summum

Balast xenon stricat?

21 posts in this topic

Salut baieti! Am un Volvo V50 2.0 d 2006. O sa spun pe scurt problema caruia nu ii pot da de cap. Am ramas fara baterie, incerc sa dau la contact de 2, 3 ori moare bordu nici o lumina. Masina nu mai recunoste cheile. Schimb baterie noua, iarasi nu recunoaste cheile dar bordu se aprinde. Vb cu unu cu altu diferite pareri ba ca e ars contactu, ba ca trebuie refacuta codarea cheilor in CEM. Pana la urma ajung in service la Volvo, la Primus auto si ca prima constatare: contact pornire SCU ars. Bun ,il comandam se schimba contactu, masina porneste + niste erori care se rezolva pe parcurs. O singura problema a ramas si nu am mai rezolvat-o la ei datorita preturilor mult prea piperate. Mecanicul mi-a spus ca recomanda inlocuirea balastului far dreapta (in momentu de fata am mufa scoasa de la far) pt ca exista posibilitatea sa imi arda iar contactu abia schimbat. Mi-a spus ca intre contact si balast exista un fir care face legatura intre cele doua unitati si ca ii da o eroare pe balast asa ca mi-a recomandat sa il schimb desi daca ii baga mufa totul merge totul ok. Masina a suferit un accident pe partea dreapta dar fara sa afecteze in mod direct balastul sau sau sasiul masinii. Mentionez ca de un 1 an de cand am suferit accidentul nu am avut nici o problema la masina dupa reparatie. Totul a inceput de cand am ramas fara baterie. Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? Sa cumpar alt balast desi observ ca acesta functioneaza si nu am avut nici o problema cu el pana cand mi-a murit bateria? Chiar nu am nici o idee ce sa fac. Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemele aparute in urma bateriei descarcate sunt cunoscute! Insa este prima data cand aud, ca balastul de xenon OEM, poate arde contactul. Este, sau a fost vre-o eroare pe balastul respectiv? Intradevar, intre balast si CEM este un fir de comunicare, dar care este eroarea? Ca poate este o alta problema si nu balastul. Balastul cand este pe moarte, nu mai aprinde farul din prima si trebuie sa stingi aprinzi farurile de 2-3 ori ca sa porneasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana sa intampin problema cu bateria descarcata nu am avut nici o problema cu balasatul sau eroare. Dupa ce au remediat problema cu contactul , mi-au spus ca da eroare balastul. Pe devizul de reparatie de la ei mi-au notat ca trebuie inlocuit balast far dreapta. Mie mii se pare ciudat ca pana acum n-am avut nici o problema cu farurile totul a mers perfect . Daca bag mufa farurile se aprind din prima la pornire. Mecanicul mi-a spus ca daca merg cu mufa bagata la far dupa jumatate de ora de functionat cu motorul pornit, exista riscul ca la repornire sa nu mai functioneze contactul. Chiar nu inteleg care e cauza daca pana acum totul a mers cum trebuie, de unde pana unde eroarea la balast (este notat pe foaia de service interna ca ii da eroare) si legatura cu contactu... :l Sa pun mufa inapoi la far si sa o bag iarasi pe un tester?

Edited by summum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti! Am un Volvo V50 2.0 d 2006. O sa spun pe scurt problema caruia nu ii pot da de cap. Am ramas fara baterie, incerc sa dau la contact de 2, 3 ori moare bordu nici o lumina. Masina nu mai recunoste cheile. Schimb baterie noua, iarasi nu recunoaste cheile dar bordu se aprinde. Vb cu unu cu altu diferite pareri ba ca e ars contactu, ba ca trebuie refacuta codarea cheilor in CEM. Pana la urma ajung in service la Volvo, la Primus auto si ca prima constatare: contact pornire SCU ars. Bun ,il comandam se schimba contactu, masina porneste + niste erori care se rezolva pe parcurs. O singura problema a ramas si nu am mai rezolvat-o la ei datorita preturilor mult prea piperate. Mecanicul mi-a spus ca recomanda inlocuirea balastului far dreapta (in momentu de fata am mufa scoasa de la far) pt ca exista posibilitatea sa imi arda iar contactu abia schimbat. Mi-a spus ca intre contact si balast exista un fir care face legatura intre cele doua unitati si ca ii da o eroare pe balast asa ca mi-a recomandat sa il schimb desi daca ii baga mufa totul merge totul ok. Masina a suferit un accident pe partea dreapta dar fara sa afecteze in mod direct balastul sau sau sasiul masinii. Mentionez ca de un 1 an de cand am suferit accidentul nu am avut nici o problema la masina dupa reparatie. Totul a inceput de cand am ramas fara baterie. Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? Sa cumpar alt balast desi observ ca acesta functioneaza si nu am avut nici o problema cu el pana cand mi-a murit bateria? Chiar nu am nici o idee ce sa fac. Va multumesc.

