Sign in to follow this  
Followers 0
flaviuscristea

Moare motorul- R->Drive

8 posts in this topic

Salutare,

Ceva foarte dubios se intampla cateodata. Imediat dupa pornire, pun masina in R, dau cu spatele un pic, tin frana de picior (normal :P ) sa pot trece in D, si daca iau piciorul de pe frana repede/brusc, sunt mari sanse ca motorul sa moara, ca si cum la o manuala iei piciorul brusc de pe ambreiaj. Ce Dumnezeu?

Daca o trec in D, tinand piciorul pe frana, si o las 1 secunda si un pic, pleaca normal apoi. La semafor nu sunt probleme, dar acolo o las in D in 90% din cazuri.

Sa fie ceva cu uleiul rece la inceput? Adica nu pare normal ca la o automata sa moara motorul, nu? Si tot asa, la inceput, se simte cum cupleaza din treapta 1 in a 2-a, din nou, ca si cum ai lasa ambreiajul ceva mai brusc la o manuala intre treptele 1-2.

In rest n-am probleme, schimba treptele frumos si lin...

Multumesc

Edit: Stiti cumva daca cele 2 ambreiaje sunt scufundate complet in ulei? Zisese cineva (forum anglia), ca e posibil ca, dupa cateva zile de stat o parte din ele sa fie uscate, si la plecare de aceea sa fie smucitura(treapta 1-2) pe care o simt la inceput (si eventual, de aceea si problema cu oprirea motorului).

Edited by flaviuscristea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca trebuie sa o duc undeva sa fie verificat, da...

Edited by flaviuscristea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au si inceput belele?!Sint ambreiaje umede si exista o sincronizare in functionare intre ele la pornire trepte .Vezi si cauta documentatie ,citeste atent si poti intelege mai bine si apoi stii ce sa le vbesti si intelegi si mai bine ce iti vor spune mecanicii,fara basme.Este cutie cam "grea"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A cautat documentatie, a gasit-o, a si postat-o aici pe forum. Am aruncat si eu un ochi pe ea, e nava spatiala cutia aia, si atatea puncte unde poate porni o eroare ca nu stii de unde sa o apuci. Este un hibrid intre o cutie cu synchromesh si una automata (ambreiaje clasice paralele + sincroane, trenuri fixe / mobile si un bloc hidraulic care actioneaza furcile si ambreiajele). Daca un arculet s-a decalibrat, sau un solenoid merge cum vrea el, iti da toata functionarea peste cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...

Deci lucrurile ciudate se intampla la pornire, cand presupun eu ca uleiul e rece. Smuceste un pic intre treapta 1-2 (apoi e ok) si daca schimb manual din 2-1 se aude un "scrasnit" metalic. Dupa ce merg un pic(cateva minute), dispar toate aceste simptome. Nu mai smuceste nimic, nu se aude niciun zgomot, schimba treptele fara sa se simta ceva anume, merge perfect

Trebuie sa fiu atent primele minute la pornire si atat cred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ti-as recomamda o verificare a nivelului de ulei si, implicit, a eventualelor pierderi. Fara a spune ca este universal valabil, ce povestesti imi aduce aminte de vremuri de demult cand pierdeam ulei din cutie. Pana sa se incalzeasca si sa unga toate angrenajele prin balbotare cam asa se auzea/smucea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am mai citit, am inteles ca la PowerShift cam asta era problema, pierdea ulei pe la nu stiu ce garnitura si de ducea naibii toata naveta spatiala de acolo. O sa o duc la BogdanG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0