TRADAR

carlig remorcare XC 90

20 posts in this topic

Buna. sunt nou pe aici, stie cineva cum se monteaza un carlig pe XC 90/2006, adica vreau sa cumpar unul second si sa-l montez pe a mea. Am auzit tot felul, ca-i complicat, ca-i riscant, ca trebuie trase fire din calculator..., eu ma gandeam la ceva mufe de cuplat, strans suruburi probabil legat la un tester sai zici ca are carlig .. si gata.... ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zicem ca e prea simplu sa fie adevarat ;D. Deci nu e.

Daca vrei totul sa fie ca la carte iei cel mult carlig si structura de montat pe lonjeroane si tai bara sa iasa moţu'. Apoi partea electrica originala ca sa nu arzi nimic. Soft la reprezentanta si you're good to go....or trail.

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am carlig dar electrica nu , nu merg trase firele direct de la stopuri eventual cu niste relee ? ( intreb si eu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merg. O sa ai eroare pe stopuri si alte alea

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare nu exista vreun modul AM care sa faca "lumina"?

Sent from SGS3 on JellyBean 4.3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauti "carlig remorcare" pe forum si gasesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TRADAR, carligul de remorca se monteaza foarte usor, pot spune ca o sa-l montezi si daca ai doua maini stangi. Instalatia electrica trebuie cu modul de protectie, daca este originala o poti monta singur, practic va cere singura unde trebuiesc mufele conectate, nu ai cum sa gresesti, daca nu este originala atunci cauta un electrician. Timp estimat pentru montaj carlig o ora si pentru instalatie oem 15 min. Nu este nevoie de modificare soft, nu apare nici o avarie. Cu modul oem la mersul inapoi se dezactiveaza senzorii de parcare. Tot ce am scris este valabil pentru an 2008. Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit unul pe o avariata frontal, dar problema este ca lipsesc mufele, carligul este orig iar de la priza pleaca manunchiul de fire direct in instalatia masinii, nu am gasit nici un modul, si eu ma asteptam sa fie niste conectori dar lipsesc. Variantele cu tras fire le exclud din start, modelul meu este din 2006, probabil la modelul urmator au evoluat lucrurile, au considerat cei de la Volvo ca totusi se poate face sa montezi dupa vanzare un carlig fara sa desfaci toata masina. Daca stie cineva ca sa montat carlig pe modul descris de @mariusb pe model 2006, va rog sa dea de stire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TRADAR: scuze de offtopic, imi poti spune unde ai gasit carlig oem si la cati banuti? Cat si eu de ceva timp si nu prea gasesc. Multumesc

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modulul ar trebui sa se afle in zona panoului cu sigurante din portbagaj (in portbagaj spate stanga, dupa tapiterie), poate fi lasat liber sau este prins cu "arici" de caroserie. De la el pleaca firele pentru priza, pentru masa si o mufa care are locasul ei in panoul de sigurante. Parerea mea este sa iei carligul de unde l-ai gasit si "electrica" cu modul cu tot din alta parte. Cum electronica e ceva mai pretentioasa la volvo si scumpa cu multe dureri de cap eu iti recomand sa iei "electrica" oem. Asa ai sa conduci mai linistit cu remorcuta dupa tine. PS conteaza si ce tragi, in cazul meu, la rulota instalatia este mai complicata si riscurile mai mari (priza 13pini).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee la un carlig produs de WESTFALIA cu tot cu electrica pe 13 pini si modulul pentru senzorii de parcare ar mai trebui facut ceva la montaj?Din cate stiu Brink este producatorul OEM!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca o sa mai trebuiasca soft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie niciun soft, daca modulul este OEM montarea este plug&play. In caz contrar, depinde foarte mult de cum "se leaga" de masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, multumesc! O recomandare unde as putea monta safe in Bucuresti acest carlig? Cam ce costuri implica toata operatiunea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La XC nu am montat, dar cred ca este cam la fel la toate. Ai gaurile gata date (in masina, probabil astupate cu buretel) si nu prea este mare inginerie, apoi tragi firele, dupa instructiuni. Costuri, nu cred ca ar trebui sa sara de 100-150 de lei, tinand cont ca eu am montat la cateva masini, in fata blocului, tavalit [pe sub ele in maximi 1 ora

Share this post


Link to post
Share on other sites

este ok, sa inteleg ca ai fi dispus sa te ..tavalesti.. si cu masina mea? suport costul plus hidratarea necesara pentru efortul depus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da gaurile sunt date si astupate cu un izolant fonic, se monteaza foarte usor (fara a demonta absolut nimic), tavaleala la xc90 e o placere iar instalatia electrica vine perfect. La final o sa ramana un dop de cauciuc de forma ovala. Totul se monteaza in mai putin de o ora. Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am montat la a mea si nu a durat mai mult de o ora. Este extrem de usor si simplu, maj ales pe sistem OEM :)

Sunt doar 6 suruburi unde trebuie o a treia mana, acestea fiind un portbagaj.

@Mid, daca vrei te pot ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Astept sa vina pachetul din Germania si cred ca saptamana viitoare as vrea sa-l montez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now