c20ne

Coduri eroare transmisie automata

39 posts in this topic

Salutare tuturor,

De ceva vreme utilajul prezinta simptomele unui bloc hidraulic in prag de pensionare (dupa ce se incalzeste apar socuri la trecerea din D in R, intarzieri la cuplarea pe loc, patinari si socuri la schimbarea din a 2-a intr-a 3-a si mai ales, daca e incinsa bine, socuri la cuplarea in a 1-a la franare brusca de iti clantane dintii). Uleiul din cutie e schimbat de cca 500 km (Mobil 3309).

Partea interesanta este ca azi, dupa 2 socuri puternice la franare a afisat mesajul de "transmission service required" si indicatorul din bord al treptei de viteza afisa "-" indiferent de treapta.

Fuga cu ea la mecanic (eroarea asta mi-a mai aparut o singura data si a disparut cand s-a luat contactul); diagnoza a citit:

P0700 - Transmission Control System (MIL Request)

P0785 - Shift/Timing Solenoid

P0420 - aceasta nu am retinut-o exact, era ceva de genul unui catalizator care nu functioneaza in parametri

Autodata (daca nu le incurc) ne-a povestit urmatoarele:

P0700 - Transmission control system, Mil request - circuit malfunction (la fault location), respectiv Wiring, ECM/PCM/TCM (la probable cause)

P0785 - Shift/timing solenoid - circuit malfunction, respectiv Wiring, shift/timing solenoid, ECM/PCM/TCM

Intrebarea este urmatoarea: scap cu schimbul unui solenoid/solenoizilor si eventual un update de TCM, sau e musai schimbul blocului de valve ("cotatia" pentru distractia aceasta este de 500E+300RON manopera, cu blocul la schimb)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa fie blocul de valve si un disc doua ,nu stii pana nu faci o diagnoza cu dice .Cred ca mai bine iesi cu o cutie sh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@C20NE Din pacate degeaba schimbi numai blocul de valve pt ca este posibil sa fie si alte componente uzate. Cel mai corect este sa dai cutia jos si sa o faci bucati dupa care sa inlocuiesti piesele uzate .

Daca vrei o rezolvare rapida si ieftina atunci tb sa schimbi cutia de viteze si ai rezolvat problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva sa-mi spuna daca pot da numai cutia jos sau trebuie sa o scot cu totul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul nu inteleg ce vrei sa intrebi. Daca sa o dai jos sau daca sa o scoti ? E fix acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@c20ne Nu trebuie sa dai jos cutia pt a schimba blocul de valve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reformulez intrucat am omis o precizare.

Vreau sa schimb cutia (desi tare mi-e frica ca o sa dau tot peste un rebut).

Poate fi data jos separat sau trebuie scoasa cu tot cu motor?

Scopul intrebarii este de a estima cu mecanicul timpul necesar distractiei pentru a putea face o programare.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se da jos DOAR CUTIA ! De ce sa dai si motorul jos ?! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este mai comod sa dai tot ansamblul jos pt ca exista posibilitatea sa lovesti convertizorul la montaj mai ales daca nu a mai facut mecanicul asa ceva iar la motoarele in 5 cilindrii trebuie sustinut motorul cu 2 suporti, altfel se roteste si e greu de pus cadrul . Mai bine da cu tot cu punte jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este mai comod sa dai tot ansamblul jos pt ca exista posibilitatea sa lovesti convertizorul la montaj mai ales daca nu a mai facut mecanicul asa ceva iar la motoarele in 5 cilindrii trebuie sustinut motorul cu 2 suporti, altfel se roteste si e greu de pus cadrul . Mai bine da cu tot cu punte jos .

Bogdan are dreptate, se lucreaza mult mai usor daca cobori intreg ansambul - e un cadru metalic pe care sta motorul, cu cutie cu tot.

Poti sa ne dai niste detalii? - unde ai gasit sa schimbi blocul de valve cu 500 euro? - si de unde iei alta cutie, la ce pret?

