lazvio

Turbina Volvo V50 1,6 d - presiune joasa

50 posts in this topic

Bogdan G.

Intr-adevar se pare ca ai dreptate. Se pare ca problema vine de la valva de control turbina. Azi am procedat astfel:

1. am citit din nou codurile de eroare tot cu un Delphi si arata astfel:

1507 - presiune joasa

1517 - presiune inalta

2A20 - DPF

2A50 - DPF

7700 - comunicare ECU

Curatare senzor de presiune de pe linia de admisie

Dupa stergerea mesajelor de eroare am iesit cu masina in proba cu treapta a 4 -a in panta la cca 90 km/ora si cca 2200 rot/min - motorul a intrat in limp mode

2 Diagnosticare dupa intrare in limp mode:

cod 1517 presiune inalta turbina.

La accelerare pe loc furtunul de la intercooler se intareste foarte tare. Nu am observat ca tija de la valva de control VNT sa se miste. Acuma dupa mine ar fi doua cauze:

- valva de control turbina nu primeste semnal de la senzorul N 75

- geometria variabila a turbinei blocata (posibil calamina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Datorita forumului am avansat in investigatie, Turbina nu este inca pentru schimbat asa ca i-ati gandul Collyn ca ti-o dau tie (glumesc vis-a-vis de ce spuneai mai sus).

Acuma tot citind pe acest forum cat si la vecini (ford) constat ca ar trebui sa verific senzorul N75 (electo-valva comandata de ECU ce comanda la randul ei vacuumul de la valva control turbosuflanta VNT). L-am desfacut m-am uitat la el furtunul dintre el (N75) si turbosuflanta este OK. Aici sunt doua probleme cu care ma confrunt:

1. poate fi verificat electo-valva N75 alimentand-o la 12V cum scrie pe ea?

2. ea comanda un vacuum pe care il primeste de la un "furtun", de unde vine acest vacuum?

Privitor la actuatorul de pe VNT am observat ca atunci cand accelerez axul acesteia se misca, deci concluzionez ca intr-un fel el functioneaza. Axul VNT-ului are joc dar din cele citite cred ca este normal. Am testat cu masina pe loc si am observat ca furtunele de la intercooler nu se intaresc super tare pana la 3000 rot/min, dupa aceasta turatie se intaresc cam tare. Acum circul cu masina dar am grija sa nu depasesc 2500 rot/min pentru prevenirea spargerii intercoolerului sau alta minune.

Acum vin cu alta dilema de unde pot incepe pentru rezolvarea problemei?

1 schimbarea electrovalvei N75 (aceasta pentru utilizatorii interesati are codul 96.525.701.80) poate totusi are o intarziere de comanda si atunci se depaseste timpul cat turbina este in forta (presiune mai mare de 2.5 atm overboost) si atunci motorul intra in limp mode

2.. demontarea VNT - ului si verificarea/curatarea geometriei variabile

3. schimbarea actuatorului ce comanda geometria variabila fara demontarea turbinei privitor la acesta poate sa-mi dea cineva un cod. Am incercat sa-l comand dar mi s-a spus ca vine cu tot cu turbosuflanta (VNT)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. trebuie sa schimbi valva si sa vezi cum merge dupa, nu ai ce sa testezi .

2. curatare VNT numai daca agata, daca se misca usor nu ai ce sa cureti .

3. ciuperca se vinde si separat dar nu de acolo este problema ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns Bogdan G.

Deci incep cu ce este mai usor si ieftin schimbare electrovalva N75. La punctul 3 ce ai vrut sa spui ca nu de acolo este problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact, daca tija se misca in jos(este trasa pe stop) cand pornesti motorul, nu are cum sa fie defecta, poate cel mult sa fie dereglata de vreun mecanic mai zelos .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tija din observatiile vizuale sta nemiscata la relanti (adica ramane in aceiasi pozitie ca si atunci cand motorul este oprit) iar cand se accelereaza peste 2000 rot/min incepe sa se miste daca turatia motorului se diminueaza aceasta revine spre pozitia initiala.

Nu a umblat nici un mecanic la ea (actuator turbina). Singurul mecanic care a umblat la masina in afara de mine (desi nu sunt mecanic) este unul care mi-a schimbat o saiba " antifoc" la un injector si aceasta in fata mea.

