Sorin Alexa

S60 2009 D5 mau multe intrebari

39 posts in this topic

Salut,

Ma alatur cu bucurie comunitatii de posesori de Volvo asa ca... Bine v-am gasit!

De ceva vreme cautam ceva sa inlocuiasca vechea vectra din 2000. Targetul era un Serie 3 sau clasa C. Intr-un moment de "nebunie" satul de tepele de prin anunturi, am pus ochii pe un S60. Masina cu istoric, Motor pe placul meu, D5 D5244T4 cumparata de noua din Ro de la reprezentanta, 74.000 km masina de ceva director din flota unei multinationale. Vazut, placut, placut si vanzatorul (fostul utilizator), nevasta a dat ok-ul si am si cumparat-o.

Acum am cateva nelamuriri si intrebari la care fostul prorpietar (complet atehnic, deh masina de serviciu, nu l-a interesat ce si cum) nu a stiut sa raspunda. Am tot cautat resurse pe forum si am vazut destul de rar ceva despre D5-ul de 185 de cai.

1. Xenon - in consola am butonul care activeaza sau dezactiveaza ABL (cel putin asta scrie in carte ca face) sau ajusteaza luminile pt trafic pe stanga sau pe dreapta. Fostul prorpietar zice ca nu are ABL dar uitandu-ma in manual la desenul cu farurile (la capitolul schimbat becuri) si prin faptul ca am butonul in consola, ar trebui sa fie cu ABL. Nu am iesit inca noaptea din oras dar pe loc cand iau de volan stanga dreapta nu misca nimic. E un mare mister pt, ca forma farurilor (vazute dinspre motor) corespunde desenelor din manual la Active Bi-Xenon.

De asemenea, nu inteleg de ce i se spune Bi-Xenon, deoarece la S60 modelul asta nu exista xenon decat pe faza scurta - ciudat.

2. Masina avea becul de pozitie stanga fata ars (cel frontal nu cel ateral W5W sau T10 cum i se mai spune). Nu ar fi trebuit sa am o eroare de bec ars la mesaje? Oricum l-am schimbat (mi-am facut mana franjuri dar data viitoare stiu ce am de facut). Acum daca nu da erori pe pozitii fata, parca m-as risca la cumparat leduri, mi-e teama insa sa cumpar orice pocnitoare dupa ce am citit despre afumat oglinzi, topit faruri, luat foc, etc de la astfel de becuri. Aveti vreo recomandare de leduri? Eventual ceva testat/folosit de voi?

3. La cat se schimba distributia? Un Gigel imi spune ca cam la 60.000 km ar trebui schimbata, pe forumuri pe afara vad ca se recomanda si 100.000 mile (adica vreo 160.000 km). Indiferent, cum imi pot da seama daca ar fi de schimbat? ma uit la role? La curea nu cred ca poti sa iti dai seama...

4. Cum imi dau seama daca are incalzire auxiliara, fostul prorpietar zice ca in habitaclu se incalzea instant iarna dar nu crede ca are incalzire suplimentara ca nu spune nimic despre el in bord si nici nu se poate seta timer asa cum am mai citit pe aici. Unde ma uit? (asta pana vin toate hartiile de la achizitia masinii.

Orice altceva vi se pare relevant pentru un proaspat posesor de Volvo S60 D5.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca fac un amalgam intre v50 d5(180cp) 2008 si v70(163cp) 2002 d5 reiese : la v70 imi apare bec ars la pozitie dar am doar un singur bec in far . La v50 am 2 becuri de pozitie cum ai si tu si imi era unul ars dar fara eroare . La faza scurta si poziti spate iti apare eroare sigur daca se arde ...

Incalzire aux : am pe v70 si a mea are optiune de on/off in meniul unde te uiti la consum ,distanta per rezervor etc.

V50 are pdc sau asa ceva nu are incalzire aux si nu se incalzeste instant ...

La distributie la v70 mia recomandat un mecanic de la volvo sa o schimb la 70 mii

La v50 la 180 mii

In rest pune ulei bun(fie volvo oem sau castrol for volvo cars 0 30 . Scrie pe el doar pt volvo si nu bmw mert ) si eventual verifica sa nu creasca nivelul ocazional .

Si urmareste consumul ... daca se face dublu cand motorul e incalzit inseamna ca face regenerare dpf si trebuie sa mergi cu masina pana se normalizeaza eu spre exemplu merg 15 km inafara orasului cu 2200 rpm in viteza 3 sau 4 pana vad cum scade consumul la jumate sau 40 %mai putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Eu din cate imi dau seama, am un singur bec frontal pe pozitii fata, mai e cel de pozitie lateral sub geamul galben.

