geos40

Nu mai pleaca ventilatorul gmv

6 posts in this topic

nu mai merge ventilatorul deloc, apa nu trece de 90 grade aerul conditionat nu pleaca ca nu pleaca ventilatorul si porneste si se opreste compresorul la cateva secunde. Din tester nu a putut s intre pe ventilor sa i dea drumul pe treapta 1 sau 2. nu inteleg de ce nu se incalzeste masina si nu trece de 90 grade, sta fix la jumate acul (se ridica de jos, nu e blocat) dar am mers foarte mult prin oras si nu pleaca ventilatorul deloc . Problema e ca singura eroare pe tester a fost doar senzor ax cu came 1 si nu mai porneste masina, dar incep s cred ca are legatura cu ventilatorul, o fii prea incinsa masina si de asta nu mai porneste dupa ce o opresc, cum a scazut temp in bord si se misca acul putin, porneste la sfert.

Radiatorul are un calculator pe el, o fii dus ala de nu ma pot conecta la el cu testerul? testerul era bosh si foarte scump. problema e la mine sigur. cum pot porni ventilatorul sa-l verific, pot sa-i dau curent direct ? afectez calc de pe el ? asta daca nu e stricat deja

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema pt moment. am luat un aparat de masura si 2 fire mai lungi,am scos mufa de la ventilator (are 3 fire 2 groase si unul subtire)si am masurat s vad daca e in scurt si nu era, am pus pe direct + - direct de la baterie pe mufa asta mare si ventilatorul nu a pornit deloc (i-am aplicat cateva capace de suparare ca e cam scump unul si am zis ca e ars :smile:) ) pe urma am zis sa-i dau curent direct la ventilator sa sar peste calculatorul ala de pe ventilator si am scos capacelul ala de la fire de pe ventilator sa-i pun curent pe direct si tot nu a mers ventilatorul (AM FRECAT CU O SURUBELNITA CA ERA CALAMINA SI TOT NU A PORNIT). Bineinteles k m-am enervat si am vrut s scot firele alea din ""rotor care se duc in calculatorul de pe radiator""" si nu am reusit. dupa 10 min pe tel s aflu cum scot firele alea ca nu aveam pozitie si nu prea vedeam acolo :( ma las pagubag si imi strang sculele, bag mufa mare inapoi k apa nu crestea de 90 grade niciodata si am zis k poate o pleca si el macar pe viteza a doua (dar nu a mai plecat niciodata ) sa ajung luni la service. pornesc s vad daca e vreo problema si dau drumul si la AC de-al dracu si ambitios :smile:)) MINUNE merge AC si ventilator si tot :smile:)). problema a fost de la mufele care intrau in motorul ventilatorului, le-am scos cam 1 cm afara , m-am chinuit mult sa le pun inapoi . dar daca nu trageam de ele nu reparam nimich.

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Se cumpara una buc spray contact dupa care se desfac toate mufele existente si accesibile din interior incinta motor( deconectare acumulator ,cheie pozitie II sa iti tina minte toate setarile initiale) si dupa aceea se incepe operatiunea de curatare -spray-ere. Am vorbit de asta de mult timp dar nu e tirziu nici acum, ma gindesc :smile: .

Poti lasa si acumulatorul conectat insa practic iti pot ramine niste erori care se pot sterge cu tester PPC BSR pe care il am ,inca de vinzare ,la un pret foarte bun :smile: .

Cda la GMV vine pe fir subtire si nu este chiar cum crezi de simplu .Vezi ca mai era un coleg care si-a pus 12V pe firele de alim. pompa combustibil fara sa le scoata din circuit si este tare "vesel" acum de ce a facut.In fine..

Sa iti fie bine cu masina.. :thumright:

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca se papa periile , dar se pot schimba fara a inlocui tot ventilatorul ! Trebuie descfacut sa ai acces si gasesti perii la magazinele de specialitate (in tg mures sunt 2) sau la baietii care repara alternatoare

Un coleg a avut problema cu periile !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l am reparat.Am luat carbuni de oltcit, aranjati putin ca nu se potriveau exact,montati si de atunci nu mai stiu sa faca probleme.

La mine pornea cam pe cand vroia el si de fiecare data cand ii dadeam 2 bucati pornea. Stiam ca sunt cu probleme mai ales la 200k+ km.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@geos, tu defapt nu ai masurat nimic, ai masurat fix alimentarea modului de comanda iar acolo nu ai ce sa masori, tu trebuia sa masori cele 2 fire ce duc in ventilator si ai fi vazut ca nu aveai rezistenta pt ca nu atingeau periile pe colector . Dupa un timp iar nu va pleca ventilatorul .

PS> daca nu scoti ventilatorul din circuit si alimentezi modulul de comanda pe unde nu trebuie o sa iasa fum ca la 4 iulie si vei avea nevoie de un ventilator nou pt ca modulul nu se vinde separat .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now