Sign in to follow this  
Followers 0
robbert24

diverse nelamuriri start-stop

15 posts in this topic

In primul rand, va salut, pentru prima data pe acest forum.Sunt posesorul unui s40 2010 1.6D Drive, de vreo 5 luni, caruia tocmai ce i-a picat bateria, asa cum am mai citit in alte threaduri, foarte brusc.Ideea e ca nu inteleg prea bine sistemul auto-start.Din cate am citit nu mi-ar trebui o baterie start-stop(ceea ce e bine pentru ca sunt excesiv de scumpe).

Are acest sistem inca o baterie si trebuie sa ma astept ca si aia sa cada odata?

Recomandati folosirea acestui auto-start sau uzeaza excesiv elemente precum electromotorul sau altceva?Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce ai citit dar sistemul S&S are nevoie obligatoriu de baterie speciala. Ai sistem de monitorizare pe baterie si din experienta iti spun ca nu merge baterie normala in loc de baterie AGM pt S&S. 3 zile am mers cu V50-ul fara baterie AGM si nu a mers S&S-ul si raporta BMS-ul ca bateria nu e "reliable" dupa ce am pus baterie AGM a mers din prima fara sa resetez nimic .

Bateria mica e monitorizata, daca sunt probleme cu ea se vede cu testerul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neaparat trebuie baterie AGM si da este mai scumpa dar din cate stiu tine mai mult decat una normala. Si daca nu este originala trebuie codata sa ti o recunoasca.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci am citit prost.Pentru modelul Drive-baterie start-stop...din ce stii este bateria afectata de folosirea start-stopului?

Necesita codare chiar si la S40 din 2010?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca Bogdan zice ca a pus una normala si nu a functionat corect iar apoi dupa schimbarea cu una dedicata a mers fara nici o alta manevra inseamna ca si la tine va fii la fel.F posibil ca la volvo nu este cu codare.

Din ce am gasit cele cu AGM

BOSCH S6 70AH AGM 550 lei aprox

BOSCH S6 80AH AGM 650lei

VARTA Start Stop Plus 70Ah AGM 510lei

VARTA Start Stop Plus 80Ah AGM 600lei

Si la varta zice de 3x cliclul fata de una normala.Sincer nu este de speriat diferenta de 200lei + fata de una normala daca te tine mai mult.

Eu sincer nu am dezactivat S&S si pe unde circul eu chiar isi face treaba brici: se simte si la consum dar si pt ce este facut el: noxe.Poate in orasele mari cu aglomerari gen bucale este enervant sa te opresti de 10ori la acelasi semafor si atunci poate se uzeaza mai repede electromotorul datorita S&S dar si ala este mult mai rezistent ca cel normal

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult thor.da, daca isi justifica pretul si tine mai mult ca una normala sunt de acord ca nu e de speriat.e de groaza in bucuresti dar chiar si asa nu-mi vine sa-l dezactivez.si da, se simte si la consum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu o problema dupa ce am inlocuit vechea bacterie cu boschul de la f5 auto pe care mi l-ai recomandat la 550 thor.totul bine si frumos,mi-a schimbat-o nenea care a venit cu bateria de la firma.merge totul la partea electrica,nu s-a resetat nimic..DAR nu mai porneste start-stop desi e activat..si am facut azi 300km.ceva pareri baieti..multumesc.

Nu m-as fi gandit ca trebuie sa citesc si sa ma informez atata de parca imi dau doctoratul..doar pentru a schimba o baterie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

SS ar trebui sa functioneze cind sint intrunite conditiile de acceptare a acumulatorului nou de catre Cem,ma gindesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti intra putin in detaliu pentru un novice te rog?ce ar trebui practic sa fac..sau care ar fi conditiile?scuze pentru intrebari,poate par puerile dar asa e cand e masina mai desteapta ca proprietarul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica asa cum schimbi bateria normala ,de lucru a turismului cind se sulfateaza si trebuie sa faci o validare sa ii zic asa ,CEM-ului ,cu noua baterie ca sa ai incarcare a alternatorului cum trebuie ,posibil sa fie nevoie de ceva similar si in cazul bateriei alocate sistemului SS.Am luat-o logic ,insa daca aveam DICE tester iti ziceam 100% fara deductii logice. :smile:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Din cate stiu este un modul separat pentru monitorizarea bateriei (BCM), in functie de uzura bateriei modulul respectiv adapteaza incarcarea la baterie.

Teoretic dupa schimbarea bateriei modulul respectiv trebue resetat ceea ce se vace din VIDA.

La S60 2011 Drive se poate verifica din meniul masinii ca din ce cauza mu se opreste motorul (cred ca la my car, Drive). la moment dat nu se oprea nici mie motorul si in meniu nu imi aparea ca totul este ok, la service-ul urmator le-am zis la cei de la Volvo, raspunsul a fost ca componentele masinii sunt in regula si se lucreaza la un software upgrade pentru Drive sa previna problema respectiva si ca la service-ul urmator ii face update(asta a fost in 2013) in mod interesant de atunci functioneaza si nu stiu daca i-au facut update-ul respectiv,

Cauze posibile din meniu:

1) temperatura prea mica afara <0 grade (acuma vara nu este cazul)

2) se incarca bateria (la variantele Drive bateria in principiu se incarca cand se franeaza cu masina)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si niste conditii generale ale sistemului ss , (nu am ss deci vb din auzite) ss nu opreste motorul daca ramai cu piciorul pe ambreaj , daca e cald afara si merge clima (ac), daca motorul nu e cald , cred ca ar mai fii de spus , dar poti citi si manualul masini :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca este f cald si este nevoie de frig sau invers rece (dar peste 0 gr) si este nevoie de cald, motorul se opreste dar dupa X secunde se reporneste.

Sigur conditiile au fost intrunite dar cum zice @v50saphir :vida dice.Sunt multi pe forum cu tester si poate la intrunirea saptamanala sa te ajute gratis sau daca nu cauta un nr de telefon de le cei ce se ocupa cu asa ceva din sectiunea service

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu cum s-a intamplat dar acum o juma de ora cand am ajuns in fata blocului si am oprit sa parchez...s-a oprit si motorul cu auto-startul...e ciudat de ce nu s-a oprit pana acum avand in vedere ca erau indeplinite conditiile.oare noii baterii ii trebuia ceva timp..oricum, nu ma mai mir si va multumesc mult pentru atentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa montarea bateriei tb resetat BMS-ul, altfel nu este incarcata corect bateria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0