Luni ajunge N75 dar nu o sa am timp sa-l schimb dar in zilele urmatoare ma strecor eu cumva in garaj si o voi face nu de alta dar mor de curiozitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba valva de comanda ;

tija cu motorul pornit in relantiu; treuie sa fie actionata maxim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica trasa maxim in jos pana pe stop .

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ,da

:)

se chinuie saraca sa bage cat mai mult la turatie joasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspund cu intarziere. Miscarea tijei vizual se prezinta astfel:

- cand cheia este in pozitia II tija este impinsa la maxim

- cand motorul porneste aceasta revine la maxim in jos cum spune Bogdan mai sus

- cand accelerez pana la 3000 rot/min tija ramane in aceeasi pozitie maxim jos (pozitia ei cand motorul este oprit)

Acum am testat si cu motorul oprit miscarea tijei si am observat ca revenirea ei in pozitia jos este data de un arc sau resort. Dar oricum ea functioneaza lucru dovedit de pozitia II a chei din contact (miscarea acesteia spre maxim). Deci constat ca geometria variabila nu este blocata si "ciuperca" sau actuatorul VNT functioneaza. Zilele urmatoare voi schimba electrovalva N75 si o sa vad cum se comporta dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E gresit testul tau pt ca in stationare si 3000 rpm, turbina nu face boost mai mare de 1200-1500 mbar iar in acest caz nu este nevoie sa mute geometria de pe stop .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu intarziere. Am comandat valva de comanda N75. Dar inca nu am schimbat-o si asta in urma faptului ca masina (turbina si-a revenit singura). Singurul lucru pe care l-am facut a fost ca am schimbat uleiul si filtrul de ulei si apoi urmatorii cca 1000 Km nu am forjat-o mai mult de 2400 - 2600 rot/min. Acum am mai facut i cca 500 Km cu ea (dupa invierea turbinii) si vad ca se comporta bine. (adica are "nerv" si nu imi mai baga limp mode).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lazvio. Cam aceleasi probleme le-am avut si eu, la 2800-2000 rpm se punea in cap, motorul nu mai tragea. Pana nu am schimbat "valva control turbina" nu am rezolvat problema. Faptul ca mergi cu turatie mica nu ti se rezolva de la sine problema si consider ca nu-i rezolvata. Tureaz-o peste 3000 de rpm si daca ti se pune in cap motorul mergi si schimba valva, se poate rezolva intr-un service in max 10 min. Nu uita ca dupa ce o schimbi sa stergi toate erorile/martorii si apoi dai blana...

Mult succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sugestie Dan Untea. I-am dat blana in panta si vad ca nu mai face figuri. Acuma mai mult stau asa de test sa vad daca totusi uleiul a fost vinovatul. De schimbat stiu ca se face destul de usor numai ca acum ca e timpul nefavorabil (frig) mei cam lehamite sa ma bag sub masina. Prefer sa-l schimb singur a-si pierde mai mult timp in service. Dar oricum inca o data multumesc tuturor pentru sfaturi si incurajari. Va tin la curent cu evolutia acestui simptom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu asa se testeaza dar ma rog, fiecare si-o face pe banii lui .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine azi am schimbat N57-ul am forjat-o la maxim in panta si vad ca este OK. Dar raman la concluzia ca a fost geometria VNT-ului blocata datorita uleiului posibil necorespunzator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are legatura VNT-ul cu uleiul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar vinovatul era acea electrovalva N75.

Am verificat az (dupa ce aseara am schimbat-o)i. Acum cand accelerez se misca tija care comanda geometria variabila. Inainte nu se misca deloc chiar daca o acceleram la 3500 si nici la accelerari bruste.

Multumesc tuturor care m-au incurajat si mi-au dat sugestii/sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

ma alatur si eu forumului si posesorilor de Volvo. si, bine inteles, cu aceeasi problema: eroare 1507- presiune joasa turbo, limp mode si anti-skid, in treapta a 4-a sau a 5-a, in sarcina (pe autostrada in a 5-a cu pedala la fund urca greu in ture si cand ajunge la 2000-2200 intra in limp mode+anti-skid).

masina (v50 2006 1.6D 171 000km) am cumparat-o acum cateva zile, si bag seama ca din cauza asta a fost vanduta.

am incercat sa curat admisia, insa se pare ca era deja curata. deci s-a incercat in prealabil sa se remedieze problema, fara rezultat.

