Salman

Modificare putere motor T6

9 posts in this topic

Rog doar pe cei ce se pricep sa dezbata!Multumesc..

Daca schimb turbinele de pe T6 mai exact:

Part Number 49131-05161

Previous Part Number 49131-05161, 49131-05151, 49131-05150

OE Number 8602933, 8658624

Year 2003-2006

CHRA 49131-08210

Turbo Model TD03, TDO3-08G/4.8 (Right)

Engine N3P28FT, B6284T/B6284T2 (Cyl4-6) BiTurbo

Engine Manufacturer Volvo

Displacement 2.9L, 2922 ccm,

KW 200/272

Fuel Gas

Bearing Housing 49131-25610

Turbine Wheel 49170-23100

Actuator 49131-18927

Turbine Housing AR 4.8

NEW LISTED $2,024.95

Manufacturer Mitsubishi

Cu 2 bucati de R mai exact :

Part Number 53249887400

OE Number 8603298, 8602805, 8677954, 30713137

Year 02-04

Description S60R, V70R Car

Manufacturer Part Number 53249707400

CHRA 53247100517

Turbo Model K24.2474DXBAA6.GAAXM, K24-7400

Engine R-Line

Engine Manufacturer Volvo

Displacement 2.5L, 2521 ccm

KW 240/300/220 HP

RPM Max 5500

Fuel Gasoline

Angle β (turbine housing) 260º

Bearing Housing 295º

Bearing Housing 53241500032

Turbine Wheel 53241205006 $326.69

Comp. Wheel 53241232201 $261.45

Back plate 53241515718

Heat shield Number N/A

Repair Kit 53247110021 $93.20

Turbine Housing 53241009031

Compressor Cover 53241015111

Turbine Housing AR 6

Actuator 58251104095

Note Turbine side, the R wheel is 48mm OD whereas the RS2 is 55mm. On the Compressor side the R is 45mm versus 48mm for the RS2

Comp. Wheel O.D. – 62mm, inducer – 45.8mm, ETT (Extended Tip Technology)

Turbine Wheel O.D. – 59mm, exducer – 50mm, tip – 9mm, 5.4mm stub shaft dia

Turbine Housing 6²cm area, set pressure – 7 bar @ 7mm lift

Manufacturer Mitsubishi

Cu flansa schimbate,guri de aspiratie individuale cu 2 filtre sport (ar trebui 2 debitmetre,se pot lega?)ar merge,mai necesita umblat si in motor?Si bineinteles si cu o resoftare de inca vreo 30 de cai si pe parcurs evacuare..Cam cati cai se pot castiga din operatia asta ?

Edited by Salman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la T6 nu este legata de turbine sau de faptul ca sunt turbinele prea mici, problema este la cutie, nu rezista cutia la mai mult de 330cp .

Nu ai ce face cu turbina de R, in primul rand este prea mare, are alt unghi si in ultimul rand poate face o presiune foarte mare prea mare pt T6.

O mica remarca, turbina k24 este fabricata de Borg Warner nu de Mitsubishi .

Mai este o problema la T6, modelele noi de 2.9L se trag din motorul de 2435cmc, motor care nu tine presiune mare de turbo, pur si simplu se fisureaza blocul intre cilindrii . Acest motor poate tine maxim 260cp safe. Extrapoland putem spune ca si T6-le de 2.9L poate tine ~312 cp, este valabil si la T4 de 2L care nu poate safe mai mult de 270cp .

Daca ai vechiul T6 de 2.8L, acela se trage din vestitul T5 de 2.3L, ala sigur tine presiune mai mare de turbo .

Asadar limitarile tale nu sunt de turbo, adica si TD03 tot face 1bar iar tu acum mergi la 0.5 bari, deci ai loc destul de modificat.

Recomandarea mea este sa-i faci doar soft si sa te multumesti cu ~320cp .

Daca reusesti cumva sa pui mana pe o cutie 4T65E-HD atunci te poti gandi la un tuning mai serios, adica varianta Heavy Duty tine pana la 450 Nm dar si asa esti la limita pt ca numai din soft poti scoate ~450Nm @330Cp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce tine de motor al meu este 2.8 ,nu am gasit secificatii pt. turbina de pe el si m-am gandit ca sunt asemnatoare de am postat specificatile de 2.9. Intradevar m-am gandit la cutie dar nu credeam ca la 450 Nm si 330 Hp ai spun pa si la cati bani sunt de bagat pt. doar 50 de Hp nu se merita..Se pot pune 2 debitmetre pe masina pt a avea 2 aspiratii catre turbo?

Pretul cutieie 1900 $ + 400$ daca nu o dai pe a ta la schimb + manopera,mai adaugam inca vreo 2 mii si m-am dus in 5300E.Concluzie ,mai bine stau in banca mea :) .Ms Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai motorul de 2.8 este un pas inainte.

Sunt cunoscute problemele cutiei 4T65 tocmai de aceia nici un tuner nu ofera mai mult de ~320 cp @450Nm .

2 debitmetre se pun de obicei la motoarele in V, la tine este motor in linie si nu ai de ce sa pui 2 debitmetre . Oricum trebuie un ECM care sa stie de 2 maf-uri si chiar daca ai doua nu te ajuta cu nimic la T6 .

Ma gandeam ca ai pe cineva in SUA si te poate ajuta cu o cutie de Impala SS sau chiar sa-ti aduca kitul de HD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu schimbarea cutiei prea mare bataie de cap,or sa inceapa probleme si sa vezi distractie ...O sa ma rezum la modificare din soft ,un filtru sport pt. sunet ,iar ce tine de cele doua debitmetre ma refeream la faptul sa-i pun doua filtre ,2 coloane individuale (mai mult aer ) mai multi ponei.Si sa-i fac o evacuare din inox marita (2 cai eventual).

Cu banii dati pe o asemenea investitie imi mai cumpar o masina.Deci, mi-a fugit visul :( !

Cat ce tine de cutie,sunt multumit ca nu face nici cea mai mica problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult aer inseamna amestec sarac => supape arse, pistoane topite .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci ,dau o bere :) si stau linistit in banca mea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dai o bere si te alegi cu un soft..mai bine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta mi-a fugit si mie gandul.In urma filmuletelor vazute m-am gandit la turbine mai mari ,dar sefu Bogdan a zis ...... si mai bine momentan nu, cumpar seria 7,S-class sau un din nou Cl ...

Edited by Salman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now