Ai vazut SCU defect ,fizic .Ti l-au arat ,etc.?Exista scheme S40/V50 care conduc la un rezultat ,o explicatie logica.SCU face niste validari si comunica cu CEM si ai "contact" sau nu ,departe de vreo descarcare sau ceva parazit din modul xenon dar vezi in schema ce si cum ..

Daca nu iti mai porneste dupa ce ai stors-o de curent iti reface softul (initializare ,resoftare etc) si gata dar este prea "ieftin " devizul probabil.In fine nu acuz sau scuz ,ci doar vbesc ce logic ar fi cel mai corect si direct ca rezolvare

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca mecanicul mi-a spus si mi-a arat desi nu am observat prea bine ca farul din dreapta bate umpic mai jos decat cel din stanga si cica ar fi ceva defect la balast de se intampla treaba asta.

Contactul am uitat sa il cer , mi-am dat seama de asta abia cand am ajuns acasa...Am stat ceva pe acolo la service mi-au cam mancat nervii si am uitat sa il cer. Nu stiu daca mi-l dau inapoi, m-as duce luni sa il cer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai este vorba despre autolevel ... ce ar putea controla electronic farul sus jos dar nu cred ca este unilateral ... o singura comanda merge la ambele si nu cred ca are vreo legatura cu balastrul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa mai verific odata nivelul farurilor sa vad daca este cum spun ei. Totusi mii se pare ciudat ca in timp ce imi spuneau de eroarea de la balast ma intrebau si daca masina a fost avariat pe partea dreapta, ca au vazut balastul fixat mai bine cu 2 soricei. Oricum mii se pare dubioasa rau treaba asta cu balastu, ca 1 an de zile masina a mers perfect n-am avut nici o problema. As merge cu mufa bagata la far sa vad ce se intampla, voi ce spuneti?

Am verificat nivelul farurilor pe un perete si intradevar cel din dreapta bate umpic mai jos si are o lumina mai rosiatica fata de cel din stanga care bate drept si are o lumina alba normala.

Sa fie oare becul pe moarte sau balastul?

Edited by summum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumina rosiatica = bec pe duca.

In rest V50Saphir stie ce zice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti din Bucuresti.Raspunsul este simplu...cauta l pe BogdanG. Din prima ar fi trebuit sa mergi la el.

Esti nou venit,dar service Volvo de calitate, gasesti la el

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Schimba becul, cum au spus si colegii, insa este recomandat sa le schimbi pe ambele, sa nu ai diferenta de nuanta. Cele OEM sunt undela la 400 lei ambele si te tin 4-5 ani, cele AM 100 lei ambele si te tin cam 2 ani

2. Daca farul bate jos, este posibil sa fie motorasul defect si sa nu mai faca autolevelingul (adica sa ridice si sa lase farul in jos) si daca ala este stricat da eroare, insa nu are legatura cu balastul, sunt doua piese total diferite

3. Cum am mai spus si mai sus, eu nu am auzit pana acum de balast OEM care sa arda ceva la masina (nu vorbim despre modificari artizanale)

Fa totusi o diagnoza inainte, cum a spus si colegul mai sus, ia legatura cu Bogdan G si iti spune el sigur care este treaba, insa eu nu cred ca balastul este problema

Pentru a verifica daca functioneaza autolevelingul la ambele faruri, pune-o in fata unui perete si pune 2 persoane sa apese pe portbagaj, daca farurile se lasa ambele in jos, inseamna ca functioneaza, daca se lasa doar unul, inseamna ca este o problema la farul care nu se misca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca o sa iau legatura cu Bogdan G si sper sa rezolv aceasta problema, mai ales ca si mie mii s-a parut tampita explicatia ca din cauza balastului ar putea sa imi arda iar contactu. Am ramas stupefiat cand mi-au zis ca imi scot mufa de la far pana la schimbarea balastului.... Si atat am vrut sa ma feresc de astia de la PrimusAuto si tot la ei am ajuns, mare greseala.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul OEM costa 400 de lei UNUL. Ceva osram/tungsram/hella e intr-adevar pe la 200 perechea

