adicluj

Sistemul de control al emisiilor

6 posts in this topic

Salutare. Am o problema. Din nou. De revelion am fost in Cehia si pe autostrada mi-a aparut dintr-o data un bec aprins pe bord. La acea vreme nu am stiut ce este si, desi am oprit motorul si l-am repornit de cateva zeci de ori, becul ramanea aprins. Am gasit panala urma ca acel bec este legat de controlul emisiilor si ca e bine sa mergi la service cand se aprind. Dupa 5-6 ore de mers pe autostrada, dupa o oprire la o benzianrie becul s-a stins si nu am mai avut nicio problem fapt pentru care nu am mers la service. Ieri dimineata s-a aprins din nou si a inceput sa palpaie dupa 30 de secunde in care ceva mirosea a ars. Pe ecranul computerului de bord mi-a dat si o eroare care zicea sa incerc sa reduc viteza (mergeam cu 30 de km/h) sau sa schimb intr-o treapta inferioara de viteza. Am oprit motorul, l-am repornit si eroarea a disparut. De ieri am facut aproximativ 30 de KM si nu s-a mai intamplat nimic. POate fi o defectiune majora sau sistemul joaca feste? Multzam anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

  La motoarele de generatie noua pe primul loc sunt emisiile. Daca se depaseste valoarea maximala poti sa-i faci slujbe ca tot nu te lasa sa mergi cu ea....Acuma, la motorul meu (D5)  stiu sa-ti spun ca NOX-ul este masurat si daca se depaseste o valoare maxim admisa isi face autocuratarea de pe catalizator (curatarea se face prin cresterea temperaturii) si mi se intampla si mie...Cand isi termina auto-curatirea, revine in parametrii normali....Dar aceste curatiri apar mai ales cand e frig afara pentru ca nu se atinge valoarea maximala a temperaturii de curatare (NOx-ul eliminat este invers proportional cu temperatura de ardere) .....

Nu stiu cum e la tine, dar daca nu mai face las-o in pace....ca e normal....Daca mai face problema poate fi la Valva EGR ( E Diesel Masina???) care tocmai acest rol il are....Inchide/deschide recircularea gazeler pentru o ardere optima....

Acuma ca sa fi tu linistit....Erorile sunt tratate foarte strict la aceste modele de masini....

  1. Daca eroarea persista dupa mai multe verificari (faulty error) ramane memorata, caz in care o poti citi la un service cu instrumentele adecvate (Bosch KTS 650, X-301, Vida..etc) si iti dai seama ce s-a intamplat.

2. Daca eroarea nu persista...poti fi linistit ca face parte din procesul ei de reducere a noxelor (depinde foarte mult  compozitia carburantului pentru o ardere maximala)

  Calculatorul ti-a indicat corect procedura de crestere a temperaturii (daca mergi mai incet aerul are un volum mai mic pe unitatea de timp si se incalzeste motorul mai repede...sau treapta inferioara unde cresc turatiile...si idem....creste temp motorului)

Share this post


Link to post
Share on other sites

There is no replacement for displacement :) Poate doar cu turbo... In rest, la 1.6 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budulan

Multzam de raspuns. Masina e un S40 din 2004, model nou pe benzina, motor de 2.4. Cand am fost in Cehia mi-a aparaut pentru cateva ore acel bec dupa care subit a disparut. Ieri m-am speriat deoarece mirosea foarte tare a ars, parca se inneca putin masina cand acceleram si a inceput sa palpaie acel bec de emisii. Imediat am tras pe dreapta si am oprit motrul iar dupa 2 minute am pornit iar si nu am mai avut nicio problema. Nici miros, nici innecari nici bec aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am si eu o problema mare cu acest sistem, aseara pe drum intre Rm Valcea si Pitesti mi s-a aprins becul in bord si nu stiu care este solutia, nu ma proleme cu puterea masini, functioneaza normal, dar imi e teama, mentionez ca ma alimentat cu motorina la iesire din Targu Jiu de la un Petrom cu 2 ore inainte.

o mana de ajutor?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now