wh1sp3r

Problema ABS

18 posts in this topic

Buna ziua tuturor.

Am si eu o problema care persista de ceva vreme. Acum doua ierni am pus lanturi pe anvelope pentru a putea urca o panta. Din nefericire un lant sa rupt si mi-a lovit furtunul care duce lichid la etrier. Intr-un final am ajuns acasa l-am schimbat, dar firul de la senzorul ABS imi freca de roata si sa rupt. L-am schimbat si pe el, cu unu provenit din dezmembrari (acelasi cod) dar de atunci la viteze mici cand pun frana intra ABS-ul. Sau cand franez si aproape sa oprit masina in ultimii 2 metrii iar intra ABS-ul. La tester nu da nici o eroare. Stie cineva care ar fi problema ?

Mai am o problema, cam la 5000 km rulati mi se rupe cureaua de la transmisie (se rupe pe lungimea ei)

Masina este Volvo V40 1.9D, 70 KW din 1999

Edited by wh1sp3r
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAlut,

intra Abs ul in ce sens?Se aprinde beculetul in bord?Intreb pentru ca Abs ul functioneaza chiar si la viteze mici.

DAca cureaua se rupe pe lungime,probabil ai folosit ceva prost calitativ sau mecanicul o intinde prea tare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS intra, adica imi ridica pedala de frana si se aude sunetul ala specific ... o intra el si la viteze mici, dar odata ce nu se blocheaza macar o roata el nu ar avea de ce sa isi faca treaba.

Cureaua se rupea din cauza calitatii probabil, la noi in comert nu se vand piese ca cele din afara... asta am rezolvat-o

Edited by wh1sp3r
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti cumperi cea mai ieftina curea,normal ca se rupe.Daca iei ceva de firma nu cred ca vei mai avea probleme,daca buba nu e in alta parte.

Sa nu fie coroana ABS de vina si de acolo sa il actioneze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tocmai asta este : ABS-ul nu asteapta sa se bloheze, actioneaza inainte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare..vezi ca nu cumva senzorul ABS de la roata respectiva sa nu fie cumva usor distantat, miscat de la locul lui, chiar daca e mai sus cu 1mm iti da eroare sau intra in functiune sistemul.Incearca si aceasta varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iti cumperi cea mai ieftina curea,normal ca se rupe.Daca iei ceva de firma nu cred ca vei mai avea probleme,daca buba nu e in alta parte.

Sa nu fie coroana ABS de vina si de acolo sa il actioneze.

Pana acum cumparam de la unix auto undeva la 80-100 lei bucata - nu cred ca e de cea mai proasta calitate. Am pus una de pe o masina adusa din afara si problema se pare ca sa rezolvat.

Salutare..vezi ca nu cumva senzorul ABS de la roata respectiva sa nu fie cumva usor distantat, miscat de la locul lui, chiar daca e mai sus cu 1mm iti da eroare sau intra in functiune sistemul.Incearca si aceasta varianta.

Am sa ma uit la el sa vad care e treaba. Poate sa se duca mai jos decat trebuie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana acum cumparam de la unix auto undeva la 80-100 lei bucata - nu cred ca e de cea mai proasta calitate. Am pus una de pe o masina adusa din afara si problema se pare ca sa rezolvat.

Pai daca ai pus una sh si s-a rezolvat problema sunt 2 variante:

1. Nu cumparai ce trebuie ca si dimensiuni sau

2, cel mai probabil, puneai un jeg de curea, si ar trebui sa ii pui ceva de firma de acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau mecanicul care o monta o intindea prea tare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am presupus ca e vb de acelasi mecanic, si ca restul componentelor au ramas la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nici-un caz nu vreau sa jignesc pe cineva, dar sunt unele componente de pe masina care nu e indicat sa fie luate din dezmembrari... Am un prieten care si-a luat 4 discuri de frana, impreuna cu 8 placute de frana din dezmembrari si se mandrea ca erau mult mai bune decat cele ce le avea el si un altul care si-a luat chitul de distributie din dezmembrari si ne arata ca pe curea inca se vedea scrisul, semn ca inca e buna... urmeaza sa refolosim bucse si pivoti?

Repet! Nu vreau sa jignesc cu ce am scris mai sus!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu jignesti pe nimeni stai linistit. Fiecare isi procura piesele si accesoriile de unde poate si is permite. Eu administrez un parc de dezmembrari auto si am luat ceva bun. Daca se intampla ceva cu ea, acum am rezerva cureaua noua pe care nu am mai pus-o. Mecanicul care punea cureaua eram eu :smile:) posibil sa o fi intins prea tare. Cu una noua achizitionata intinzatorul trebuie intins pana la maxim, cu asta, cursa lui e doar pana la jumate ... ca dimensiune cred ca e greaseala producatorilor pentru ca eu mereu ma duceam cu certificatul masinii ...

Dar totusi ABS-ului nu stiu ce sa ii fac ...

Edited by wh1sp3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jos modulul la abs, curata-l, si poate scapi...

Eu totusi as incepe prin a face o diagnoza..

Problema asta am avut-o si eu la un transit si s-a rezolvat prin schimbarea modulului de abs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La diagnoza nu da nici o eroare. Am sa dau azi modulul ABS sa vad ... multumesc mult pentru sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat cu testerul viteza fiecarei roti ? Din ce spui tu (conform comportamentului) o roata se invarte mai incet/repede si de aici problemele tale, nu da eroare pe tester dar se vede cand verifici viteza . In mod normal toate rotile trebuie sa aiba aceiasi viteza cand mergi drept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari. Problema sta in felul urmator: s-a aprins martorul ABS in bord, am bagat-o pe tester si mi-a dat eroare senzor spate stanga. Am dat roata jos si aveam firul intrerupt, am pus multimetru pe fire si la rezistenta am valoarea 0. Am legat firele la loc dar martorul este in continuare aprins in bord. Ce imi recomandati? Sa schimb senzorul sau sa resetez calculatorul ABS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ai tot valoare zero dupa legarea firelor, inseamna ca problema nu a fost rezolvata, pentru ca este tot intrerupt. Eroarea ar trebui sa dispara dupa ce faci 100 de metrii cu masina si pui cateva frane, sa apuce senzorul sa citeasca valorile, sau pe tester

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now