Merci,

PS. Ai schimbat de curand uleiul. Esti sigur ca ai cantitatea corecta de ulei in cutie? Dupa simptome, as fi spus ca ai bagat prea mult...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia legata de blocul de valve a avut loc acum 1 an cu un tip din Mitocul Dragomirnei (langa Suceava).

Omul avea in curte vreo 7 pacienti, din care al meu era cel mai modest.

Dupa verificarea uleiului, diagnoza si proba omul a concluzionat ca este blocul de valve, pe care mi-l poate schimba cu 500 de euro (cu bloc la schimb) si 300 ron manopera (inlocuirea blocului facandu-se pe masina, dupa cum spune Bogdan mai sus).

Nu ii stiu numele dar mai am numarul de telefon: 0754013216. Tipul mi-a facut o impresie buna iar referintele mecanicilor legate de el sunt, de asemenea, bune.

Cat despre nivelul uleiului, la fiecare schimb (acesta este al doilea)am pus inapoi cat am scos si apoi am mai facut ajustari minore dupa joja. De asemenea, la verificarea facuta de tipul mentionat mai sus a constatat ca nivelul uleiului este ok. Ca fapt divers, a doua oara am cumparat Mobil ATF 3309 cu 41 ron litrul (a durat 3 zile si a trebuit sa cumpar minim 10 litri).

In momentul in care voi fi schimbat cutia si se va dovedi ca e buna voi reveni cu detalii legate de sursa si pret.

By the way, nu reusesc sa scot capatul planetarei scurte din cutie sa o schimb.

Mecanicul a incercat atat cu levierul intre planetara si cutie cat si cu o sufa legata de o tija pe care culisa o greutate (un extractor "home made", intrucat pretul unuia de lista e de cca 250 ron).

Dupa o suma de incercari amandoi am concluzionat ca vom avaria fie carcasa cutiei fie diferentialul, in functie de metoda.

I s-a mai intamplat cuiva acest lucru (ce-i drept am observat ca siguranta de pe capatul planetarei nu are muchiile rotunjite sau macar tesite ci formeaza un frumos unghi de 90 de grade - asta pe planetara noua)?

Edited by c20ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remarca lui ovidiu xc 70 legata de nivelul uleiului din cutie m-a facut sa rog un amic (momentan sunt la 160 km de masina) sa verifice nivelul uleiului in cutie.

Verificarea s-a facut in felul urmator:

-a pornit masina (nepornita de cca 1 saptamana) si a asteptat ca turatia sa coboare la cea de ralenti

-a facut 2 ture cu schimbatorul si anume P-L-P-L-P asteptand care 10 secunde in fiecare pozitie a schimbatorului

-a citit nivelul cu motorul pornit si schimbatorul in P.

Surpriza: nivelul uleiului nu era la mijlocul intervalului de cold, nici al celui de hot ci aproape de atentionarea: do not overfill...

Considerand ca diferenta dintre jumatatea intervalului de cold si cea a intervalului de hot este de cca 200ml, nivelul este la 500 ml peste jumatatea de la cold.

Discutand cu mecanicul,acesta tinde sa creada ca un plus de 500 de ml nu ar provoca un astfel de comportament al cutiei. Intrucat, in functie de sursa, am gasit ca volumul de ulei necesar in cutie este ba 7.2, ba 8 litri, inclin sa ii dau dreptate. Pe de alta parte, dupa ce am cumparat masina si pana sa ii schimb uleiul, cutia nu patina (sau nu am remarcat eu)si singurul soc era doar pe loc, la schimbarea din D in R sau invers, in conditiile in care bucsa tamponului superior de la motor era praf iar tamponul din fata "statea" pe "jugul" motorului fara a fi prins cu surub.

Maine va scoate cca 500 ml din cutie si vom vedea daca se schimba ceva; chiar daca nu voi rezolva nimic vom sti daca 0.5 l de ulei in plus in cutie o face sa o ia razna sau nu.

Mi-ar fi de folos sa stiu daca s-a gasit cineva intr-o situatie similara si cum a procedat.

