Guest sn00P

voi ce ulei folositi la masina voastra?

10 posts in this topic

Eu folosesc ELF 15w40. Care ar fi cel mai bun pt motoarele noastre? sa stiu daca ma schimb de pe elf sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo GTX 3 MagnaTec folosesc si eu pentru mititica mea. Desigur, varianta de ulei pentru motoare pe benzina, dar in mod sigur exista GTX si pentru Diesel. S-ar putea sa-i zica "GTD".

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 250.000-300.000 per litru cam orice ulei e bun atat timp cat respecta normele de vascozitate si temperatura date de fabricant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3 ani de zile de cand sint posesor de volvo am schimbat personal numai Mobil cu filtru Mann.

Vara trecuta: Mobil1 15-50 Racing Formula sintetic

Foarte bun vara la drumuri lungi si turatii ridicate + drumuri de munte. In concluzie ok.

Dupa ce a trecut vara cu ale ei 40 grade si a scazut temperatura exterioare de pornire la 15 grade, pina se incalzea motorul (peste 70 grade) se straduia sa-l arunce pe pe la turbina (plus segmenti probabil) dar e cert ca il cam arunca (vizibil fum albastru la pornire)

Acum Mobil 5-40 sintetic, si se comporta destul de bine. Oricum il schimb in mai cand vine Vara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc de 3 ani Elf  10w-40 semisintetic.

Producatorul spune ca il poti tine 10.000Km.

Eu il skimb la aprox.9.000

Il recomand cu raport pret/calitate f. bun.

La Carrefour  98 Ron

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tocmai am facut schimbul, asa ca nu va pot spune inca comportamentul (ce-i drept, motorul suna bine, nu pare a avea probleme... vom vedea si la iarna)

Ulei: Mobil 1 SuperSyn Rally Formula 5W-50.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este cam subtire pt. canicula asta?

De fapt, astept sa treaca un pic de timp, sa imi spui cum se consuma... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu are nici o legatura cu caldura. Aici intervine acel 50, deci a 2-a cifra, care ... cu cat este mai mare, cu atat uleiul isi pastreaza proprietatile de lubrifiere (deci nu se face 'apa') la temperaturi cat mai mari ;). 5w (w vine de la winter) se refera la starea uleiului la rece, cu cat este mai mic cu atat uleiul se formeaza in pelicula fina (este mai subtirel, deci mai usor de 'rupt') si faciliteaza pornirea motorului mai usor iarna.

Dar, cum bine ai zis, asta e teoria ... vom vedea practica ce surprize de rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now