casmin

dimensiuni anvelope

19 posts in this topic

salutare,

in cartea de identitate a masinii scrie 195/60R15 sau 185/65R15. stie cineva de ce este aceasta diferenta de inaltime intre cele doua modele si daca montez pe masina 195/65R15 strica ceva?

multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu strica, doar ca va trebui sa tii cont ca vitezometrul iti va arata mai putini km/h decat ai de fapt :)... aplicabil cand mergi la limita de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai eu m-am gandit la asta....dar chestia asta e valabila si la anvelopele pe care le am acum si anume 185/65R15....ce n-am inteles eu este de ce intre cele de 185 si cele de 195 este diferenta de intaltime.....din cate stiu eu latimea nu prea are rol in calculul vitezei.....ar fi fost o chestie daca spuneau ceva de genul 185/65R14 si 195/60R15 atunci as fi inteles, desi la raza vorbim de inch si la inaltime vorbim de mm.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca acel "65" nu este inaltimea in centimetri, ci acela reprezinta PROCENT din latimea cauciucului. De ex. 100/65/R13 are talonul de 65mm (65% din 100). 200/65/R15 (daca ipotetic ar exista) are talonul 130mm (65% din 200).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai asta e raspunsul pe care il asteptam.....multumesc....acum sunt lamurit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut eu am pe masina pe un v40 205/55 R15 si pot sa spun ca merge bine si nu cred ca afecteaza viteza si mai omologate 205/50 R16 , 19/55/R15 , 185/65r15

Share this post


Link to post
Share on other sites

la tine diferenta e in minus, adica tie iti arata vitezometru ca ai o anumita vieza, dar real viteza ta e mai mica.....mai e o problema: forta de frecare e mai mare la 205 fata de 195 si ma gandesc sa nu traga motorul mai greu....nu stiu zic si eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

vai da ce trage ... ma sperie .. adik sincer nu stiu cum merge a altuia dar pt mine merge bine iar 205 is mai stabile zic eu .. cel putin asa am cumparat-o cu dimensiunile astea si eu am pus tot din astea .. inca ias pune si ceva mai mare dar .. sa nu sarim calu . is multumit .. ma gandesc ca 195 is prea micute .. voua cum va merge .. stabilitatea si ... restu ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu 195 parca rupe aderenta aiurea. 205 mi se par mai potrivite. 205/55 sau 205/60 

pe 15 nu merg mai late de 205 nu incap pe jante .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil simturile mele nu sunt asa de fine pt ca la 195/60 R15 -urile mele puse de constructor eu nu gasesc nimic aiurea. Continui sa merg pe mana lor............... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

as fi curios ce consum aveti voi cu 205....bine nu e chiar relevant, dar asa ca informatie....sa fac si eu o comparatie si poate imi iau si eu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

peu eu la t4 mers linistit cu cutie automata mers doar cu D am scos acuma vreo 14 si ceva 15.5  in oras avand in vedere ca cand se incalzeste motorul ajung la destinatie :P adik 10 km pe zi ceva de genu uneori mai mult.

afara treburile stau altfel 7L la vreo 90 km/h .. la (120km/h 130km/h ) 8L iar mers mai tare adik 170 - 230 km/h  maxim 10 litri bine cu 230  mers asa vreo 15 de km .. dar viteza medie vreo 150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe rand :)

@mihai_s40: Exista cauciucuri de 225 latime pe 15, nu e problema latimea jantei. Ba chiar ofera protectie mai buna la borduri :P. Mazda MX5 are 225/45/15, ca sa dau un singur exemplu. Problema apare la Volvo-urile noastre, la dimensiunile oalelor si la unghiul de bracaj.

@opus: Ce pune constructorul e una, ce permite masina e alta. Ai verificat cartea tehnica si nu permite mai mult de 195 latime?

@casmin: Exista diferenta de latime intre 195 si 205, insa diferenta asta nu se transpune in mod direct in forta de frecare, mai ales ca vorbim de fapt de miscare de rostogolire. Poate doar prin aerodinamica mai slaba a rotilor mai late sa existe o rezistenta mai mare la inaintare.

Masa mai mare a roti (si implicit a inertiei), starea rulmentilor, astea pot avea un impact asupra consumului. dar o janta de tabla cu un 195 poate fi mai grea decat una de aliaj cu un 205...

Cresterea consumului datorata "latirii" cauciucului de la 195 la 205 este un mit cu o oarecare baza teoretica, insa fara efecte palpabile in practica.

Si toate probleme, reale sau nu, palesc ingrozitor in fata avantajelor unei anvelope mai late. Masinile noastre nu sunt nici usoare, nici puturoase. Deci, fie ca trebuie sa oprim de urgenta sau ca trebuie sa punem caii aia pe asfalt, amprenta la sol este extrem de important sa fie cat mai mare.