Merci

Edited by c20ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Si eu cand mi-am reparat cutia (Aisin Warner 55-51 SN) am scos motorul+cutia de pe masina pentru a se lucra mai usor. Motorul a fost scos pe deasupra. Si ei au intampinat probleme cu planetara scurta care nu a vrut sa iasa din cutie, dar pana la urma au desfacut colierul de la burduf si au scos planetara cu tripoda, in cutie ramanand capatul planetarei. Nu m-a interesat atunci sa scot capatul ramas cu toate ca masina era desfacuta si nu trebuia decat sa trag de o saiba :D :D :D!

Acum cateva luni mi-a aparut si mie mesaju Transmision Service Required, iar in bord nu-mi mai afisa nici P, R, N, D sau 1, 2, 3, doar " - "! Problema a fost de la PNP Switch, adica indicatorul treptei de viteza. L-am scos de pe masina, l-am desfacut in speranta ca poate are apa in el si s-au oxidat contactele, dar era curat iar contactele aratau bine. L-am curatat, l-am uns cu vaselina pentru contacte electronice si l-am montat pe masina. Mi-am mai facut figuri o saptamana sau doua, iar de atunci nu am mai avut probleme!

Ai grija cand mai verifici joja de ulei a cutiei sa procedezi ca la carte sau cum scrie in manual! Daca ai cu 50ml ulei mai mult cutia nu lucreaza in parametri.

post-1775-0-16219000-1378543573_thumb.jp

post-1775-0-97166000-1378543574_thumb.jp

post-1775-0-48152200-1378543620_thumb.jp

post-1775-0-46210200-1378543621_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planetara am vrut sa o schimb pentru ca e uzata.

Si pentru ca se vand doar capetele dinspre roata ca piese de schimb a mea avea joc in articulatia dinspre cutie (la fel cum s-a intamplat si cu planetara lunga inainte sa o schimb).

Inca nu am ajuns in localitatea de domiciliu (unde se afla cimitirul de bani) insa dupa scoaterea a 400 ml de ulei cutia functioneaza la fel (de rau).

Legat de eroare, la mine a aparut de 2 ori in acelasi context: cateva socuri foarte puternice dupa care apare eroarea in bord si indicatorul de treapta afiseaza ''-''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare: la Samer ai sunat sa vezi la ce bani vinde blocul hidraulic? Se schimba foarte usor, nu ai nevoie de "specialisti"!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Samer blocul (nou) costa 1100 Euro. A doua veste proasta: cutia ce o gasisem e de S80 si nu se potriveste. Ar mai fi varianta sa schimb doar blocul de valve cu unul reconditionat, dar raman 2 probleme: e posibil ca in cutie sa existe si alte uzuri majore si raman pe masina cu planetara scurta (care trebuie schimbata si nu vrea sa iasa). O alta cutie ar fi inlaturat aceste 2 neajunsuri.

Edited by c20ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa oarece cautari am gasit o cutie avand PN 8636762 care provenea, se pare, de pe un S80 2.4 aspirat, iar acum am gasit una cu PN 8636763 de pe un S60 2.4 turbo (bineinteles, cutia mea are codul 8636761, ca sa fie totul simplu :smile:).

Are idee cineva in ce ar consta diferentele de la 8636761 la 8636763 ?(cutiile sunt acelasi tip iar rapoartele de transmitere sunt identice, inclusiv din grupul conic) Mai ca as face un experiment...

Share this post


Link to post
Share on other sites

8636762 este de 2.0T

8636763 este de T5 sau 2.4T

8636761 este de 2.4i sau 2.4 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

As dori sa va intreb daca ati avut experienta asemanatoare, daca da care a fost Solutia?

Masina nr.2 s60 D5 automata din 2004 are peste 230.000 de mile cu service history la data de la Volvo.

Recent a inceput sa scimbe vitzele brusc intre trepta 1 si 2 mai ales cand se incalzeste motorul. Saptamana trecuta mi-a dat mesaj de oroare pe bord zicand ca transmission service required, l-am citit mesjajele de eroare cu VIDA si astea erau urmtoarele:

ATM: failure to lock up (nu tin minte restul, lo-ul de la mesaj zicea ca uleiul avea temperature de 93 grade Celsius si restul parametrilor mi se parea normale)

ECM: failure to communicate with ATM

CCM: problem cu air quality sensor (asta nu ma deranjeaza)

Nivelul la ATF este In parametri normali, dar are culoarea maro.

