Cristi Muresan

tampoane vacumatice

28 posts in this topic

Va salut ! Incepem cu dreptul topicul ! La motorul d5 sunt 2 tampoane vacumatice fata si pe spate (front , rear) aspectul exterior este similar , oare se poate monta un tampon rear pe fata ? Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate fizic .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

A incercat cineva ? Sau ma sfatuiti sa nu montez ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zack se batea cu pumnul in piept ca a pus aftermarket si aia nu sunt notati ca fata/spate. Eu am pus unul nou pe spate si ala de pe spate care era bun l-am pus pe fata, tot vibreaza .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc bogdan , maine am sa pun unul de spate care nu scapa presiune sa vedem ce si cum ! Revin cu detalii !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca scria front si rear pe ele. Ambele sunt identice.

ps: Din cate imi aduc aminte nu m-am batut cu pumnul in piept ca nu sunt notati. M-am batut cu pumnul in piept ca am pus tampoane aftermarket FEBI si inca ma tin si in ziua de azi. Singurul lucru este ca...le-am schimbat PE TOATE ODATA....mai putin cel de deasupra care se monteaza pe bara dintre "oalele" amortizoarelor. Ala era schimbat de 10-15 k. Si in momentul de fata este ok...si este tot FEBI. Are undeva la 80-85k cel de sus. Restul au 75k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai eu am unul sh ... O sa tremure ma gandesc ! Dar revin maine cu rezultatul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack depinde ce pretentii ai de la masina, la unii vibreaza da au impresia ca e bine iar altii nu vor sa simta nimic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt identice, cel din spate are un guler de cauciuc în partea de jos, care vine în contact cu caseta de direcţie.

62436175.jpg

cimg0010_800x600_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu simti nimic este greu de indeplinit la platforma p2. Ce am observat...vibratiile difera in functie de regimul de mers si motorina. Cum o scot pe autostrada si ii dau birja....este mai silentioasa. Deasemenea am observat o diferenta (la vibratia motorului) intre motorina standard si premium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i adevărat

Sa nu simti nimic este greu de indeplinit la platforma p2. [...]

Nu-i adevărat! Maşinile P2 sunt silenţioase.

Poate cele diesel au anumite vibraţii, dar şi acelea destul de reduse. Depinde de suporţii motor şi de bucşele subframe-ului, pe care aproape toată lumea le ignoră. De asemenea, depinde de aşezarea suporţilor antitorsiune pe care, la fel, aproape nimeni nu-i ajustează.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se ajusteaza ? (Suportii antitorsiune sunt acela de sus deasupra motorului si cel de jos spre fata masini ? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamponul de sus şi cel de jos, care sunt modificabili în funcţie de gradul de tasare al celor doi suporţi vacuumatici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci n-am facut decat sa schimb tamponul problema si este o schimbare incomparabila foarte silentioasa ! Ps tamponul meu de rear e absolut identic doar ca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar că ce?

Dacă sunt la fel, cum se explică diferenţa de preţ între cel pentru spate şi cel pentru faţă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marketing....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi, oare, faptul că cel anterior este supus unor forţe mult mai mari, în timpul frânărilor violente, în comparaţie cu cel din spate, care trebuie doar să facă faţă unor presiuni mai mari în timpul accelerărilor, n-o fi având de-a face? ;D

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ps: in momentul schimbarii tampoanelor, mecanicul meu mi l-a reglat pe cel de sus care era montat pe masina. Am observat ca la motorul de 185 cp de pe xc90 sunt aceleasi tampoane ca la motorul de 163 cp. ( ma refer la d5). Auzisem ca tampoanele la motorul d5 de 185 cp tin mai mult. Este adevarat? Daca da....de ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil este o impresie falsă datorată faptului că motorele de 185 sunt mai noi şi încă mai au pe ele tampoanele originale. Când se vor schimba cu aftermaketuri, probabil se va schimba şi impresia.

PS: Sunt foarte curios cum combaţi ipoteza legată de diferenţa dintre forţele la care sunt supuşi suporţii.

Edited by HEIMÐALLR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca eu consider ca este vorba de marketing....

Totusi ar trebui sa desfacem 2 tampoane si sa le analizam... eventual sa le comparam si uzura exterioara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu cred că ar trebui desfăcute, ci măsurate dinamometric.

Pai daca eu consider ca este vorba de marketing....

Totusi ar trebui sa desfacem 2 tampoane si sa le analizam... [...]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge genial. Greutatea lor e aceasi doar ca pe unul scrie front si pe celalalt rear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic egr la cati km trebuie curatat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor. Ce rol au aceste tampoane vacumatice? Dupa ce mi-au schimbat volanta, cei de la service, am obsevat furtunul de la tamponul din fata si furtunul de la tamponul din spate de langa turbina, scoase si lasate sa atarne, eu le-am fixat in tampoane cu niste tuburi de plastic, groase ca o mina de pix parker, asta dupa ce am mers o perioada de timp cu ele scoase. Cat de importante sunt, ce se intampla daca scapa presiune pe la ele, ce nu functioneaza cum trebuie? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now