Sign in to follow this  
Followers 0
KTA

Probleme cutie de viteze automata

7 posts in this topic

Salut.

Am nevoie de ajutorul vostru intr-o problema destul de delicata: cutie de viteze automata .

De curand am achizitionat un Volvo S80 . Din pacate eu am vrut sa fiu altfel decat cei care atunci cand cumpara o masina se duc insotiti de cineva instruiti in domeniul mecanic, si m-am dus singur.

Am vazut-o mi-a placut si am cumparato .

I-am facut o revizie completa si i-am schimbat si distributia (in bord are 120.000 km dar stiu sigur ca este sarita de 220.000) .

In service am observat ca pe garnitura cutiei de viteze se formeaza o picatura de ulei. Mecanicul mi-a spus ca s-a umblat in cutie ......

Probleme in mers nu sunt: schimba vitezele destul de lin, nu smunceste..... insa ce am observat ciudat este ca atunci cand schimb din P in D si stau pe loc, dupa cca 3 secunde de la schimbare trepideaza usor, se opreste si apoi dupa 2 secunde trepideaza din nou. dupa care totul este OK. Daca sunt in rampa si schimb din R in D, sau din P in D, si iau piciorul de pe frana, masina aluneca cam 15-20 de cm inapoi dupa care pleaca usor la deal .Cam asta este ce am observat pana acum .

Ce pot face legat de acea picurare ?

Ce am descris mai sus sunt chestii normale sau deja sunt probleme ?

La ce altceva ar trebui sa mai fiu atent ?

Multumesc anticipat pt sfaturile voastre .

Toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut KTA. Trepidatiile ar putea fi de la tampoanele motorului, poate ai unul sau doua tampoane duse. Legat de treaba cu plecatul din rampa, depinde foarte mult cat de inclinata este aceasta, asa ca nu ar trebui sa-ti faci griji. Uleiul care l-ai gasit pe cutie esti sigur ca nu este de la motor? Daca mecanicul tau spune ca este de la cutie, poate atunci cand s-a umblat in ea nu au pus alte semeringuri sau nu au dat cu silicon la imbinari ori pe garnituri. Bafta :hello: :hello: :hello: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pt raspuns .

Sunt sigur ca uleiul provine de la cutie .

Stii cumva daca exista joja pt masurarea nivelului uleiului in cutie ?

Daca nu exista (eu nu am gasit-o) cum pot afla care este nivelul? Banuiesc ca daca va ajunge sub minim, un semnal de avertizare ar trebui sa mi se aprinda in bord, nu-i asa ?

Toate bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,am si eu o intrebare legata de cutia automata de pe s80 2008, fiind in 6 trepte...in localitate e normal sa schimbe ca "proasta" incat sa ajungi sa mergi in continuu subturat? Ma refer...fiind in oras, si incercand sa respecti viteza limita...accelerez incat sa schimbe la 3.000rpm dar ajungand la 70 km/h ea in loc sa stea intr-a 3 la 2500rpm schimba si ajung intr-a 5a la 1500rpm... (doar exemplu, nu stiu exact ce turatii are la 70km/h) dar stiu sigur ca schimba in asa fel incat sa fie tot timpul intre 1500rpm si 2000rpm...e normal? Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e normal, pentru ca schimba in asa fel incat sa tina la consum si la noxele emise. Vrei sa mergi cu ea mai turata, o dai pe manual si o tii in cate turatii vrei. Nu stiu exact, modelul asta are si mod Sport?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu...nu are sport sau winter..e doar auto sau manual...mersi frumos.o zi faina

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel manual e modul sport defapt. La TF80, vei observa ca schimba singura la 4500 rpm.

La modelul vechi cu AW-55 in modul manual nu schimba singura.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0