Claudiu T

Eroare pe instalatia de climatozare

9 posts in this topic

Salutare :)

Am pus un tester Delphi (DS150E parca) pe masina si am gasit o eroare la instalatia de climatizare.

Atasez poza.

Trebuie cumva recalibrat motorasul ala de care zice? Am gasit optiunea de recalibrare in meniul testerului dupa ce a gasit eroarea.

Astept sfaturi de la voi :)

Multumesc!

20160321_115912.thumb.jpg.1de236bdf155bb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de greseala din titlu, e cam handi tastatura telefonului si nu am verificat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu recalibrarea se face doar cu dice . (Eu nu gasisem pe delphi, da nu stiu ce model era )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta al meu am vazut ca are. Sunt curios daca o si face bine, de aia am zis ca va cer si voua pareri :)

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face si cu delphi, insa la internal fault, slabe sanse sa mai mearga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca internal fault inseamna ca e kaputt motorasul?

Chestia e ca fizic nu vad nici o problema, temperatura merge setata ok atat pe stanga cat si pe dreapta, baga si rece si cald, in functie de ce vreau sa ii dea.

Ce nu stiu eu exact e ce face damper motor ala?

E posibil sa fi avut eroarea din cauza ca in timp ce faceam diagnoza sistemul de climatizare era oprit (ventilatorul era pe off, compresorul A/C oprit)??

Edited by Claudiu T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Internal fault inseamna... problema in interior. Vezi daca se sterge eroarea si daca mai apare la loc

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Claudiu T a spus:

Sa inteleg ca internal fault inseamna ca e kaputt motorasul?

Chestia e ca fizic nu vad nici o problema, temperatura merge setata ok atat pe stanga cat si pe dreapta, baga si rece si cald, in functie de ce vreau sa ii dea.

Ce nu stiu eu exact e ce face damper motor ala?

E posibil sa fi avut eroarea din cauza ca in timp ce faceam diagnoza sistemul de climatizare era oprit (ventilatorul era pe off, compresorul A/C oprit)??

Motorasele (dump-erele) nu fac altceva decit sa inchida sau deschida niste palete  ale sistemului de ventilatie si climatizare (aereaza sau blocheaza)altfel incit ,daca reglind o anumita temperatura pe axa de climatizare sofer la 24  iar la pasager 20  sa iti miste acele palete astfel incit teoretic sa obtii pe gurile aferente de ventilatie  temperaturile reglate din butoane din consola clima..Asta asa in mare zic.

Motorasul trebuie sa functioneze liber inainte si inapoi daca cumva l-ai testa la mina  .Daca este blocat pe un sens ,implicit cind il cda modulul de clima pt a se misca(conform valorii de temp ce o doresti =24 gr.)va da eroare si probabil ca asta  suna ceva "internal fault " si "intermitent" pt ca la un curent dat de consum pt acest motor logic ar trebui sa fie erorile amintite mai sus.Cam asta este principiu insa ideea este sa il calibrezi si astfel vezi daca intr-adevar a fost decalibrat sau are o hiba .

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat :D

Am sters eroarea si vad ca nu mai apare, probabil era ramasa de acum mult timp pe acolo si nu a sters-o nimeni. Am verificat fiecare motoras in parte din tester, totul functioneaza ok, fiecare isi face treaba, comuta la nivelul de ventilatie, la temperatura etc. (am verificat prin masurarea semnalelor de pe motorase), se pare ca totul e bine :) Am mai vazut ca masina ma anunta cand are tensiunea pe baterie scazuta, la mine scrie pe afisaj ceva de genul ACCUSPAN LAAG., i-am dat cheie, am incarcat un pic bateria si m-am mai jucat cu testerul. Merge bine, eu l-am luat pentru unchiul meu ca are camion MAN si am zis sa ma joc si pe masina mea cu el sa mai invat, altfel luam un VIDA/DICE.

De la cum am si DPF off am vazut pe tester ca nu mai vede aditivul pentru filtru, dar nu am treaba sa imi intre in limp mode sau mai stiu eu ce. Nici regenerari nu a mai facut de vreo 2300 km incoace, nu mai are la ce sa faca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now