paunionutz

Scade turatia motorului cand cupleaza compresorul de AC

13 posts in this topic

Cum spune si titlul, de fiecare data cand cupleaza compresorul de AC, scade turatia motorului si fiindca merge ciclic fluctueaza relantiul ca dracu si ma enerveaza.

Aerul este rece, compresorul face presiune, nu uruie, nu face figuri, doar treaba asta. In mers nu se simte, insa daca o las cateva minute la ralanti, incepe si fluctueaza la fiecare cuplare si decuplare a compresorului.

S60, 2.4 benzina, aspirat.

Din ce am vorbit cu colegii care au astfel de motoare, la ei nu face asa. O parere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta de acceleratie murdara .

Sau...motoras relanti( daca are ).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoras relanti nu are,eu suspectez compresorul.

Merita aruncata o privire si in clapeta pentru inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clapeta am curatat-o ieri (era curata, dar am facut-o luna) si am schimbat debitmetrul (aveam unul de rezerva), am verificat vacuumurile si sunt ok.

Bogdan G a zis sa verific ce inregistreaza MAP senzor, sau ce parametrii se modifica, cand porneste compresorul. O sa pun Vida in weekend, sa vad daca identific ceva

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Compresorul se invarte usor la mana ? Sa nu fie intepenit. Presiunea in sistem e ok ? Sa nu fie prea mare si atunci "munceste" compresorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea este ok si face rece. Nu cred ca este gripat compresrul, ca ar trebui sa faca urat si daca nu este cuplat, ca rola tot o invarte motorul. Se poate verifica doar ambreiajul? Adcica sa invart de el si sa se invarta usor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii cat de usor ar trebui sa se invarta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, dar probabil ca un rulment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca mai greu ...

Verifica la o alta masina sa compari

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajul compresorului are un rulment normal, rulment pe care l-am schimbat acum 3 ani. Deci nu vad de ce s-ar invarti mai greu, iar un rulment uzat sau gripat, trebuie sa faca zgomot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu credeam ca vrei sa verifici compresorul ...

Daca era rulmentul de pe fulie , o facea tot timpul

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.5T a meu nu se simte nimica cand cupleaza sau decupleaza...si precizez ca trebuie sa schimb compresorul ca la relantiu nu baga suficient de rece...daca accelerez putin pe la 1500 de ture vine aer rece ca la polu nord...:))) acum revenind la problema ta...sa nu fie ceva de la magnetul care porneste compresorul..sa fie prea brutal....nu stiu ce sa zic.....nu prea ma pricep la astea..dar ceva il face sa bruscheze...si cred ca de aici vin oscilatiile la relantiu.sper ca am scris corect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am scos Dice-ul din dulap si am plecat hotarat sa-i dau de cap, insa am constatat ca incepe sa oscileze la ralanti, numai dupa ce apa depaseste 60-70 grade si acum scade turatia cu aprox 100 rpm, numai la decuplarea compresorului. In momentul in care cupleaza compresorul nu se mai simte absolut nimic.

Am calibrat si clima pentru orice eventualitate si am constatat ca nu mai am presiune in instalatie (am 13 bari in loc de 17 bari ), asta insemnand ca mai trebuie completat cu freon, desi am completat anul trecut, probabil are o pierdere foarte mica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now