am identificat si N75, insa nu mi-am putut da seama daca a fost sau nu schimbata. EGR presupuun ca a fost schimbat ca e curat si luceste.

am actionat waste-gate ul manual (am facut vid cu gura, si tija la turbo lucreaza - coboara pana la capat). deci pierdere pe furtunul de vacum exclus.

am pus contactul si tija nu misca. dupa ce am pornit, tija coboara incet, insa nu pana la capat, ci cam 75%. chiar si turata nu se misca.

deci, daca tija lucreaza, masina merge bine in treapta 1 2 si 3, fara sa trag prea mult de ea (urca repede in ture), tind sa cred ca turbina e ok (nu blocata sau stricata). si m-as indrepta care N75, care vad ca ar fi de vina. senzorul de presiune ar putea si el sa fie de vina?

l-am sunat totusi pe cel de la care am luat-o si in cele din urma imi zice ca e posibil sa fie infundata turbina, sa bag niste aditiv in motorina si se desfunda. la pret a lasat cam 500 euri, coincidenta pretul unei turbine noi.

voiam sa ma consult intai cu voi, inainte de a o comanda N75.

merci in avans,

toate cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

N75 se numeste la VAG, la PSA/FORD/Volvo/Mazda ii zice valva control turbina si fix asta trebuie sa cumperi dar pt a nu cumpara aiurea trebuie sa faci niste verificari:

1. trebuie sa verifici daca ai vacuum in valva iar asta faci punand pe direct vacuumul ce vinde din tancul de vacuum cu furtunul ce pleaca spre turbo. Daca asa ajunge turbina pe stop inseamna ca e valva defecta . Daca nu ajunge pe stop inseamna ca ai tancul spart sau pierzi vacuum pana in tancul de acumulare .

2. ai tras cu gura direct din spatele motorului pana la turbo ?

3. verifica sa fie corect bagate furtunele in valva, cum te uiti din fata motorului la valva primul furtun din stanga vine de la tancul de acumulare, al doi-lea pleaca spre turbina si al treilea este ventilatia .

Cel mai simplu este sa tragi din Y-cul de langa filtrul de motorina un furtun pana in turbina, pornesti motorul si vezi daca ajunge turbina pe stop, daca ajunge pe stop faci o plecare de pe loc mai tare dar numai pana in 2500RPM, daca trage bine masina inseamna ca ai turbina buna .

Succes.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Bogdan,

merci pt sfaturi!

N75 i-am spus ca asa am vazut scris mai sus :D. greseala mea ;)

1. verificam diseara.

2. da, am scos furtunul de pe valva (cel din mijloc) si am facut vacum. tija a coborat pana la capat si s-a mentinut.

3. furtunele sunt bine puse: primnul din stanga mai gros la tancul de vacum, al 2-lea la turbo si 3 aerisirea.

ca sa ma lamuresc, ce vrei sa spui cu " turbina pe stop" ? adica tija trebuie sa fie actionata la maxim, coborata?

merci inca o data de sfaturi si promptitudine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai inteles bine, cand e tija la maxim in jos inseamna ca a ajuns pe stop .

Spor la testat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara,

Bogdane, sa traiesti sanatos pana la adanci batraneti ca sa-i ajuti pe toti!!!

am rezolvat-o! am luat-o la puricat asa cum m-ai sfatuit si i-am gasit buba. furtunul de vacum care pleaca din Y catre tancul de vacum era ros in dreptul EGR si scapa bine merci pe acolo. i-am aplicat cu simt de raspundere niste izolir band si treaba s-a rezolvat! o sa caut un furtun nou, dar pana atunci treaba e buna, trage de rupe, sa dus si eroarea din bord, treaba OK!

merci inca o data de sfaturi! sanatate maxima si toate cele bune!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu multa placere si s-o conduci cu placere . :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut.am avut aceeasi problema ,la 130 intra in limp mode si mecanicul mi a spus sa curat turbina sau sa o schimb ,mi s a parut exagerat (si ca pret) dar cautand pe acest topic si va multumesc din suflet , am schimbat aceasta electrovalva control turbina si totul a revenit la normal si masina merge perfect.Am desfacut si electrovalva cea veche si  era doar plina de funingine ,am curatato si cred ca inainte de a cumpara una noua trebuie incercat curatirea celei existente.oricum va multumesc pentru ajutorul vostru ca altfel ma luam dupa mecanici si schimbam turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now