Sign in to follow this  
Followers 0
onezero

inbunatatirea luminozitatii-far, halogen

15 posts in this topic

am vazut ca un far imi bate mai tare decat celalalt si m-am apucat sa-l desfac sa vad ce are. totul s-a rezolvat cu curatarea sticlei de la halogen si aici o sa postez un DIY de nivelul mediu. nu sunt responsabil daca cumva va spargeti farurile sau alte componente din far. trebe avut grija si o lada plina de rabdare.

tools needed :

torx t25

rabdare

pheon

surubelnita lata

pictures mai spre seara

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

in primul rand deschideti capota dupa care scoateti cuiul care tine farul si luati farul in brate.

in al doilea rand, dati jos capacul de la halogene si capacul de deasupra ( ca sa fie mai multa lumina, sa vezi mai bine )

in al treilea rand, iei torxu in mana si o sa vezi ca (chestia) unde pui halogenu\becul are 3 torx-uri. ca sa poti sa desfaci fiecare mai intai trebuie sa te apuci de cel care ii imposibil de scos, teoretic.

iei torxu si apesi incet incet inspre interior ca sa-ti faci loc sa poti sa desurubezi linistit torxu. teoretic se flexeaza cat iti trebe pt. surubul respectiv, practic poate ai norocul sa se rupa ceva ca deeh, plastic.

dupa ce desfaci primul torx il iei pe al 2 si al 3-lea la penalty, dupa care prinzi de (chestia) halogen si incet rasucesti ca sa-l poti scoate din carcasa.

EVIDENT ca scoti becul inainte de toate astea.

in al 4 lea rand: te uiti la lentila ? (am zis bine?) si esti fascinat unde o ajuns tehnologia. dupa care iei o carpa si incepi sa freci pana iti iese ceva duh din el (keep trying). CARPA cu care o sa lucrii trebuie sa fie FOARTE FOARTE FINA\SMECHERA. eu am facut cu o carpa de la NIKKON, carpa de curatat obiective.

Asa cum ii carpa, iei si stergi. NU CU APA, NU CU SOLUTII!

acum ca esti fascinat de ce-ai lucrat, il re-asamblezi cum o fost si ta-da! lumina mai buna.

DACA tot esti aici, iei pheonul si dai roata roata pe carcasa\sticla si scoti cele 4 cleme de siguranta. dupa ce crezi ca e incalzit destul de bine iei dintr-un colt, preferabil coltul unde ii faza lunga si incepi sa lucrii cu surubelnita lata. ridici cate unpic dupa care il poti trage linistit cu mana FARA SA CRAPE!

Luati ceva solutie de curatat geamuri si spalati sticla interioara din far. PRESTO!

DISCLAIMER! Daca auziti sunete de CRAPAT si ETC. opriti-va imediat!

de lipit aceasi chestie, incalziti lipiciul si bam inapoi. * se poate adauga silicon daca vreti

apropo, chestie NOUA la S40\V50\C30(cred). La farurile de pe partea stanga: este o tija care poate sa faca lumina sa bata ca si in anglia sau ca si in eu. nu-i mult si nu-i mare nici miscarea de la tija, doar ca fapt divers asta ii rolul lui. vezi poza 2

post-6070-0-42010200-1436990317_thumb.jp

post-6070-0-52762000-1436990402_thumb.jp

post-6070-0-52339500-1436990460_thumb.jp

post-6070-0-99636200-1436990523_thumb.jp

post-6070-0-23109100-1436990567_thumb.jp

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta in cazul in care nu este exfoliata\arsa oglinda...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta nu stiu, eu acuma am terminat si se vede altfel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratioare tu chiar crezi ca sta cineva sa curete lupele ? Ai masurat si tu fluxul luminos inainte si dupa ? Cum ai reusit sa apreciezi ca e mai bine sau nu fara sa masori ?

Daca aveai asa ceva te mai credeam, altfel nu .

dt-1301-a.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat si eu lupele si se vede diferenta.Cu ele murdare erau mate, dupa curatare sunt clare.Se poate vedea diferenta si fara Light Meter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar luminozitatea cum e? Adica am inteles ca lupele sunt clare dupa curatare, dar si luminozitatea e mai buna/mare? In principiu ar trebui sa fie, dar intreb ca sa fiu sigur, ca as face si eu operatiunea asta intr-o buna zi, dar numai daca rezultatul final e ok, adica luminozitatea. Ca daca ramane la fel, sau diferenta e mica, le pot lasa asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta e mica , acuma depinde si cat de murdare sunt . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine au fost murdare tare. Aveau un praf albicios, banuiesc ca de la becuri proaste care au crapat in far. Erau murdare si reflectoarele.oricum pe ploaie sunt cam chioare dar la uscat vad mai bine decat inainte. Nu am pus becuri premium pentru ca partea de sus a reflectoarelor este putin arsa. La mine butonul de lumini cand este dat la 0 faza scurta este aprinsa, asa ca becurile se "consuma" repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai DRL de ala, sau ceva de genu. Se poate dezactiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, contra cost si doar la reprezentanta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parca era si fara reprezentata, cred ca chiar aici pe forum am citit. Am gasit mai repede asta:

" Turn the headlight switch to the 'Parking' position.
Insert the ignition key and turn it to II
Pull the main beam leaver towards you
Turn the light switch to 0
Return the ignition key to off and remove it. "

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, ironman a spus:

Parca era si fara reprezentata, cred ca chiar aici pe forum am citit. Am gasit mai repede asta:

" Turn the headlight switch to the 'Parking' position.
Insert the ignition key and turn it to II
Pull the main beam leaver towards you
Turn the light switch to 0
Return the ignition key to off and remove it. "

 

....valabil la modele S/V40 ,2000- 2004!......

Edited by mario74

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Midnight Caller a spus:

Da, contra cost si doar la reprezentanta :)

....userul DETONATOR spunea odata,intr-un topic,ca poate rezolva si el.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala s60/ v70 parca se putea din dice . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0