Sign in to follow this  
Followers 0
arpi2390

Probleme ETM - ECM-91B7 Throttle Valve - Faulty signal

11 posts in this topic

Bună tuturor.

Acum câteva zile am mai scris pe forum că am râmas fără mașină în timpul vacanței prin minunata noastră țară și am pus-o pe platformă. Când am ajuns acasă am găsit furtunul de la ETM sărit și colierul avea filetul forțat, când am pus la loc furtunul și colierul vechi mi-a și sărit furtunul când am accelerat mașina pe la 5000-6000 rpm. Am pus colier nou și am crezut că am rezolvat problema findcă mașina a mers normal 2-3 zile. 

Ieri însă după niște drumuri prin oraș când am vrut să vin acasă de la birou am pornit mașina și a pornit în 3-4 pistoane (noroc cu cei 5) și mi-a apărut "Reduced engine performance" instant. Am oprit motorul, repornit și totul a mers normal și am ajuns și la destinație. Am repornit mașina de mai multe ori, din 3-4 încercări o dată pornea normal 2-3 ori nu. Fără nici o idee ce să fac am dat un telefon la @Cristi Muresan și el a fost atăt de amabil încât să vină și să aducă un DICE în câteva ore. Îi mulțumesc încă o dată.

Mai jos aveți erorile care au apărut după ce am șters cele stocate (au fost câteva că am avut bateria deconectată cu ușile deschise):

590cb11943e56_volvos602tt2.thumb.png.b26

Modulul de sirenă nu îmi merge de câteva ani buni, IAQ sensorul probabil la fel. Problema cel mai probabil (99%) este "ECM-91B7 Throttle Valve - Faulty signal" ceea ce cel mai probabil vine de la ETM.

Ce eu am dedus până acum dar poate greșesc, problema mea este când ETM-ul își face aceea "calibrare" când pornește, mie ori îmi rămâne înțepenit și dă eroare ori problema este din electronica ETM-ului. ETM-ul este Bosch și nu Magneti Marelli. @Cristi Muresan a și citit valorile ETM-ului și când mergea mașina normal și când aveam "Reduced engine performance", când totul era în regula clapeta se deschidea, adică valorile se schimbau, nu știu exact dacă mergea până la 100% Cristi știe mai bine. Însă când pornea cu "Reduced engine performance" clapeta de la ETM nici nu se mișca, nu mai știu exact la ce valoare era între 5-8% cred...

Întrebarea mea este, o dau jos și o curăț sau o schimb? Am întrebat print dezmembrări, nu este o avere (nici ieftin având în vedere valoarea mașini dar ok) dar tot provine din dezmembrări...nou probabil costă cam mult.

Sau este o altă problemă și îmi dă eroarea aceasta? 

Acum nu știu dacă furtunul sărit era o simptomă a ETM-ului (a rămas înțepenit în timpul mersului la un rpm mai ridicat și pe închis și de aceea mi-a sărit furtunul și a ieșit joja) sau ETM-ul are probleme că am mers cam 40-50 km fără furtunul pe ETM...

Cred că ieri Cristi a vorbit și cu Vadim și la sfatul lui am încercat să facem o recalibrare a ETM-ului dar VIDA nu prea a făcut nimic, chiar și când am șters erorile și am încercat așa nici atunci nu sa întâmplat nimic.

Dacă aveți orice idee este binevenită și vă mulțumesc.

Edited by arpi2390

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat să scriu. Mașina are motor 2.0T (B5204T5) și este din 2003.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuie clapeta. Curatarea nu te va ajuta.  Ia una din dezmembrari, cu acelasi cod si ai rezolvat problema.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi @paunionutz trebuie să văd dacă reușesc să citesc codul fără să scot ETM-ul. Dacă nu trebuie să scot câteva lucruri ca să scot și ETM-ul, am citit pe undeva că cel mai ușor este să scot și ventilatorul dar data trecută cred că am scos clapeta fără să mă ating de ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti citi codul si cu vida. Daca te mai intalnesti cu Cristi, poate cauta in Vida. Despre demontat, gasesti tutoriale pe youtube. Nu trebuie demontat ventilatorul

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă o schimb tot trebuie demontat. :) Azi mașina a pornit cât de cât bine, am avut o urgență și a mers ok. Când nu îmi apare la pornire "Reduced engine performance" atunci totul merge bine.

Edited by arpi2390

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti fac un tutorial daca nu te descurci , din vida desigur

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cristi Muresan Mersi dar acum 2-3 ani am mai scos ETM-ul pentru curățare cu mecanicul care era acolo când ai făcut testul. Este mecanic la Aliat (Mercedes) și se descurcă bine. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aia am scris "daca ai nevoie " :))

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns înapoi în țară vineri, între timp a ajuns și un ETM comandat de la @ionutz_lup (mersi încă o dată) și a fost și montat. Totul pare în regulă, parcă parcă nu trage 100% dar probabil ECM/CEM-ul are niște date stocate de la cei 100 km care am făcut cu probleme și bujiile probabil nu sunt cele mai curate.

Ieri am pornit la un mic test drive seara și am crezut că îi dau foc mașinii. :D Pe un drum cu 4 benzi și o bandă în mijloc pentru stânga mi sa oprit motorul...am încercat să o repornesc de vreo 10-15 ori, nimic (am rămas în mijloc că am vrut să fac stânga). Cu avariile pornite, pe ploaie și în mijlocul celor 4 benzi am ridicat capota să vâd dacă furtunul de la ETM este cumva sărit (nu se comporta ca data trecută dar totuși am zis să verific...). Nu era sărit, dar m-am uitat să vâd dacă pe altundeva este vreo problemă, am ajuns la turbo, totul era în regulă dar cum mă uitam de la furtunul de la turbo până la MAF (debitmetru) am și găsit problema. Furtunul nu era pus pe MAF însă colierul era strâns tare pe capătul MAF-ului fără furtun...am pus furtunul doar așa pe capătul MAF-ului să pornesc repede mașina și să o iau de pe mijlocul benzilor. A pornit fără probleme, iar vizavid în parcare unde am tras mașina, am desfăcut colierul, am pus colierul pe furtun, furtunul pe MAF și am strâns colierul...am făcut și un drum de vreo 15-20 km și nu am mai avut probleme.

99.99% mechanicul a uitat să pună furtunul pe MAF și a strâns colierul așa, eu nu am fost lângă mașină că eram plecat din țară, probabil au scos filtrul de aer să aibă mai mult loc să ajungă la ETM, altfel nu îmi explic de ce a fost dat furtunul jos de pe debitmetru. 0.01% am un spiriduș care seara desface câte ceva pe mașină. :D

Mulțumesc celor care au dat idei, sfaturi și ajutor. Sper că de data asta problema să fie rezolvată, acum am niște rezervări în legătură cu drumuri mai lungi de când mi sa oprit motorul de 2 ori cu două furtunuri separate desprinse (unul de la probleme cu ETM-ul, unul din eroare umană) dar sper să nu mai am probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca și o mică explicație pentru ce sa întâmplat ieri, mi sa oprit motorul fiindcă MAF-ul înregistra un debit foarte mic sau aproape de zero, fiindcă nu prea trecea nimic fără furtunul pus. Fără debit de aer înregistrat probabil a tăiat și alimentarea de combustibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0