roco

Volvo -noi sisteme de siguranta

8 posts in this topic

VOLVO A CREAT MODELE CARE POT COMUNICA INTRE ELE, VEHICLE TO VEHICLE COMMUNICATION

Volvo pregateste o noua generatie de sisteme de protectie pentru a creste siguranta oferita de masinile sale. Avertizare cu franare automata in cazul unui pericol de accidentare (“Collision Warning with Auto Brakeâ€) pentru pietoni, evitare a unui potential accident (“Collision Avoidance by Auto Steeringâ€) si comunicare intre masini (“Vehicle to Vehicle Communicationâ€) sunt trei dintre sistemele de siguranta aflate, fiecare, la bordul unei masini concept Volvo, in curs de dezvoltare. Scopul lor, ati ghicit, este atat siguranta pasagerilor, cat si protectia pietonilor.

Jonas Ekmark, Manager in Siguranta Preventiva la Centrul de Siguranta al Masinilor Volvo sustine ca “In ziua de astazi trebuie sa ne concentram asupra tehnologiilor care prevad si previn producerea accidentelor. Este important sa intelegem ca ciocnirile nu sunt inevitabile. Siguranta preventiva presupune ajutarea si asistarea soferului in prevenirea acidentelor".

VOLVO - Conceptul Volvo care detecteaza oamenii

Conceptul “Collision Warning with Auto Brake†va ajuta, in viitor, soferul sa “vada†pietonii. Este vorba de un sistem cu radar care detecteaza obiectele din fata si din jurul masinii pe o anumita distanta.

In cazul in care masina se apropie de un pieton, mai intai un led rosu se aprinde pe ecran, acesta fiind imediat urmat de un semnal sonor. Acest lucru il ajuta pe sofer sa reactioneze in timp util si, astfel, in majoritatea cazurilor, sa previna accidentul.

Daca riscul de accidentare creste, sistemul “assisted panic braking†este activat pentru a crea o presiune mai mare la franare si, in cazul in care soferul nu franaza totusi, si accidentarea devine iminenta, franele masinii vor fi activate automat. In functie de viteza masinii sistemul nu va putea evita complet anumite accidente.

VOLVO - Conceptul Volvo care `ocoleste` pericolul

“Collision Avoidance by Auto Steering†este o alta dezvoltare a “Lane Departure Warningâ€, care utilizeaza o camera pentru a monitoriza pozitia masinii intre benzile de circulatie. Daca masina nu circula regulamentar pe benzi, soferul este avertizat prin intermediul unui semnal sonor. Acest sistem este unul avansat si a fost creat pentru a preveni coliziunile frontale cauzate de neatentie, el utilizand atat o camera de filmat cat si un radar care monitorizeaza pozitia in sine a masinii dar si traficul.

Daca masina intra pe banda gresita si sistemul detecteaza un vehicul venind din directie opusa, masina este redirectionata pe banda corecta.

VOLVO - Masinile Volvo care comunica intre ele

Cercetarile Volvo au aratat ca masinile care pot comunica atat intre ele cat si cu mediul inconjurator pot creste potentialul sofatului in conditii cat mai bune de siguranta, scazand totodata numarul accidentelor in trafic.

Volvo are un numar de masini care comunica intre ele, pe care le testeaza. De exemplu, un sofer al uneia dintre masini poate primi o informatie conform careia o alta masina, ceva mai in fata, pe aceeasi strada sau undeva in apropiere, a intalnit un obstacol si franat fortat. Astfel, soferul din prima masina poate frana in timp util, evitand o eventuala ciocnire cu masina din fata. Dar pentru ca sistemul de comunicare sa functioneze, stabilirea unui "limbaj" standard este necesara, astfel incat toate masinile, indiferent de model sau de marca, sa poata “vorbi†intre ele.

Volvo este unul dintre producatorii de top atat in prevenirea accidentelor cat si in protejarea pasagerilor masinilor sale dar si a pietonilor. Compania are o istorie destul de larga in ceea ce priveste crearea de astfel de tehnologii.

Sursa: 4wheelsblog.com

         

post-972-12877846966152_thumb.jpg

post-972-1287784696657_thumb.jpg

post-972-12877846966976_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo lanseaza masina care protejaza de tamponari

  Volvo a anuntat lansarea, in toamna acestui an, a unui nou model care are inclus un sistem de prevenire automata a tamponarii cu un alt vehicul, titreaza Daily Mail.

