vstasii

Alternator - incarca bateria cu mai putin de 12V

28 posts in this topic

Buna ziua!

Sunt posesorul unui volvo S40 din 2009, 1.6Diesel. Momentan sunt plecat din tara cu masina in Franta si am avut o problema cu un senzor de ulei care a fost inlocuit. Cei de la service au facut o diagnosticare si au constatat ca alternatorul incarca cu 11.6V (am schimbat alternatorul in iarna, cu unul nou), mi-au spus ca trebuie schimbat alternatorul - 520 euro, ca ei nu reconditioneaza.

Intrebarea mea este, oare ajung cu ea asa in tara, daca merg fara conditioner si fara lumini?

Doresc sa evit situatia de a ramane pe undeva prin Europa cu masina in pana...

Va multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia nu e "incarcare", e ce a mai ramas in baterie. Explica-le frumos ca se poate pune alternator DENSO, care ar trebui sa il gasesti pe la 200Eur pe acolo + max. 100Eur montaj.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca in Franta nu exista centre de reconditionare alternatoare...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva alternatorul este pus ca la V50, exact linga senzor? Coincidenta cam mare, sa nu fi rupt vreun fir.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu daca te ajuta , dar daca dupa montare senzorului , cand ai pornit motorul a aparut un triunghi rosu in bord (nu stiu ce scria in bord) e posibil sa fi atins o mufa de pe alternator (seamana cu o mufa clasica "de dacie") .

eu am patit asta cand am schimbat uleiul , si am curatat mufa respectiva(era oxidata) si a disparut eroarea !

ps. unde esti in franta ?

Edited by Cristi Muresan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

11.6V, am înţeles, dar un DTC nu au citit? Ce spune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

#Cristi Muresan, sunt in Rennes. Senzorul ala a fost motivul pentru care am mers la service-Volvo, si dupa ce au terminat cu el,

au facut o diagnosticare sa vada daca am cumva si alte erori/probleme - pentru siguranta.

Au descoperit eroare la alternator (nici nu banuiam de asa ceva, cine stie de cand era acolo), pe bord nu-mi arde niciun martor.

Am sa fac o poza cand ajung acasa cu rezultatul testului sa vedeti.

Si ziceam ca as prefera sa ajung in tara si sa rezolv problema, ca nu prea am timp sa ma bag iarasi in service cu ea, caci atat de mult

dureaza cu programarea si cu reparatia la ei, e ceva de groaza! Iar intr-o saptamana termin cu stagiul aici, si ma intorc in tara.

#AndreiBecleaniachis exista centre de reconditionare aici, ziceam ca astia de la service-ul oficial Volvo nu fac asa ceva.

Va multumesc tuturor pentru promptitudine!

#HEIMDALLR Ajung acasa si ma uit inca o data pe hartiile alea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu incarca alternatorul, ramineai in drum in max 15Km, cu faruri si cima pornite. Am patit-o, fara nici o avertizare, dar am avut regulatorul dus. De asta am spus ca este prea mare coincidenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[...]

#HEIMDALLR Ajung acasa si ma uit inca o data pe hartiile alea :smile:

Ideea era să verifice dacă nu s-a întâmplat cum spune GabiGM, căruia eu tind să-i dau dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

#GabiGM am ramas asta iarna in centrul Parisului din cauza ca a murit alternatorul, cum zici tu - fara nicio avertizare nimic, dar asta e deja alta poveste (adevarul e ca a fost o experienta foarte neplacuta - geamul ramas deschis si afara ploua de numa, bateria moarta, am scos chiea din contact si s-a blocat si volanul, si degeaba o bagi la loc ca asa ramane, daca nu ai curent:) )

Si am fost nevoit sa-l schimb, si acuma iarasi sa am problema la alternator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am terminat alternatorul din cauza bateriei, am tot lungit-o sa o schimb, avea 6 ani. Sotia a ramas cu ea in mijlocul drumului si am cumparat o baterie sa o pot lua de acolo. Asa am schimbat alternatorul si bateria. Daca se dovedeste a fi alternatorul, sa-ti verifice cineva priceput bateria. De obicei problemele aparute in urma unei reparatii au legatura cu zona unde s-a intervenit. De asta cred ca alternatorul nu are nimic. Cind am schimbat alternatorul am vazut unde este senzorul de presiune. E usor sa atingi instalatia si alternatorul mai ales daca n-ai o cheie desteapta sa-l desfaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fi ramas eroarea ...

daca masina merge , si nu ai incarcare , nu cred ca nu da eroare in bord !

