Roskat

Miros intepator de la evacuare

11 posts in this topic

De cateva zile se simte un miros foarte intepator de la evacuare care era prezent doar cand masina intra in regenerare DPF.

Chestia ciudata e ca masina merge bine. Trage bine, consuma normal, se tureaza cum trebuie...dar miroase extrem de intepator (specific DPF).

Totul a inceput cu ultima regenerare DPF (consum mare, acelasi miros, mers parca sacadat) si cand a incetat au disparut toate simptomele, mai putin mirosul care e chiar deranjant.

Bogdan? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu mai simteam uneori miros intepator la C30 dar nu tot impul si doar in garaj dimineata

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O diagnoza i-ai facut(sa vezi starea dpf-ului) ? Totusi inainte de asta verifica daca nu scapa pe evacuare pe undeva, altfel nu imi explic de ce ar ajunge in habitaclu .

Mirosul il simt si eu , dar iese pe tips-urile esapamentului , ajung in habitaclu daca dau in spate / in garaj (in cazul lui victor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unde scrie ca miroase in masina?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzii

Cand am citit "miroase extrem de intepator" am presupus ca ajunge in habitaclu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unde scrie ca miroase in masina?

Exact. Mirosul nu se simte decat in afara masinii.

DPF e infundat mai mult ca sigur, dar nu e de ieri. In schimb mirosul a inceput deodata.

Poate s-a infundat catalizatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirosul înţepător înseamnă miros acru, adică acid. E un lucru ştiut că în motoarele cu ardere internă se formează acizi, inclusiv H2SO4. Acesta e şi motivul pentru care uleiurile au, printre alţi parametri, un indice denumit TBN (total base number), care indică alcalinitatea acestuia, adică ce capacitate are uleiul respectiv în privinţa neutralizării acizilor formaţi în motor. Acesta este determinat de concentraţia de substanţe tampon adăugate uleiului, substanţe a căror concentraţie scade, cu timpul (pe măsura uzării uleiului), până la dispariţie, în cazuri extreme. De fapt, însăşi determinarea gradului de uzură a uleiului se poate face măsurându-i alcalinitatea.

Pe fondul acestor precizări, se formulează de la sine aceste întrebări: ce ulei ai, cât de vechi este şi care este rata consumului acestuia, de către motor?

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Roskat!

Eu nu am DPF pe masina si tot miroase intepator, mai ales imediat la prima cheie dimineata (iti rupe nasul daca stai in spatele masinii).

Dupa ce se incalzeste motorul si ii dai 2-3 forje mirosul se reduce simtitor il mai sesizezi doar daca stai aproape de evacuare (esapament).

Bafta!

Edited by FBogdan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirosul înţepător înseamnă miros acru, adică acid. E un lucru ştiut că în motoarele cu ardere internă se formează acizi, inclusiv H2SO4. Acesta e şi motivul pentru care uleiurile au, printre alţi parametri, un indice denumit TBN (total base number), care indică alcalinitatea acestuia, adică ce capacitate are uleiul respectiv în privinţa neutralizării acizilor formaţi în motor. Acesta este determinat de concentraţia de substanţe tampon adăugate uleiului, substanţe a căror concentraţie scade, cu timpul (pe măsura uzării uleiului), până la dispariţie, în cazuri extreme. De fapt, însăşi determinarea gradului de uzură a uleiului se poate face măsurându-i alcalinitatea.

Pe fondul acestor precizări, se formulează de la sine aceste întrebări: ce ulei ai, cât de vechi este şi care este rata consumului acestuia, de către motor?

Simt cum imi creste IQ-ul in timp ce recitesc postul tau :D

Ulei nu a consumat niciodata (sau cel putin nu sesizabil), este RAVENOL 5W30 cu acea norma speciala pt DPF si a fost schimbat acum 7000km.

@FBogdan, la mine se simte si dupa ce se incalzeste motorul.

Nu iese fum, motorul merge in parametrii normali, dar mirosul e groaznic.

Incerc sa schimb uleiul sa vedem cum miroase dupa :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine suie masina pe o rampa si cu motorul pornit vezi sa nu scape gaze pe undeva. Probabil ca in regenerare DPF se creeaza o presiune suplimentara pe sistemul de evacuare si scapa mai multe gaze decat scapa de obicei.

Ti se simte mirosul si in masina daca stai cu geamul deschis ? Daca da, verifica colierele de la serpisori, pe sus pe la motor.

Nu schimba uleiul aiurea, ca nu e cazul la 7000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine suie masina pe o rampa si cu motorul pornit vezi sa nu scape gaze pe undeva. Probabil ca in regenerare DPF se creeaza o presiune suplimentara pe sistemul de evacuare si scapa mai multe gaze decat scapa de obicei.

Ti se simte mirosul si in masina daca stai cu geamul deschis ? Daca da, verifica colierele de la serpisori, pe sus pe la motor.

Nu schimba uleiul aiurea, ca nu e cazul la 7000 km.

Problema nu e ca scapa gaze sau nu.

Problema e mirosul gazelor. Inainte stateam cu ea pornita in garaj si cu usa inchisa. Acum deschid usile inainte sa o pornesc.

Oricum urmeaza un drum mai lung si dupa el voi schimba uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now