Boomper

Masina trage ciudat si mananca mult ulei!

26 posts in this topic

Salut, mi-am luat acum 3 luni un Volvo S40 1,8 Benzina 125 cai, a mai scazut proprietarul la pret si am inchis ochii la unele neajunsuri.

In 10 000 km a papat cam 4 L de ulei! iar de ceva timp nu mai trage cum trebuie si mai ales cand pun A/C si apas pe acceleratie parca nu vrea sa se tureze imediat, se tureaza secvential si se batzaie.

Mentionez ca dimineata ma uit si nu are sub ea nici o picatura de ulei, iar cand o turez scoate fum pe esapament.

O fi segmentii de vina, iar pe net zice ca ar putea fi valva PCV. Cine stie unde sa ma duc sa verifice si cam cat ma costa?

Va rog frumos sa ma ajutati daca a avut cineva probleme de genul acesta.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce culoare are fumul scos? Poti lua legatura cu BogdanG, poate te poate ajuta intr-un fel sau altul.

Edited by Dinoco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cum sa zic.. e un fum transparent, parca albastriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test de compresie in primul rind si apoi consumul de ulei poate sa fie si de la pierderile pe la semeringuri .Fumul albastrui este de ulei ars.Ai masina benzinara deci este mai simplu de rezolvat decit diesel.

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie un test de compresie dar mai mult ca sigur ca sunt probleme cu motorul iar in acest caz cel mai ieftin si simplu este un alt motor de la Cipilika .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, ma duc sa fac testul si vad ce zic aia.

Tare as vrea sa nu schimb motorul...cred ca ma costa o avere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Costa mai putin decat reparatia celui vechi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, am facut testul de compresiune, mi-a iesit in jur de 17 bari. aia de la service au zis ca e astupat catalizatorul si de asta nu trage si mananca ulei.

Astazi m-am dus la un elevator, am dat jos toba de esapament, am tras o mama de bataie cu ciocanul in catalizator si l-am golit de toata ceramica din el.

masina a inceput sa scoata acum un fum mai alb, si miroase a drujba - asta fiind partea proasta.

Partea buna e ca masina trage bine din nou.

am sa umblu asa pana gasesc unul SH, unu nou e vre-o 1500 eur. totodata am sa vad si cu uleiul cum e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, am facut testul de compresiune, mi-a iesit in jur de 17 bari. aia de la service au zis ca e astupat catalizatorul si de asta nu trage si mananca ulei.

Astazi m-am dus la un elevator, am dat jos toba de esapament, am tras o mama de bataie cu ciocanul in catalizator si l-am golit de toata ceramica din el.

masina a inceput sa scoata acum un fum mai alb, si miroase a drujba - asta fiind partea proasta.

Partea buna e ca masina trage bine din nou.

am sa umblu asa pana gasesc unul SH, unu nou e vre-o 1500 eur. totodata am sa vad si cu uleiul cum e.

NU este chiar 1500E.Vezi in ce stare sint si bujiile.Mirosul este specific intrucit nu mai exista acea retinere,filtrare a gazelor.Un catalizator Sh gasesti cred pe la 1400-1500 lei max,garantat cu max 20oookm din afara.In Ro ma gindesc ca sint masini Sh -piese cu aceiasi km in bord cu a ta dar tu stii mai bine ce faci.Sper sa nu gresesc dar sa vezi ca parca merge si de 1,6 benzina

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii, am s-o duc la service pentru mai multe teste, am sa-i fac si revizia si o sa-i schimb bujiile.

Cel mai tare ma tem sa nu pape iar ulei....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ulei are in ea? Ma gandesc sa nu fi bagat prea subtire!!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i-am pus Mobil1 5W 40.

sa-i pun ceva mai dens? 10W poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km are motorul.masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

are 106 000, 99.9% cred ca sunt reali, dar nu exlcud ca i-au dat jos cand au adus-o din germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi codul motorului si puterea ca sa te pot ajuta cu alegerea uleiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B4184S11 - serie motor si puterea e de 92 kw - 125 cai

am o oferta de catalizator, dar e de la motor de 1,6, credeti ca va merge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti merge. La 1.6 dupa 2000 intra doua tevi in catalizator.

Nu stiu de ce nu-ti pui catalizator universal, e cateva milioane si mai dai max. 100RON montajul.

Incearca pe www.pilotauto.ro, eu acolo mi-am pus la S70-ul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la castrol recomanda: Premium EDGE 0W-30 A5/B5 Mid-range Magnatec 5W-30 A1 care este acelasi lucru cu Castrol Magnatec Professional Ford A1/B1, A5/B5, 5W-30

Poti baga magnatec fara probleme. Este la aproximativ jumatate de pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la castrol recomanda: Premium EDGE 0W-30 A5/B5 Mid-range Magnatec 5W-30 A1 care este acelasi lucru cu Castrol Magnatec Professional Ford A1/B1, A5/B5, 5W-30

Poti baga magnatec fara probleme. Este la aproximativ jumatate de pret.

