roco

Schimbare catalizator de la Euro3 la Euro4

14 posts in this topic

Se poate efectua schimbarea catalizatorului de la un V40 din 2001, motor 1,6 benzina, de la norma de poluare Euro3 la Euro4? MMi-am propus sa schimb catalizatorul cu Euro4, indiferent de costuri, deoarece in vara plec definitiv din tara si vreau sa reinmatriculez V40-ul in Germania, dar problema consta in faptul ca, ramand cu catalizatorul de Euro3 nu mai pot intra cu masina in orasele mari ale Germaniei, ci doar cu Euro4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate, din cate stiu eu. Cel mai bine in Germania, aici o sa ti se rada in nas. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are treaba norma de poluare cu umwelt plakette 3galben sau 4verde.Masina tatalui meu 850 din '95 norma de poluare euro2 avea 4verde acum 3 ani cand am cumparat-o.Este drept ca am observat la Berlin saptamana trecuta ca TOATE "toroapele" aveau 4verde in geam inclusiv un Cadillac din ani '80 cu motor de 4 sau 5 litri benzina .Bine ar fi sa te documentezi intai ;) Roaga un prieten sa mearga cu o copie de talon la TUV in orice oras din Germania si iti va spune ce ai de facut eventual.Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc @capi_1977, am sa vad daca sunt si alte ´´solutii´´ pt a avea si eu Euro4.

Fratele meu, care este cetatean german s-a interesat de aspectul asta si mi-a spus, ca e obligatoriu Euro4 pt a patrunde in marile orase din Germania, asa reiese si din link-ul de mai jos:

http://de.wikipedia....euge#Umweltzone

Acelasi site tradus in engleza: http://en.wikipedia....w-emission_zone

Edited by roco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am placuta verde(4) pe Vitara (Euro 2), benzina. De obicei galben au diesel-urile, chiar si Euro 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana in anul 2010 Statul german subventiona cu 330€ schimbarea catalizatorului la o norma superioara din suma totala de aproximativ 600€, cat costa un catalizator fara taxa manoperei. Am aflat ca, turcii si soferii de TIR vand ``buline`` verzi cu norma Euro4 pentru 20€. Deci si la ei se poate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nu e problema si de motor trecerea de la euro 3 la euro 4 ? adica in afara de catalizator?

ceva legat de sistemul "ignition" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei cam toate masinile volvo (din 1995 incoace) cu norma de poluare E2 au placheta verde.

roco am impresia ca importul o sa te coste mai muult ca un banal catalizator schimbat la dekra sau alta firma.Mai bine iti cumperi alta masina de acolo!

Mai multe detalii aici.

Ar mai fi o varianta.Pastrezi masina inscrisa in Ro iar in Germania cumperi o vigneta pentru 20 000 km /an parca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei cam toate masinile volvo (din 1995 incoace) cu norma de poluare E2 au placheta verde.

roco am impresia ca importul o sa te coste mai muult ca un banal catalizator schimbat la dekra sau alta firma.Mai bine iti cumperi alta masina de acolo!

Mai multe detalii aici.

Ar mai fi o varianta.Pastrezi masina inscrisa in Ro iar in Germania cumperi o vigneta pentru 20 000 km /an parca.

Sunt constient, ca ma va costa ceva inmatricularea in Germania, plus reparatia capitala pentru ca: motorul face tare urat (vezi clipurile Youtube), in treapta de viteza I intra greu, ledul catalizatorului e aprins permanent pe bord (sonda lambda sau tot catalizatorul e dus), bataie pe partea stanga spate pe gropi, am inteles de la mester, ca e o garnitura pe acolo, la care mai adaug consumul urias. Asadar, cine vrea sa imi cumpere masina? :lol:

Plus, ca va trebui sa imi transport lucrurile de stricta necesitate din Ro. Am sa fiu in faza de Acatiste si Paraclise, ca sa ajung in Germania cu bine, si apoi acolo o repar la ATU sau la PitStop, ca e mai ieftin. Nu stiu, ce sa zic, sunt derutat ...in momentul asta nu stiu cum este bine si cum este rau.... Cu numere romanesti nu pot pastra masina, pentru ca, nu mai am multe rude aici, prietenii au ramas in ´´custodia´´ fostei mele consoarte..

As striga din tot sufletul ´´Imi urasc Volvo-ul!´´ dar stiu, ca doar gandind asta in comunitatatea Volvo este o impietate, un sacrilegiu absolut si de neiertat, e ca si cand as striga intr-o biserica in care se slujeste ´´Nu exista Dumnezeu!´´...asadar nu-mi ramane decat sa tac! :sad5:

Zgomotul motorului este cam in ´´halul´´ asta:

http://www.youtube.com/watch?v=T7XyYND-X3w

Edited by roco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinde-o aici si cumpara alta in Germania!Cred c-o sa-ti mai ramana bani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez, ca daca voi vinde Volvo-ul, voi fi exclus din aceasta frumoasa Familie, caci alt Volvo, nu cred, ca imi voi permite sa-mi cumpar curand. Divortul de Volvo ar fi si mai dureros!! Oameni buni, ce ma puneti sa fac...!? Am sa cantaresc bine toate posibilitatile pe care le am, apoi voi lua o decizie...

Si ca sa abuzez de bunavointa voastra, dar ca sa nu mai deschid alt topic, vreau sa intreb daca problema motorului care se functioneaza ca in clipurile youtube, ar fi costisitoare?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU recomand reparatie la Atu sau Pitstop!Numai in cazul in care ai prea multi bani si nu stii cum sa ii arunci pe geam :D

Mai bine o faci in tara daca chiar iti doresti acest lucru sau o lasi acasa.

POti calatori linistit cu Eurolines sau Atlassib sau cineva care face International.

Despre zgomot nu pot sa spun nimic pentru ca nu ma pricep.Dar l am auzit de mai multe ori..e acel sunet de "dizal infundat"..

Gasesti alt Volvo in Germania daca vrei,incepand de la aprox 1600 e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit solutia la problema mea ... I´m in the VVT club! ;)

Multumesc @lik2008! De ce nu imi recomanzi service-urile ietine? De exemplu masina a fost cumparata de la Autohaus Sturany GmbH din Ludwigsburg, si in service pana la 160,000km tot acolo s-a facut service-ul (schimbul de consumabile) iar preturile erau criminale, de ordinul sutelor de euro (475€ ultima revizie), asa ca voi incerca la service-urile ieftine, mergand pe principiul ca am garantie la manopera plus componente si pe ´´celalant´´ principiu: sunt inca roman, le fac scandal si ii sparg pe toti! Glumesc, desigur! Mi-as lua masinuta in carca, m-as cara la alt service, spunand cuvinte in limba materna pe care doar eu le inteleg acolo...doar e Germania, nu e Tara mea, adica Tara Lui-Merge-Si-Asa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la noi costurile sunt mult mai mici in primul rand.In al doilea ,calitate si garantie exista si la noi dar trebuie sa o cauti.

Eu am fost in urma cu 1 an jumate la Atu sa imi schimb filtrul de motorina la volvo si uleiul .Iar pretul cerut a fost de 160 euro!

Dupa alt an am fost la pitStop aia si in loc sa imi pun ulei Castrol cum am vrut eu..mi au pus liqui moly .In afara de asta un amarat de filtru de ulei de la qm a costat 38 euro.Asta face un total de numai 115 euro

Eu zic sa faci cum stii,dar sa te gandesti bine :smile:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now