 50% din capacitatea sistemului, ca sa iasa concentratia indicata pe ambalaj. In momentul asta pe conductele de la vas bulbucea aer si nivelul era peste maxim. Am pornit motorul si l-am incalzit la temperatura normala de lucru asteptand sa se deschida si termostatul (daca am inteles corect, am facut asta pentru ca radiatorul era gol si in momentul in care s-a deschis termostatul s-a deschis tot circuitul si s-a umplut la loc cu lichid), in tot acest timp nivelul lichidului continua sa scada. In momentul cand s-a deschis termostatul nivelul ajunsese la minim. Am oprit motorul si am verificat concentratia, si din cauza ca imi iesea -31 in loc de -37 (cat scrie pe bidon), am mai completat cu aprox 400ml antigel in loc sa completez cu apa.

End of story

Daca nu ti-e sila sa te murdaresti, ai mult timp liber, si-ti place sa faci cu mana ta, si mai ales daca ai sant/platforma/elevator atunci poti sa faci singur. Daca nu ai elevator e cam nasol sa te chinui cu cric si lighian sub masina, etc, parerea mea.

Personal prefer sa merg in service unde sunt conditii si oameni care se pricep si sa-i las pe ei sa faca ce stiu.

La service am dat 60 RON.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa vad eu -37 la noi. Nici nu ti porneste motorul la -37.Eu maxim -25 mi am aranjat antigelul.

Daca nu ma insel a fost un test la topgear in legatura cu pornirea la rece rece si parca dupa -40 nici sistemele electrice nu mai functionau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now