onezero

turbo-lag

35 posts in this topic

Turbo-lag eu personal cred ca avem pretentii mult peste ceea ce pot sa ne ofere turbinele noastre standard.

Solutii ar fii ceva, un Blow-off valve nou si mult mai performant dar si wastegate-ul care controleaza turbina si tine in frau owerboost-ul si supraturatia nu ar trebui neglijat . Aici cred ca trebuie umblat la masinutele noastre pentru inceput cu un buget mai redus iar daca ai pretentii te orientezi catre o turbina usurata ( palete din ceramica ) la care turbo-lagul este diminuat din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce nu tii masina peste turatia la care intra turbo si ai rezolvat problema? ;D

sau uite aici: balet la pedaliera

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

lechuck, eu asa conduc cand ma apuca cate o criza ca si nikki lauda, cand am motiv sa-i dau ii dau, cand nu atunci ma duc normal.

da, confuzia venea de la forced induction, multumesc de explicatie

as vrea mai multe detalii la wastegate respectiv blow-off valve( din cate am inteles nu sunt foarte sanatoase la dieseluri) iar cu palele de ceramica ce se rezolva? la fel se va invartii ca si cele stock, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

blow-off valve nu vei gasi la motorul diesel, petru ca nu are clapeta de acceleratie. cand se inchide clapeta de acceleratie, aerul comprimat de turbina iese prin aceasta valva, astfel incat turbina sa poata sa invarti "la liber".

bov-setup-2.jpg

wastegate este un bypass pentru gazele de esapament care invart turbina. scopul lui este sa limiteze turatia maxima a turbinei.

wastegate_open.jpg

este un sistem invechit. sistemul mai nou se numeste VNT - Variable Nozzle Turbine. este contolat de catre ecu cu ajutorul mai multor senzori si imbunatateste raspunsul la impuls la turatie mica, atunci cand se inchide accelereaza fluxul de gaze. totodata preia si functia unui wastegate, atunci cand se deschide functioneaza ca un bypass.

2-VNT.jpg

palele "stock" sunt fabricate dintr-un aliaj pe baza de nickel. asta pentru a nu se topi la temeraturile extreme la care sunt supuse. ceramica are densitatea cam 20...70% din densitatea otelului. deci cantaresc mai putin, sunt le fel de rezistente la temperaturi mari ca si aliajul de nickel dar sunt mai putin inerte si raspunsul la impuls e mult mai bun.

adica mai putin turbo-lag = delay.

si inca ceva: cu cat e mai mare temperatura, cu atat mai eficient functioneaza turbina. in sitatii extreme se inroseste.

tu ce vrei sa-i faci turbinei tale?

si inca o data, pentru ca nu exista altul mai bun: walter röhrl in lancia 037 cu compresor.

Edited by LeChuck
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1-0, wastegate are si dieselul, chiar cel mai puternic motor diesel de la Volvo, D5-ul de 215cp, are turbinele cu wastegate si bypass(BOV Intern) fix ca la benzinar . BOV-ul intern se poate transforma foarte usor in BOV extern, ala de face galagie si place la lume . Nu s-a plans nimeni cu D5-ul ca nu merge pt ca are BOV si wastegate .

LAG-ul este acelasi si la diesel si la benzina si difera in functie de cilindree si turbina, motor mic + turbina mica, lag inexistent ca la 1.6D sau 1.6 GTDI si lag mare la 2.4 DrivE sau 2.5 T .

Edited by Bogdan G
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru ca are doua turbine imi imaginez de ce-i trebuie si bov. dar ce putem noi, cei fara doua turbine, face ca sa scapam de lag? ;D

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteti achizitiona un motor mai mic sau daca nu se poate face aceasta modificare se poate "bricola" o turbina mai mica sa incapa in locul celei mari . Cu turbina mica dispare lag-ul dar si placerea de a conduce conform devizei "NO LAG, NO FUN" .

Pai daca voi va plangeti de lag la motoare stoc ce sa mai zica aia ce au pe "scooby" un motor de 2L si turbina TD06 18G ? Sa vezi acolo lag, accelerezi azi si se tureaza maine . :D

Eu la 2.0T si TD04 16T am un lag maricel, nici nu vreau sa ma gandesc la aceiasi configuratie si TD04 19T sau TD05 20G.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu ma plang. ;D

Puteti achizitiona un motor mai mic ....

spre ex. un seat ibiza cupra cu motor de 1,4l si 180 cp. are si compresor, si turbo, baga 1,15bari. daca ii faci si un pic de tuning, il duci pe la 230cp.

1685_2.png

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa ceva sau mai frumos un V60 cu 1969cmc, turbina si compresor la numai 306CP si 400Nm adica aproape cat T6-le de 3L . Vise tata, vise .

Eu vb totusi de motoare uzuale, gen 1.6D si 1.6GTDI .

Share this post


Link to post
Share on other sites

compresor electric: lag filler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now