Speram sa dea un mesaj cand se face regenerarea DPF. Asa o sa stau cu ochii pe consum...

Deci ar fi bine sa ma uit dupa schimbat distributia (mai ales dupa ce am citit topicul cu distributia sarita in mers cu consecintele de rigoare).

Faza cu incalzirea nu ma pasioneaza ft tare, am oricum in scaune si din experienta este arhisuficienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raspuns partial la 1: daca farul are un 'magnet' ce ridica faza scurta simultan cu cuplarea fazei lungi (unde ai becul halogen) este considerat bi-xenon. Cc @Midnight Caller

Raspuns partial la 4: invartind rotita din maneta de semnalizare (cea de orientare prin CB) ar trebui sa ajungi la Parking Heat Timer (la mine sunt 2, numerotate). Se seteaza tinand apasat pe butonul de reset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt 100% sigur dar cred ca ai defapt 2 becuri de pozitie unu pe mijlocul farului si unu pe lateralul farului zona portocalie poti verifica

Mesaj legat de regenerare da abea cand e infundat dpf . Preferabil sa evit asta prin urmarirea consumului si regenerarea completa la timp .

Inca o chestie legata de ulei : cand il schimbi sa fie doar pana la jumate pe joja . Si asta cred ca cel mai bine vei experimenta singur .. pui 5 l si vezi pe joja si tot pui pana ajunge la jumate apoi data viitoare cand il schimbi stii cat sa pui/sa cumperi .

In v50 spre exemplu intra 6 l si e fix la jumate ... in caz de probleme dpf si in consecinta cresterea uleiului ...

Trebuie urmarite cateva chestii de genul in rest masinu foarte fiabile . V70 a ajuns la 630.000 km si merge chiar bine

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

V70 a ajuns la 630.000 km si merge chiar bine

630k ???? uau ! Multi inainte.

Da, daca socotim si becul din zona galbena, sunt doua lumini de pozitie pe far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am impresia ca doar daca se ard ambele apare eroare ...

Multumesc . Nu stiu cati o sa mai vada ca sa plictisit mama de ea :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ma alatur cu bucurie comunitatii de posesori de Volvo asa ca... Bine v-am gasit!

De ceva vreme cautam ceva sa inlocuiasca vechea vectra din 2000. Targetul era un Serie 3 sau clasa C. Intr-un moment de "nebunie" satul de tepele de prin anunturi, am pus ochii pe un S60. Masina cu istoric, Motor pe placul meu, D5 D5244T4 cumparata de noua din Ro de la reprezentanta, 74.000 km masina de ceva director din flota unei multinationale. Vazut, placut, placut si vanzatorul (fostul utilizator), nevasta a dat ok-ul si am si cumparat-o.

Acum am cateva nelamuriri si intrebari la care fostul prorpietar (complet atehnic, deh masina de serviciu, nu l-a interesat ce si cum) nu a stiut sa raspunda. Am tot cautat resurse pe forum si am vazut destul de rar ceva despre D5-ul de 185 de cai.

1. Xenon - in consola am butonul care activeaza sau dezactiveaza ABL (cel putin asta scrie in carte ca face) sau ajusteaza luminile pt trafic pe stanga sau pe dreapta. Fostul prorpietar zice ca nu are ABL dar uitandu-ma in manual la desenul cu farurile (la capitolul schimbat becuri) si prin faptul ca am butonul in consola, ar trebui sa fie cu ABL. Nu am iesit inca noaptea din oras dar pe loc cand iau de volan stanga dreapta nu misca nimic. E un mare mister pt, ca forma farurilor (vazute dinspre motor) corespunde desenelor din manual la Active Bi-Xenon.

De asemenea, nu inteleg de ce i se spune Bi-Xenon, deoarece la S60 modelul asta nu exista xenon decat pe faza scurta - ciudat.

2. Masina avea becul de pozitie stanga fata ars (cel frontal nu cel ateral W5W sau T10 cum i se mai spune). Nu ar fi trebuit sa am o eroare de bec ars la mesaje? Oricum l-am schimbat (mi-am facut mana franjuri dar data viitoare stiu ce am de facut). Acum daca nu da erori pe pozitii fata, parca m-as risca la cumparat leduri, mi-e teama insa sa cumpar orice pocnitoare dupa ce am citit despre afumat oglinzi, topit faruri, luat foc, etc de la astfel de becuri. Aveti vreo recomandare de leduri? Eventual ceva testat/folosit de voi?

3. La cat se schimba distributia? Un Gigel imi spune ca cam la 60.000 km ar trebui schimbata, pe forumuri pe afara vad ca se recomanda si 100.000 mile (adica vreo 160.000 km). Indiferent, cum imi pot da seama daca ar fi de schimbat? ma uit la role? La curea nu cred ca poti sa iti dai seama...