Imi este rusine sa o spun, insa cand am luat Volvo-ul, am abordat o curba in acelasi mod in care am facut-o zilnic, de sute de ori pana atunci, insa cu fostul meu BMW din '88. Cu Volvoul din 99 era sa sar parapetul, noroc cu ABS-ul si EBD-ul. Diferenta intre cele 2 masini? Ia ghiciti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiu al Dunelor....nu am verificat nici o carte tehnica e adevarat dar am un coleg la care i-au saltat talonul pt ca avea alta marime la anvelope decat cel specificat in talon.........asa ca pana mai apar si alte cifre in al meu talon eu raman cu dogma comunista............ :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Asta e o problema romaneasca, a organului RAR, derivata fix din lenea ancestrala care s-a abatut pe poporul asta de la Mihai Viteazu incoace...

In fisa tehnica a fiecarei masini care primeste omologare de tip sunt trecute mai multe tipuri de anvelope. Care multe tipuri ar trebui trecute si in CIV si talon in mod implicit. Insa la noi nu functioneaza decat modul expres, adica, cand faci talonul, te duci si faci un pic de gura la aia sa se conformeze. Si doar atunci ai talonul complet. Eu am in talon 3 tipuri de cauciucuri. Nu e langa mine acum, dar parca sunt 195/60/15, 205/55/15 pe 15 si un 205 pe jante de 16.

Si, chiar si atunci, poti iesi din parametrii dati de omologare si sa pui, de exemplu, jante de 18" in talon. Trebuie doar sa faci cerere si sa platesti o expertiza si - in cazul in care raspunsul e pozitiv - o noua taxa de talon. Si sa nu credeti ca expertiza aia e scumpa sau implica comisii sau altceva. Oamenii verifica prin fisele lor diametre, ET, daca interfereaza cu sistemul de franare, chestii d'astea, fara sa se uite la jante/masina, doar la date tehnice.

Tablagiul, saracu, se conformeaza legii. Nu e vina lui ca talonul e incomplet. El si cei de la ITP trebuie sa verifice ca ceea ce este pe masina sa fie si in acte.

De fapt, pana la urma, cam asta e si ideea de baza. Iti cumperi jante si caucioace, ceea ce iti place, atat ca si comportament cat si ca aspect, le treci in acte si dupa aceea sus pe masina si gata. Nu te limitezi la ceea ce este acum pe talon, doar ca asa scrie acolo. Aia e relativa si "schimbabila".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe rand :)

@mihai_s40: Exista cauciucuri de 225 latime pe 15, nu e problema latimea jantei. Ba chiar ofera protectie mai buna la borduri :P. Mazda MX5 are 225/45/15, ca sa dau un singur exemplu. Problema apare la Volvo-urile noastre, la dimensiunile oalelor si la unghiul de bracaj.

mosu.....daca tu pui jante 225/xx/15  (indiferent de talon) si poti sa mergi cu ele,pe jantele STANDARD de volvo, iti fac cadou jantele mele cu tot cu gume . eu nu am zis ca nu sunt cauciucuri mai late care sa mearga pe jante pe 15. am zis ca nu merg la volvo, decat daca iti iei si jante mai late . macar 7j sa aiba janta.  pe astea de 6 j chiar nu cred sa fie posibil

eu am avut pe masina de la 185/65/15 la 205/50/15 si nu am simtit nici o diferenta de consum

opus....poate la voi acolo nu doar tu ai ramas cu dogma comunista , ci si politaii, drept urmare se iau taloanele pt rahaturi de genu :"nu e cauciucu in talon"  . dar la rar poti sa te duci cu cartea masinii sa le arati alora ce dimensiuni recomanda producatorul, si sa ti le treaca si tie in carte, daca politia romana a devenit atat de eficienta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata mihai, ma bag :)

Caut zilele astea un cauciuc d'asta pe la vreun depozit.

Si iti iau o bere la intalnire, nu jantele!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@casmin: Exista diferenta de latime intre 195 si 205, insa diferenta asta nu se transpune in mod direct in forta de frecare, mai ales ca vorbim de fapt de miscare de rostogolire. Poate doar prin aerodinamica mai slaba a rotilor mai late sa existe o rezistenta mai mare la inaintare.

sa nu uitam totusi ca ne deplasam datorita fortei de frecare si ne si oprim datorita fortei de frecare....si ca un test: sa in cerci sa tragi un carucior cu roti subtiri si unul cu roti mai late si ai sa vezi ca exista o diferenta....eu eram interesat de eventule probleme pe la planetare si prin cutie in timp indelungat (eventuale uzuri mai rapide, etc.) si chiar si un consum mai mare al motorului. in cartea de identitate a masinii mele (cea din germania) erau trecute doar doua tiuri de anvelope: 185/65 R15 si 195/60 R15. nu am vazut (nici nu am cautat) nicio alta specificatie de la Volvo in care sa se recomande mai multe tipuri de anvelope. sa nu ma intelegi gresit, chiar vreau cauciucuri mai late si chiar o sa-mi cumpar mai alate acum ca am aflat ca nu e nicio problema.....si in lagatura cu diferenta intre Volvo si BMW: BMW e o masina cu tendinte sportive si implicit suspensii sportive (ceea ce implica si cauciuri mai late)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pt lectie ....am mai invatat si eu ceva............cat despre sa ma duc eu de bunavoie undeva [RAR] unde tre sa stau la rand si sa dau bani.........asta poate intr-o alta viata.........asa ca v-am ascultat, v-am inteles si .,....nu schimb nimic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now