Share this post


Link to post
Share on other sites

#GabiGM am ramas asta iarna in centrul Parisului din cauza ca a murit alternatorul, cum zici tu - fara nicio avertizare nimic, dar asta e deja alta poveste (adevarul e ca a fost o experienta foarte neplacuta - geamul ramas deschis si afara ploua de numa, bateria moarta, am scos chiea din contact si s-a blocat si volanul, si degeaba o bagi la loc ca asa ramane, daca nu ai curent:) )

Si am fost nevoit sa-l schimb, si acuma iarasi sa am problema la alternator?

Pai nu l-ai schimbat cu unul nou? Nu ai garantie la el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea , daca masina merge normal 20 min , atunci ai incarcare (ai pompa servo electrica , care consuma muuult) daca nu ai aparat de masura sa vezi incarcarea , te urci in masina si te invarti 20 min (incet si cu multe viraje) daca totul e normal eu zic ca e oke si te poti pornii spre casa.

mie mi se pare foarte dubios sa nu ai incarcare si cem sa nu vada asta ! eroarea poate a ramas stocata , dar nu e actuala

sau cumperi de la brico un voltmetru

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1.6D nu da nici o eroare in bord daca nu incarca alternatorul, eroare de baterie slaba apare numai cand tensiunea scade sub 11V .

Daca scoti mufa din alternator tot incarca ~13V .

Fara baterie pe drum drept poti merge cu 1.6-le cca 100km maxim iar prin oras merge cam 10 km cu AC pornit .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)))bine ca are senzor de temp la baterie

pai si daca nu incarca , ajunge la 11 v repede , si apare eroarea nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0D am avut eroare si la baterie prea slaba (sub 11v) si la incarcare prea mare (>15V) si cand nu incarca deloc.

E o placere de mers fara servo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici is hartiile pe care mi le-au dat dupa diagnosticare.

Pai nu l-ai schimbat cu unul nou? Nu ai garantie la el?

#PetrisorGhidu Am garantie, dar l-am schimbat la ceva service in Paris... si pana acolo am vreo 400 km de facut cu masina
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal, daca nu e cine stie ce service obscur... in Franta garantia se aplica la toate filialele de service de pe teritoriul tarii. Au legi destul de stricte legate de garantie, poate chiar vei avea ocazia sa mergi in reteaua VOLVO

Daca nu... 800 de km inseamna 60 de euro la motorina si eventual vreo 80 la autostrada daca nu vrei sa mergi pe N-uri (pe care eventual ii recuperezi tot de la ei)... nu 300-600 de euro ca inlocuirea...

Edited by PetrisorGhidu

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, vad ca senzorul de temperatura al bateriei iti indica -30 de grade. Eu stiu ca la S40, alternatorul incarca diferit, in functie de temperatura exterioara si nu cred ca acum sunt -30 de grade in Franta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar in -30 gr incarca 14.5 (sau cat e maxim)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECM-1410 Outside temperature sensor. Signal missing

The central electronic module (CEM) transmits the signal from the outside temperature sensor via CAN to the engine control module (ECM).

The diagnostic trouble code (DTC) is stored in the engine control module (ECM) if the signal from the outside temperature sensor is within its normal range but deviates from the calculated temperature.

The diagnostic trouble code (DTC) can be diagnosed after 5 minutes driving at an engine speed above 1700 rpm and a speed above 50 km/h.

ECM-1420 Generator. Faulty signal

The engine control module (ECM) checks the charging voltage and generator functionality. If the PWM signal between the engine control module (ECM) and the generator is too low, too high or absent, the engine control module (ECM) interprets this as a fault and a diagnostic trouble code will be generated. The diagnostic trouble code may also be generated if the generator temperature is too high (faulty signal). The fault is diagnosed by the engine control module (ECM) with the engine running.

Possible source

Signal too high:


  • The signal cable is short-circuited to voltage.

  • Damaged charge regulator.

Signal too low:


  • The signal cable is short-circuited to ground.

  • Damaged charge regulator.

Faulty signal:


  • Generator housing ventilation clogged, preventing air circulation round the generator.

  • Damaged alternator.

  • Damaged charge regulator.


  • Loose connections, contact resistance or oxidation in the terminals.

  • Open-circuit on the signal cable.

  • Damaged charge regulator.

Mie imi este neclar cu dracu au facut astia testarea, intre temperaturi de -30 grade, pana la 90 de grade. Au testat-o in congelator, au dus-o in Alaska?

Eu te sfatuiesc sa mergi la cineva sa o verifice clasic, cu un aparat de masura si vezi ce zice

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca e senzorul praf care e incarcarea "default " ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ma intrebi pe mine, nu am nici o idee, insa nu este ok, nici ceea ce apare pe foaia respectiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma gandeam ca stii mai Ionut :))

cred , ca e 13.5 v , nu stiu sigur .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now