Aleahim

Deviz reparatie Volvo C30

4 posts in this topic

Buna ziua,

Pacientul este un c30, 1.6 Diesel, an: 2007

Am nevoie de o parere in legatura cu un deviz de reparatie. 

Inainte sa duc masina in service simptomele erau urmatoarele:

-mesaj in bord: anti skid service required

- mesaj in bord: putere scazuta motor

- masina scotea un sunet metalic la decelerare

- motorul nu tragea la putere maxima.

Intainte de toate astea masina a avut turbina schimbata, distributie, curatat egr plus alte maruntisuri. Serviceul in  care s-au facut operatiunile nu mai exista, asa ca a trebuit sa ma duc cu masina intr-un alt service. In noul service mi s-a zis ca turbina a fost montata prost, astfel incat a ajuns ulei peste tot, diferite lucruri nu au fost curatate, ceea ce a dus la dus la defectarea turbinei  - axul joaca foarte tare, de aici si sunetul metalic. 

Am primit urmatorul deviz:

1. Reconditionat turbina         ~1400ron
2. Set garnituri turbina    180ron
3. Capac culbutori (contine filtru epurator)  700ron
4. Filtru aer  51ron
5. Filtru ulei 30ron
6. Garnituri racitor ulei       115ron
7. Materiale degresat/curatat /coliere prindere  80ron
8. Manopera 600ron
 
Obs: Intercoolerul necesita inlocuit care ar costa 560ron (noi incercam sa il curatam)
Uleiul l-am inlocuit deja pentru ca am gasit mizerie pe sorbul din baia de ulei
Furtunul care intra in intercooler nu a fost prins corect sau s-a slabit in timpul mersului (am remediat)
 
Pentruba evita o noua teapa, rog cunoscatorii sa imi zica daca macar se leaga povestea, daca preturile is realiste si daca piesele in sine au vreo legatura unele cu altele.
 
Multumesc
 
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Este ok, dar sunt putini cei care reconditioneaza bine turbine de 1.6

2. Nu exista. Intreaba exact ce contine acel kit. Ce garnituri? La 1.6d este posibil sa ai nevoie de teava de tur de la turbina, daca se stramva la demontare, pentru ca va pierde ulei.

3. Daca este doar capacul epurator, se poate lua pe mazda, ca este acelasi si costa mai putin de jumatate, fata de cel volvo. Aici trevuie intrebat daca se umbla si la capacul motor, sau doar la epurator? Daca se umbla si la capacul motor, mai trebuie un set de garnituri, plus garnituri injectoare, plus saibe de foc.

4. Ok si filtrul de polen? Pentru filtrulbde polen, trebuie demontata pedala de acceleratie

5. Ok 

6. Nu mai stiu sigur daca are garnituri sau nu, dar mi se pare foarte mult... in fine

7.ok

8.ok

Furtunul sarit poate fi din cauza turbinei, care face presiune prea mare. Masina are filtru de particule? Daca da, cum se prezinta, ca la asemenea probleme ale motorului, ar trebui sa fie praf.

P.S. EGR-ul se inlocuieste, nu se curata la modelul tau. Daca da eroare, poti sa-i dai si cu apa sfintita, ca de geaba.

Uleiul ajuns peste tot, este o problema comuna la 1.6d, nu doar la a ta. Speli motorul si apoi vezi exact pe unde pierde! De obicei pierde cand desfaci filtrul de ulei, curge pe la baia de ulei (trebuie re etansata), pe la epurator si pe la capac. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspuns.

Mai am o intrebare. Toata lumea mi-a zis ca daca e dusa turbina, masina trebuia sa scoata un fum foarte puternic iar masina mea nu scoate acest fum, cel putin nu sesizabil. Este posibil sa fie turbina dusa fara sa scoata fum considerabil? 

 

 

Edited by Aleahim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil, dar masina nu ar trebui sa mai traga de loc. Dar cred ca cel mai bine aduci masina la Bucuresti, cum fac majoritatea din Iasi, ca noi macar stim ce inseamna Volvo si cum se repara. Noi reparam numai Volvo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now