4. Cum imi dau seama daca are incalzire auxiliara, fostul prorpietar zice ca in habitaclu se incalzea instant iarna dar nu crede ca are incalzire suplimentara ca nu spune nimic despre el in bord si nici nu se poate seta timer asa cum am mai citit pe aici. Unde ma uit? (asta pana vin toate hartiile de la achizitia masinii.

Orice altceva vi se pare relevant pentru un proaspat posesor de Volvo S60 D5.

Multumesc

Salut si bine venit,

raspuns la 1: farurile se orienteaza in stanga/ dreapta dar cand masina este in miscare, in stationare nu o sa se miste.

2: pentru becurile de pozitie din farurile din fata nu apare mesaj de eroare, ci dar pentru luminile de intalnire/ deplasare sau semnalizare (experienta mea)

3: in UK la motoarele respective se shimba la 120.000 de mile sau 6 ani care vine mai repede,

Felicitari pentru masina,

sa-l folosesti sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprinde faza scurta si pune pe cineva sa dea flash-uri si ai sa vezi ca se "schimba" lumina in lupa. Asta inseamna bixenon. In lupa se afla un solenoid, care misca o clapa, nu sunt becuri separate

Share this post


Link to post
Share on other sites

In teorie distributia se schimba la 160.ooo km sau 10 ani, in practica nu tine atat iar dupa 100.ooo km apar tot felul de zgomote suspecte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru răspunsuri. Aveti idee daca e normal ca la pornire D5 ul asta sa invarta de mai multe ori? Cam de doua ori învârte pana o ia. Cel de la care am luat o zice ca asa porneste din totdeauna.

Ce service recomandati pt bucuresti? Înafara de primus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G colaboreaza cu un service si chiar stie cu ce se "mananca" volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

BOGDAN G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil iti va da o veste proasta legata de unul sau mai multe injectoare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea e ca porneste fara probleme, in mers nu da in nas, nu tremura, se tureaza (chiar mi se pare nervoasa rau fata de ce am mai condus pana acum) doar ca da, o data de doua ori, nu porneste "la sfert"

Deocamdata nu am timp si nici ft multe fonduri disponibile, dar o sa ii fac lui Bogdan o vizita cat de curand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am linistit, am vorbit cu Bogdan, i-am descris, zice ca ii pare normal. Oricum ii fac o vizita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil bateria sau electromotorul au imbatranit putin ... eu cand am schimbat periile si bateria la v70 ia scurtat destul de mult timpul de pornire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca intra la categoria "Asa face toate." Nu am auzit pana acum de common-rail care sa o ia la sfert, cum se zice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca cam asa e, e drept ca nu am mai avut alt common rail pe mana decat cel de la VAG 2.0 TDI de 140 de cai pe un JETTA (masina era cam ascutitoare cu tot cu motorul ala aparent puternic). Am avut-o de noua si nu mi-a prea placut masina, pana la urma tot la batranul Vectra DTI m-am intors.

Oricum, masinuta imi place ft mult si nu imi pare rau ca nu am gasit un 3 sau un C-klass decente, una in regula sarea de 15k oricum. Mai ales ca am dat si peste o comunitate care, pana acum, pare a fi alcatuita din oameni foarte faini.

Singurul lucru pe care as putea sa il reprosez, dar tine de gusturi, este feed-back-ul slab catre sofer, nu o "simt" cum se spune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic nu ai cum sa pornesti la sfert un common-rail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic...Este un fel de a spune ca este la "sfert" ..Doar carburatia face asa ceva cind totul este ok intrucit ii dai amestec din pedala inainte ( nicidecum sa astepti injectorul sa isi faca treaba cum este la injectie ) si "pleaca " pe minim 3/4 tura de vilbrochen.Pe injectie urmeaza benzinarul care tot face 3-4 "pacanituri","tusiri" la pornire ,asta insemnind circa 3,4 ture de vilbrochen.La motoare de 5 pistoane este mai "lunga" pornirea decit la 6 sau 8 cilindri .Eu asa stiu.In fine :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu de la vectra 2.0 DTI din 2000 ca pleca instantaneu. Dar ala era PD cred.

Edited by Sorin Alexa

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTI-ul este pompa rotativa nu PD. CR-ul porneste la sfert daca este 1.6d, 2.0 d porneste mai greu si e tot CR iar cel mai greu porneste D5-ul.

Odata pornit merge tare fain si trage de toti banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....si trage de toti banii.

Corect :headbang:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now