robi1boss

Problema dupa ce am ramas fara benzina!

17 posts in this topic

Buna seara ! Imi cer scuze ca am deschis un topic nou dar sunt un utilizator nou atat al acestui forum cat si a masinilor volvo! Daca nu am postat unde trebuie , rog moderatorii sa mute topicul!

Problema mea cu al meu VOLVO XC90 a inceput aseara cand am avut "norocul" sa raman fara benzina , tin sa precizez ca masina este dotata si cu sistem GPL! Bun, sa trecem la subiect:

Dupa ce am ramas fara benzina am pus in rezervor aproximativ 20L de benzina , am dat la automat pana am terminat bateria dar masina nu vrea sa porneasca sub nici o forma !

V-as fi recunoscator pentru orice sfat sau orice ajutor primit de la dumneavoastra

Multumesc anticipat!

O seara bunna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de benzina din rezervor mai functioneaza ? Masina cand porneste, porneste pe benzina, apoi comuta pe gaz ? Sigur nu ti-a dezactivat instalatia de GPL pompa de benzina din rezervor ? Ar trebui sa auzi un bazait cam 5 secunde, din zona rezervorului, de fiecare data cand pui contactul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut , in primul rand multumesc pentru atentia acordata! Da, masina porneste pe benzina iar apoi comuta automat pe gaz din cate am citit eu cand motorul ajunge la 40 grade C! Masina a functionat normal , mereu cand pun contactul aud acel bazait dar nu din zona rezervorului , mai degraba din zona compartimentului motor, astazi am demontat banchetele spate si am pus urechea chiar deasuprea pompei de benzina din rezervor si de acolo nu se aude nimic! Din cate am citit pe net inclin sa cred ca aceasta ar fi dezamorsata dar banuiesc ca ar fi trebuit sa se amorseze automat prin punerea contactului de mai multe ori ceea ce am incercat si nu se intampla nimic! Inca ceva de precizat m-am uitat la siguranta 25 parca (nu mai tin minte exact din panoul stanga al bordului "fuel pump 15A" ) si aceasta era arsa , am inlocuit-o cu una noua dar nu s-a schimbat nimic, masina tot nu porneste! Ce ar putea fi oare? Cum vad daca pompa e arsa ? Cum ar putea instalatia de gaz sa dezactiveze aceasta pompa? Multumesc pentru ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu ma pricep la instalatiile GPL, dar de ex. la comutarea de pe benzina pe gaz, pe langa dezactivarea rampei de injectie pe benzina, se poate dezactiva si pompa de aductiune din rezervor. Masoara daca la pompa din rezervor ajung 12V pentru alimentare. Daca ajung, motorasul este ars. Daca cu 12V pusi pe motoras, acesta invarte, inseamna ca e o problema pana in el. Trebuie sa desfaci un pic, n-ai ce face, stiu ca nu e tocmai vreme placuta de gospodarit cu chei de 13, dar... :)

Initial ma gandisem ca motorul avand peste 40 de grade celsius, pornirea s-ar face direct pe gaz. Pe de alta parte, daca rezervorul s-a golit, dar pompa a mers in continuare, nu si-a facut probabil racirea, si s-a ars motorasul. Nu stiu exact situatia, a dat un diagnostic dupa un text este greu. Pana nu masori exact pe-acolo, degeaba dam noi din taste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-as fi recunoscator daca mi-ai spune mai exact ce sa masor , daca ai idee ce fire , din cate am vazut eu pompa de motorina are o mufa cu 5 fire daca nu ma insel ! Unde as putea sa pun 12V sa vad daca merge motorasul? O sa sun putin mai tarziu la cei cu instalatia de gaze sa vad daca ei au idee ce se intampla, daca e ceva din cauza lor! Imi poti spune cumva un pret pentru aceasta pompa de benzina? Multumesc frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alo, alo... pompa de motorina sau de benzina ?! :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de benzina , scuza-ma , am avut numai masini diesel pana acum !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia ridica matale capota si verifica masa (-) de la computerul de GPL . De asemenea scoate/baga conectorul mare de la calculatorul de gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum o sa merg sa fac lucrul asta si revin cu detalii! multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat care e problema , am scos pompa de benzina si am constat ca partea electrica a motorului respectiv este topita iar daca o pun la 12V scoate mult fum! Acum va rog sa ma ajutati cu aceasta pompa, sunt cam fara picioare daca nu am masina ,si as vrea sa o repar cat mai repede posibil! Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos "Andu G" cu midnight caller am vorbit pe mess , urmeaza sa primesc maine un raspuns iar acum o sa incerc sa vorbesc si cu ionutz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara! Va multumesc tuturor pentru ajutorul acordat aici!