Secretul sta intr-un dispozitiv laser care scaneaza permanent vehicolele din fata si, in situatia in care sunt prea aproape, opreste instantaneu masina purtatoare, fara ca acest lucru sa presupuna interventia soferului.

Sistemul CitySafety efectueaza pana la 50 de calcule pe secunda, si este activ pana la viteze de 40 Km/h, fiind proiectat pentru traficul urban; conform statisticilor acest sistem are capacitatea de a reduce pana la jumatate numarul coliziunilor frontale care se petrec datorita neatentiei soferilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu voia voastra fac cateva precizari...

Collision Warning with Auto Brake - exista deja pe XC70 si S80

CitySafety - functioneaza pana pana in 30 km ora

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godfather, City Safety a devenit disponibil? Daca da, pe ce masini?

Este implementat pe XC60. Deci..la intrunirea clubului din decembrie il testam  ;D

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform unui studiu Volvo, confirmat de realitate, pana la 90% din accidentele auto sunt cauzate de soferii neatenti. Volvo, va prezenta in premiera mondiala noile sisteme de prevenire a unor astfel de accidente, in cadrul Frankfurt Motor Show. E vorba de Driver Alert Control (DAC) si Lane Departure Warning (LDW), sisteme ce vor echipa optional noile Volvo V70, XC70 si viitorul S80.

Ambele sisteme folosesc un sitem de monitorizare, constand dintr-o camera montata intre parbriz si oglinda retrovizoare, numerosi senzori si o unitate de control si se activeaza de la viteza de 60 km/h si ramand active peste 54km/h.

Sistemul DAC monitorizeaza avansul masinii pe sosea si nu comportamentul soferului, in vreme ce sistemul LDW, alerteaza asupra pastrarii controlului masini in raport cu axul si marginile drumului.

post-972-1287784708372_thumb.jpg

post-972-12877847086748_thumb.jpg

post-972-12877847089916_thumb.jpg

post-972-12877847091435_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo incearca cutia DSG

  Constructorul suedez Volvo are acum in cercetare o cutie de viteze automata similara cu DSG-ul folosit de catre Wolkswagen. Tehnologia va fi preluata si de Ford, compania mama. Pana acum cutiile DSG ( Double Shift Gearbox ) au reusit sa puna in umbra vechile cutii automate de tip SMG si chiar pe cele manuale atat in ceea ce priveste consumul cat si agilitatea cu care se pot schimba vitezele. In teste Golf GTi cu DSG a fost mai rapida decat aceesi masina echipata cu o cutie manuala. Majoritatea firmelor incearca sa scoata tehnologii similare, pentru ca aduce avantaje fara sa stirbeasca din performante. In imagine este sistemul DSG de la Wolkswagen folosit si de catre Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG-ul VAG este o cutie exceptionala insa nu este cea mai rapida... SMG2-ul BMW cu 7 trepte, 7Getronik-ul Mercedes, sau, mai ales, cutia Ferrari (nu-stiu-cum-ii-zice) si cea de pe Aston Martin Vanquish nu sunt deloc de lepadat. La fel ca DSG-ul, sunt derivate ale cutiilor manuale, insa sunt mai rapide si capabile sa suporte puteri imense cu pierderi mai putine. Deci, as putea spune ca alti producatori nu numai incearca, dar si reusesc sa faca cutii mai bune :P

DSG-ul schimba foarte rapid in situatii predictive, datorita sistemului cu dublu-ambreiaj. Adica un ambreiaj iti schimba tie, la cerere, din 1-a in a 2-a, si, simultam, al 2-lea ambreiaj accelereaza pinionul de a 3-a astfel incat la schimbarea - repet, predictiva - din 2 in 3 sa nu mai fie implicati timpi de sincronizare. Insa, in conditii de circuit... lucrurile nu mai sunt asa de ...liniare...

In rest, citatul tau vine de pe un site VAG-fan, nu? :P Pun pariu ca si asemanarea cu DSG-ul este fortata, are mai mult sens practic si economic ca Volvo-urile viitoare sa beneficieze de tehnologia pe care Ford a bagat-o in, de exemplu, Jaguar XK. Care are si el o cutie asemanatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now