Cum să fie acelaşi lucru?! Nici gradul SAE al vâscozităţii nu e acelaşi! Ştii tu cât e TBN-ul, HTHS-ul, mineralale la cele două uleiuri?

Şi cei de la Castrol de ce fac unul, Edge, scump şi altul, Magnatec, ieftin, dacă nu sunt diferenţe între ele?

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heim, 0w30 a5 b5 (castrol) si 5w30 a5 b5 (castrol magnatec) au in comun o norma ford (mi-e lene sa o mai caut care). Daca un motor ford poate merge cu ambele ULEIURI de mai sus, si unul de volvo va putea. Tin sa va impartasesc....in momentul de fata xc90-ul are peste 4000 km cu 5w30 magnatec a5 b5, nu a mai scazut nivelul uleiului asa de tare (decat un x...pe joja...cel mult!!). Mai pe scurt....nu mai stau cu frica-n san ca raman fara ulei in ea!! Diferenta intre 0w30 si 5w30 din punct de vedere a vascozitatii nu este foarte mare DAR este suficient de mare incat sa acopere gradul de uzura in 124k(parca). Uzurile in motor cresc....de aceea nu vad de ce sa continui cu un ulei care este mancat. Mai este si SCUMP!! Colegului i-am dat ce ulei trebuie sa bage in ea dupa site-ul CASTROL Romania.

ps: Apropo de ce recomanda volvo....eu bag in s80 5w40...face peste 1000 km...200 000 km...si n-a picat nici turbina nici nimic ce are de-a face cu motorul/cutia.

ps: Romania nu are geruri de -30....-40 grade C ca sa bagam neaaparat 0w30. Practic acest ulei ofera o protectie mai buna la pornire in momentul cand motorul este RECE.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

B4184S11 - serie motor si puterea e de 92 kw - 125 cai

am o oferta de catalizator, dar e de la motor de 1,6, credeti ca va merge?

De principiu ar merge cum iti ziceam dar trebuie sa vezi exact evacuarea primara("serpisorii")daca este identica intrucit prinderea de catalizator este o unitate a tevilor ,cele 4 ,intr-un "butuc" de tabla adica catalizatorul.Ai de cercetat asa un pic ,practic.Tot acolo la imbinare tevi ai si locul de sonda catalitica(prima)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai degeaba se pune alt catalizator daca evacuarea arunca ulei . Si catalizatorul nou se va infunda imediat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii pune catalizator ca asa doreste DAR nu inseamna ca e rezolvata cauza.Sfatul meu era ca isi poate lua ceva identic sau echivalent ca si cataliz

.

Are 2 probleme de rezolvat si mici indicii poate sa primeasca aici ,cel putin de la mine insa nu se poate sa repari o masina pe informatiile de pe forum.La fata locului se rezolva totul bineinteles ,service cu oameni care cunosc. Ce naiba ,este un benzinar obisnuit.! :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi si informatii.

Uleiul iar scade, am facut 600 km si mi s-a dus de la max pana la min pe joja, si mi se pare ca consumul de ulei creste exponential.

dat find faptul ca compresia e buna nu cred ca sunt segmentii de vina, poate simeringurile, sau niste garnituri, nu stiu.

Cel mai bine ii pun catalizatorul si dupa aia ma duc la reprezentanta, acolo o sa-mi zica sigur ce are.

La ce reprezentanta credeti ca e mai bine sa o las, sau poate un service mai bun in bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci...

am testat masina in vre-o 3 locuri, cei de la reprezentanta mi-au zis ca pot sa-mi dea o diagnoza corecta numai dupa ce schimb catalizatorul, altfel nu pot face nimic.

Am fost pe la 2 service-uri, care mai de care: compresia era buna, toti ziceau ca sunt dusi segmentii aia de jos, care imping uleiul si-mi recomandau alt motor.

Am cautat un motor, cel mai ieftun era 900 Eur, asa ca am decis sa ma apuc de capul ei. Am dat de un specialist in motoare, (de WV ce e drept) dar a fost de acord sa-mi repare masina mai mult din curiozitate.

Am desfacut motorul, intr-adevar, erau dusi segmentii, i-am schimbat, am mai luat un intinzator de lant, garnituri, etc.. apoi a dus chiuloasa undeva ca sa-i faca ceva la scaunele de la supape, i-au schimbat simeringurile, un tampon hidraulic dreapta ( tare scump) i-am facut si revizia...

Totul m-a dus la 3200 RON cu piesele luate pe pile... ulei i-am pus Liqui Molly Top tec 5W30.

Sunt multumit, masina trage foarte bine, nu mai face fum, sper ca am procedat corect, timpul o sa arate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now