13 posts in this topic

Buna,

Am un Volvo S60/2005 si am cateva probleme dupa ce am fost cu ea la service. Service-ul este al unui prieten, ceva mini atelerie si se ocupa numai de partea mecanica. Nu se pune problema sa fi inlocuit piese, furat, etc, si se jura ca nu a umblat la nimic altceva in afara de caseta de directie.

La service am schimbat caseta de directie/bielete directie/burdufe. Cat timp a stat la reparat, vreo 2 saptamani (pana a venit caseta de directie reparata) s-a terminat si bateria masinii. Intr-un final i-am dat curent si a pornit. Bateria zice el ca era goala dimineata cand a bagat masina in atelier

Dupa ce i-am dat curent sa o pornesc a inceput sa claxoneze din 2 in 2 secunde. Am banuit ca este bateria, am schimbat-o, face la fel si am observat ca nu mai merg nici comenzile de pe volan + ca apar erori de srs, airbag si inca vreo 2.

Masina are alarma originala (nu mai am cheia cu telecomanda, a fust furata acuma vreo 2 ani in Ungaria si a trebuit sa fac alta, am ales una simpla ca era vreo 700lei in loc de ~1800 cat era cea cu telecomanda)

Momentan am scos siguranta de la claxon ca sa pot umbla cu ea, din pacate nu am bani de service (de data asta volvo) inca vreo 2 saptamani.

1. Este posibil ca claxonul sa fie de fapt alarma? Se poate dezactiva cumva?

2. Pentru comenzile de pe volan stiti pe unde ar trebui sa ma uit? Am incercat sa gasesc siguranta dar nu era afisata prin manual.

3. Exista vreo metoda sa sterg erorile aparute (ma gandesc ca sunt numai erori stocate, nu defecte) prin combinatii de chei/butoane ... sau numai cu testerul?

Multumesc anticipat,

Cristi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca ai spira de la volan rupta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si STC sau DSTC? Daca da, inseamna ca intradevar ai spira de volan rupta si teoretic mecanicul nu a umblat, insa daca a dat caseta de directie jos si a invartit volanul in gol mai mult de 2 ture, cum se invarte normal, s-a rupt spira de la volan. Spira este cea pe care ai pus-o tu in link. Nu prea ai cum sa o verifici decat pe tester, insa daca se strica intradevar iti da eroare de DSTC, airbag, etc. Daca este cea cu DSTC costa 100 euro in dezmembrari, cea cu STC este ceva mai ieftina. Ca sa ajungi la ea, trebuie sa desfaci airbagul, volanul (cu o tubulara de 18), iar spira este prinsa cu 2 suruburi torx T25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc ca da, ceva s-a rupt pe acolo ca si trancane ceva plastic parca cand invart volanul, suna a mici plastice care freaca. O sa ma pun maine sa vad ...

Multumesc si un weekend placut!

scuze, ca erori nu stiu sigur, trebuie sa le notez ... afisajul e in norvegiana si ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a pus spira pe 0 cand a montat caseta de directie .

Oricum trebuie tester cand se monteaza spira cealalta pt ca altfel se rupe si asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de ajutor. Acuma ... astept sa vad cum gasesc alta ieftina si schimb service-ul :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da spira jos si impreuna cu mufa du-te la unii care repara telefoane si o sa-ti lipeasca la loc

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic da! Practic... nu o sa ai claxon si nici stergatoare si semnale, ca manetele sunt prinse pe spira. Dar de ce nu cumperi o alta spira din dezmembrari? Vorbesti cu Ionut_Lup, sau Sandro si ii rogi sa-ti trimita o spira cu STC sau DSTC (depinde ce ai tu pe masina) sii ii rogi sa o prinda cu scoch in pozitia in care o dau jos de pe masina. O demontezi pe a ta, o pui pe cealalta, stergi erorile si ai terminat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are DSTC chiar poate pastra senzorul lui din spira pt ca o spira pt DSTC e scumpa chiar si SH .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina are DSTC. Deci nu se poate circula :D

O sa o iau pas cu pas ... Incerc sa vad poate merge lipit astazi/maine, daca nu o sa vorbesc cu Ionut_Lup sau Sandro sa vad daca ma pot ajuta. Mai departe ... am gasit noua undeva la 1000-1200lei. Sper sa scap cu una second ca na ... :)

Oricum, va multumesc pentru ajutor, m-ati scutit de macar 2-300 lei cat mi-ar fi cerut la orice service sa-mi spuna asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now