ipo

Belele la motor S40 benzina

15 posts in this topic

Am avut un drum luung in concediu si am batut vreo 3000 km tara in lung si in lat. Masina mea s-a trezit sa faca figuri chiar pe Transalpina. :) Nu mai tragea, nu statea ca lumea nici in relanti si apoi a lesinat de tot. Am constatat ca scostea si fum si facea ca atunci cand am avut o bobina de inductie defecta, parca era o Dacie care merge in 3 pistoane. Ma rog, m-a tras o basculanta pana am ajuns intr-un punct in care drumul cobora, am pornit motorul si a mers ok mai departe. Dar pana acasa mi-a mai facut de doua ori asa, am oprit motorul si l-am lasat-o 10 minute si si-a revenit. Am constatat ca mancase si ulei, or eu abia ii facusem schimbul, a luat cam un litru la 3500 de km.

In Bucuresti am fost la service, pus masina pe tester, nicio eroare. Mecanicul a zis ca ar putea fi o supapa defecta, un simering sau poate chiar ceva pe la chiulasa, pentru ca probabi intra ulei in benzina. Problema e ca un deviz estimativ cu tot cu piese a fost de vreo 2500 de lei, ca trebuie desfacut motor, data jos distributia, schimbata garnitura de chiulasa, alea-alea. Cum n-am banii mai astept.

Acum e nu stiu ce sa spun, poate are cineva vreo alta idee, eu am tot timpul din lume, ca trebuie sa mai astept vreo doua luni pana am buget de reparatii, dar poate a mai avut cineva ceva similar si vine cu vreo idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la motor se auzea si vreo bataie ceva? ti se aprindea ceva in bord? mi se pare ciudat ca dupa 10min sa isi revina....

daca te pot ajuta cu vreo ceva te rog sa ma cauti

Edited by cipilika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se auzea o mica bataie neregulata, ca un mic rateu, de aia m-am gandit la inceput ca e de la aprindere, fisa, buzie, bobina sau poate un injector blocat, pentru ca se simtea ca merge in 3 pistoane. Dar nu o bataie puternica regulata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se auzea o mica bataie neregulata, ca un mic rateu, de aia m-am gandit la inceput ca e de la aprindere, fisa, buzie, bobina sau poate un injector blocat, pentru ca se simtea ca merge in 3 pistoane. Dar nu o bataie puternica regulata.

erai limitat la viteza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu urca mai mult de 3000 de ture, in cel mai rau caz nu a urcat de 1000 de ture cand am renuntat si am luat-o la sufa.

Una peste alta primul mecanic mi-a zis ca nu merita desfacut motorul la 210.000 km cat are, ca sigur o sa fie si alte chestii de facut, cuzineti, ax cu came, ca e motor vechi. Nu prea avea chef de munca, na, mecanicii in ziua de azi inlocuiesc piese, nu repara. M-a sfatuit sa merg cu ea pana crapa si sa mai vad atunci.

Am vorbit cu al doilea mecanic, a zis ca investigheaza pe aprindere, dar ajung la el saptamana viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu cred ca merita sa desfaci motoaru ala...motoarele astea duc peste 500.000kg daca nu le scapi fara apa...

la tine eu zic sa schimbi bobinele care sunt doar 250ron ambele pe dezmembrari sau noi pe producator la vreo 220-240ron bucata,

parerea mea ca motoarele astea sunt printre singurele motoare benzina de la volvo care pica greu....

ps:eu URASC mecaniic care desfac motorul fara sa caute problema....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut o bobina defecta si atunci cand le-am schimbat intre ele s-a mutat bataia in alta zona.Nivelul uleiului in baie a crescut in vreo 50 de km cat am mai umblat cu ea,deci cred eu ca ar fi trebuit sa patesti la fel.La relanti cu uleiul cald nu-ti palpaie becul de la presiune ulei?La 260000km eu am ramas la poarta cu motorul blocat-s-a gripat un cuzinet.Am cumparat-o cu bataie la motor(nu se auzea decat atunci cand o turam scoasa din viteza) si am mers asa pana s-a blocat.Toata distractia m-a costat 1900RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut o bobina defecta si atunci cand le-am schimbat intre ele s-a mutat bataia in alta zona.Nivelul uleiului in baie a crescut in vreo 50 de km cat am mai umblat cu ea,deci cred eu ca ar fi trebuit sa patesti la fel.La relanti cu uleiul cald nu-ti palpaie becul de la presiune ulei?La 260000km eu am ramas la poarta cu motorul blocat-s-a gripat un cuzinet.Am cumparat-o cu bataie la motor(nu se auzea decat atunci cand o turam scoasa din viteza) si am mers asa pana s-a blocat.Toata distractia m-a costat 1900RON.

eu nu vand un motor din asta mai scump de 1400ron...nu merita sa bagi bani il el in caz ca trebuie desfacut...pentru ca nu stii ce poate fi in interiorul lui. ar trebuie facute ceva sapaturi inainte de a lua o hotarare...trebuie vazut daca motorul lucreza in parametri normali....al tau este cu turbo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este turbo dar in acel moment nu m-am gandit la altceva si am comis-o.Acum sunt, macar din acest punct de vedere. linistit.Am la cutie o problema de cand am luat masina de 3 ani aproape, sare din a 4-a in frana de motor numa daca suflu spre schimbator si fluiera in a 5-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e o problema in cutie...dar nu iti da mana sa schimbi piese din cutie....am si cutia pe stoc...la 900ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred ca sincronul de la a 4-a face figuri dar inca mai astept ca umblu putin cu masina ca-s mai mult plecat.Un sincron si manopera cat or costa?Imi cer scuze ptr poluarea topicului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu daca gasesti separat sa cumperi ceva din cutiile astea... eu unu nu desfac cutia sa vand ceva bucati din cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest tip de cutie nu este dintre cele mai bune-riscul de a lua alta aproape la fel de uzata e mare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu te obliga nimeni sa cumperi cutie de viteze din dez...dar daca tu ai cutia cu probleme asta nu inseamna ca toate cutiile sunt deja defecte....depinde foarte mult de modul de exploatare. eu 90% din masini le aduc din anglia intre 80.000mile si 160.000mile si modul lor de a expluata o masina este ceva mai civilizat decat la noi...

ps: cu asta am incheiat poluare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema, am schimbat simeringurile de supape, de acolo era buba. Cu ocazia asta mi-a masurat mesterul si compresia si e foarte buna, deci motorul o mai duce mult si bine. Cu ocazia asta am schimbat si cureaua de distributie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now