Sa va spun cum am rezolvat problema:

Cum stiti foarte bine ca romanul este inventiv si are si idei bune uneori, am rezolvat problema ca un roman veritabil :) ! Avand aceasta problema chiar in perioada asta cu sarbatorile de iarna , cand toate magazinele sunt inchise si lumea sta mai mult in casa, asta am facut si eu , am stat in casa am cautat pe net o solutie dar nu prea am gasit , intr-o dimineata m-am trezit dornic sa repar masina in loc sa stau sa beau un pahar cu vin fiert, zis si facut ,

Am mers la masina , in garaj , am demontat cu greu pompa de benzina , am luat-o in casa si m-am apucat de treaba cu inca un prieten, ne-am gandit ca oricum e stricata si mai rau nu avem ce strica!

Am scos motorasul pompei de benzina cu greu pentru ca furtunasele care fac parte din ansamblul pompei sunt unele speciale dintr-un material plastic si pe care eu nu am gasit nici o solutie de a le scate fara sa le stric !

Motorasul pompei de benzina era pur si simplu topit! Am mers la un magazin de piese auto si am cerut o pompa de benzina de solenta sau de logan , m-am uitat la ele si pareau a fi identice cu a mea , am masurat cu un subler grosime pompei si am aleso pe cea de logan pe care am platit doar 75lei

Am mers apoi acasa cu prietenul meu si aici a inceput partea cea mai grea , am montat noul motoras in ansamblul pompei de benzina am inlocuit furtunele rupte de mine cu furtune noi rezistente la benzina si panzate pe care le-am prins si cu coliere ca sa fiu sigur ca nu ies de acolo, am facut legaturile de alimentare si totul parea in regula! Am mers apoi si am montat" noua " pompa de benzina pe masina , intradevar a intrat umpic mai greu pentru ca furtunele erau umpic mai tari dar a intrat fara prea multa munca, am conctat mufa , am pus un furtun pe "stutul" de tur al pompei am tras cu gura pana mi-a ajuns benzina la varful limbei, apoi am conectat furtunasele, am pus contactul de 2-3 ori , si apoi surpriza " micul monsterulet" a pornit la sfert de cheie fara nici o problema de nefiind pornita de 4-5 zile!

Apoi am rasuflat usurat si am luat masina la o tura , pana acum am facut vreo 100 km si merge perfect , nu e nici o diferenta fata de vechea pompa!

Deci cum spuneam si la inceput , romanul e inventic si cu munca rabdare si putina preocupare rezolva orice !

Sa speram ca o sa tine macar pana se incalzeste putin afara!

Si asa am platit in loc de 1850 lei cat costa o pompa noua , doar aprximativ 100 lei (pompa +furtune+ coliere)

Multumesc mult inca o data pentru ajutor si sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea! :hello2:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravoooooooooooo !!!!! ;D

Felicitarile mele, uite cum dupa povestioara ta cu care SPERI sa nu ne fi plictisit, ai ajutat MULTE persoane care pot avea oricand probleme cu o banala pompa de benzina !

Cam ASTA e ideea forumului acesta, si vad ca ai prins-o DIN PLIN ! ;)

Sa te tina multi km fara probleme !!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos , am facut si cateva poze cand am demontat si montat pompa , o sa revin si cu un tutorial "pas cu pas" dar dupa revelion cel mai probabil! O seara buna

Am uitat sa precizez mai devreme , eram prea entuziasmat ! Dupa ce am montat la loc scaunele din spate imi apare in bord mesajul : SRS-AIRBAG service urgent ! Scaunul din mijloc are o mufa sub el si presupun ca de acolo e , la altceva nu am umblat , cum pot reseta asta? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompele care sunt bagate in rezervor baga cam aceiasi presiune de benzina/motorina la orice masina care are asa ceva in rezervor{ aproximativ 6 bar}difera doar modelul si racordurile la ele.Necesitatea motorului de o anumita presiune de benzina/motorina,este limitata de supape de presiune.Se poate adapta orice fel de pompa in rezervor,numai loc sa fie.Eu am pus cindva o pompa de benzina la un BMW pe motorina si circula si in ziua de azi si sunt peste 5 ani de atunci.O sa te tina mult si bine pompa de logan.Felicitari si Sarbatori Fericite!

@robi1boss:Mergi la service sa iti verifice instaltia de GPL.In momentul cind masina functioneaza pe GPL,pompa de benzina trebui sa fie dezactivata,sa nu se invirta in gol asa aiurea.Multi instalatori GPL omite acest lucru si nu este bine deloc.Avind GPL pe masina,circulam cu benzina mai putina in rezervor si pompa isi face racirea prin benzina,vorba lui Midnight Caller.Sigur nu ti-a montat instaltia sa opreasca pompa de benzina dupa ce ai trecut pe GPL.Daca era montata cum trebui,pompa nu se ardea,tu ai avut benzina putina in rezervor,ai mers pe GPL si pompa nu a mai avut cu ce sa isi faca racirea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now