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul OEM costa 400 de lei UNUL. Ceva osram/tungsram/hella e intr-adevar pe la 200 perechea

Eeeee le-am incurcat un pic. Stiam eu ceva de 400 lei, dar nu mai stiu sigur daca este unul, doua, un bax sau un hectar de becuri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai poate ma intreaba omul din intamplare si zice ca's snapan si jepcangiu ca stim noi cine ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gasesc becuri AM intre 25 - 50 lei / bucata, depiinde de cat de bun a fost pechinezul care le-a facut. Eu am becuri de 40 lei bucata si cel de pe stanga are peste 3 ani de utilizare. Nu da semne de oboseala.

Pe dreapta in schimb, am pus 2 becuri noi in 2 ani de zile si tot se aprinde xenonul cand vrea muschiul lui. Probabil e de la balast, sa vedem cat costa si ala.

Ontopic, mie nu-mi arde contactul si masina are xenon after market de vreo 5 ani de zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Summun a avut o problema la o mufa si ii facea scurt pe magistrala de CAN, din cauza asta ii ardea contactul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gasesc becuri AM intre 25 - 50 lei / bucata, depiinde de cat de bun a fost pechinezul care le-a facut. Eu am becuri de 40 lei bucata si cel de pe stanga are peste 3 ani de utilizare. Nu da semne de oboseala.

Pe dreapta in schimb, am pus 2 becuri noi in 2 ani de zile si tot se aprinde xenonul cand vrea muschiul lui. Probabil e de la balast, sa vedem cat costa si ala.

Ontopic, mie nu-mi arde contactul si masina are xenon after market de vreo 5 ani de zile.

Aici s-a vorbit de xenon de fabrica care este altceva decat ce ai tu acolo.Daca faci tu rost de bec xenon d2s (care cred ca este pe s40) la pretul ala ti le cumpara MC pe toate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep la chestii tehnice vis-a-vis de xenon. Stiu doar ca S40 si V50 sunt in bezna cu farurile originale. Nici macar nu stiu ce bec am la xenon, cand am vrut sa-l schimb, m-am dus la un anume Serban de la care a fost cumparata instalatia si mi-a pus un bec identic cu ce aveam, dar din pacate pe alta nuanta.

Acum am pe stanga xenon alb si pe dreapta albastru, e pom de Craciun masina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep la chestii tehnice vis-a-vis de xenon. Stiu doar ca S40 si V50 sunt in bezna cu farurile originale. Nici macar nu stiu ce bec am la xenon, cand am vrut sa-l schimb, m-am dus la un anume Serban de la care a fost cumparata instalatia si mi-a pus un bec identic cu ce aveam, dar din pacate pe alta nuanta.

Acum am pe stanga xenon alb si pe dreapta albastru, e pom de Craciun masina :smile:

Ai h7, insa este recomandat sa schimbi ambele becuri odata, mai ales la astea chinezesti, tocmai din aceasta cauza

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa ca is mai pe gratis romanul schimba tot la bucata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca ala pe stanga a tinut 3 ani si inca e impecabil, de ce sa-l schimb si sa dau de vreo rapandula care cedeaza dupa nici un an de utilizare? Trag de el cat duce.

Intrebare pentru priceputi in tainele xenoanelor: daca e balastul dus, ar trebui sa mi se mai aprinda becul ocazional?

Am observat urmatoarele:

1. De obicei, becul din dreapta se aprinde la prima pornire a masinii, dar daca misc masina de pe loc se stinge. Senzatia e ca de la vibratii / gropi, un contact e imperfect si becul se stinge. Daca stau pe loc 5-10 minute cu motorul pornit si farurile aprinse, am toate sansele sa nu se stinga becul din dreapta cand misc masina.

2. Daca dau de 2-3 ori la cheie cu becurile aprinse, se aprinde si cel din dreapta in cele din urma, insa acesta solutie nu ma incanta.

3. Dupa ce circul o vreme cu Volvica, estimez 15-20 min, daca sting si aprind farurile am cam o sansa din 3 sa se aprinda si cel din dreapta, care ulterior nu se mai stinge. Faza cu stinsul o face doar cu motorul rece.

Are cineva idee la ce sa ma uit?

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now