Am sters mesajele de eroare si am resetat ATM-ul, cam 3-4 zile a functionat perfect dupa care iarasi a inceput sa schimbe vitezele brusc cand se incalzeste motorul, mesajele de eroare inca nu au revenit.

Inrebarea mea este daca merita de

1) incercat sa adaug aditiv la ATF

2) flush si ulei nou cu additiv

3) schimbat/ reconditionat cutia de veteza

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit am apucat sa-i fac flush la uleiul din schimbator, dupa care am resetat adaptarea si counterul, dar dupa cateva zile simptoamele s-au intors, cand inca este rece functioneaza bine, si cand se incalzeste de tot iarasi functioneaza bine, dar ca are o perioada de transmisie cand schimba brusc mai ales la franare cand schimba vitezele intre treapta 2-1, si si la accelerare parca schimba la turatie mai mare la treptele 1 si 2, daca schimb in modul de iarna functioneaza excelent fara schimbari bruste.

Flushul am facut cu 12 litri de Mobil 3309 si la sfarsit am obtinut ulei frumos rosu iesind din cutia de viteza.

Impresia mea este ca cutia pur di simplu este uzat, dar ma gandesc daca merita de incercat software updatul sa pur si simplu sa fie folosit cat timp functioneaza dupa care de schimbat pe unul nou cu totul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit am apucat sa-i fac flush la uleiul din schimbator, dupa care am resetat adaptarea si counterul, dar dupa cateva zile simptoamele s-au intors, cand inca este rece functioneaza bine, si cand se incalzeste de tot iarasi functioneaza bine, dar ca are o perioada de transmisie cand schimba brusc mai ales la franare cand schimba vitezele intre treapta 2-1, si si la accelerare parca schimba la turatie mai mare la treptele 1 si 2, daca schimb in modul de iarna functioneaza excelent fara schimbari bruste.

Flushul am facut cu 12 litri de Mobil 3309 si la sfarsit am obtinut ulei frumos rosu iesind din cutia de viteza.

Impresia mea este ca cutia pur di simplu este uzat, dar ma gandesc daca merita de incercat software updatul sa pur si simplu sa fie folosit cat timp functioneaza dupa care de schimbat pe unul nou cu totul?

Salut,

In corpul cu valve sunt niste solenoizi (valvele), iar cel care opereaza trecerea din viteza 1 in a 2-a la tine este uzat - de aici si socurile. Uzura s-a produs din cauza supraincalzirii uleiului din cutie - problema este arhicunoscuta - de aceea face socurile doar la cald. In curand va face la fel si la schimbarea intre vitezele 3-4. Un corp de valve reparat este solutia, mai ales daca nu sunt uzuri mari in restul cutiei.

Daca mergi pe modul W - winter - cutia pleaca din viteza a 3-a, pentru a evita patinarea iarna, de aceea nu mai ai socuri.

In manualul masinii scrie clar ca uleiul de cutie nu se aditiveaza. Il schimbi si atat - Mobil 3309 este ok.

Edited by ovidiu xc 70
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am decis sa adaug additiv la schimbatorul automat cu idea ca oricum ii stricat deci nu-l stric. Am folosit additivul recomandat de SAAB.

Spre surprindere dupa aproximativ 1-2 saptamani schimbarile bruste au disparut, nici mesaje de eroare nu au aparut.

O sa revin cand cutia cedeaza sau incepe sa faca figuri din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce aditiv ai folosit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce aditiv ai folosit?

Am atasat o poza cu ce am pu in ATF, l-am cumparat de pe amazon.

post-4780-0-30202500-1396040283_thumb.jp

Poate ca a fost coincidenta sau poate chiar a ajutat, dar important ii ca schimbatorul merge bine :)

Edited by gfieraru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now