Guest Amy

Cum prelungim viata acumulatorului?

6 posts in this topic

Daca doriti sa fiti scutiti de o descarcare prematura a acumulatorului urmati indicatiile urmatoare:

-Verificati nivelul electrolitului, asigurati-va ca depaseste cu circa 10 mm nivelul placilor, iar daca este necesar, completati. Folositi numai apa distilata, iar in cazuri exceptionale apa de ploaie sau apa fiarta si apoi racita. Nu depasiti nivelul de 10 mm deasupra placilor si stergeti cu atentie eventualele scurgeri. Vara, este intelept sa verificati nivelul o data pe luna, intrucat temperaturile ridicate de sub capota conduc la evaporarea apei din baterie sau chiar la fierberea electrolitului.

-Pastrati curatenia bateriei; curatati bornele regulat si inlaturati orice urma de acid cu apa calduta (nu fierbinte!) si detergent. Mizeria acumulata sau acidul pot cauza autodescarcarea mai rapida a bateriei.

-Asigurati cu atentie bateria in lacasul ei si strangeti ferm clemele pe borne. Daca bateria se misca sau vibreaza, se pot deplasa placile si defecta bateria.

-Incarcati regulat bateria – macar o data pe saptamana efectuati cu autoturismul un traseu mai lung, de circa o ora, pentru a va asigura ca alternatorul a avut timp sa incarce acumulatorul. Acest lucru este important, mai ales cand se circula de obicei in oras, pe distante scurte, cu porniri/opriri frecvente. Mersul la relanti sau pe trasee scurte (sub 30 de minute) nu este suficient pentru incarcarea acumulatorului si viata acestuia se poate scurta. 

- Inainte de pornirea motorului, opriti toti consumatorii (lumini, radiocasetofon, accesorii, stergatoare de parbriz, dezaburire, etc).

-Inspectati regulat cureaua de propulsie a alternatorului (popular cunoscuta drept cureaua de ventilator). Inlocuiti-o daca prezinta crapaturi sau alte semne care ar putea indica uzura prematura. Ruperea acesteia poate descarca rapid bateria.

-Parcati la umbra vara. Temperaturile inalte de sub capota dauneaza starii generale a acumulatorului. Iarna, imbracarea intr-o husa a bateriei este recomandata, intrucat sub 0 grade Celsius, randamentul acesteia scade si descarcarea survine foarte rapid.

-Duceti autoturismul la revizii atunci cand trebuie. Un motor in stare tehnica proasta poate cauza suprasolicitarea bateriei.

-Verificati pe autovehicul cum incarca alternatorul. Supraincarcarea sau incarcarea insuficienta distrug, in timp, acumulatorul.

http://www.turatii.ro/index.php?func=articol&domeniu=Know%20your%20Car&articol=32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu in ultimul rand: cumparati o baterie de marca (Varta, Duracell, Bosch) cu amperajul un pic mai mare fata de cel dat de producator.

PS: Mai trebuie verificat de cati amperi are nevoie masina in faza de pornire si comparati cu specificatiile date de producatorul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pot da mai multe detalii despre cum se verifica care este consumul in momentul pornirii?

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu la asta ma refeream, ci la modalitatea de a masura pe masina consumul instant in momentul pornirii. ceea ce ai indicat tu sunt modelele producatorului respectiv in functie de specificatiile tehnice ale constructorului la momentul lansarii masinii. totusi, in functie de uzura motorului si a componentelor (electromotor - in special) acest consum poate sa difere.

deci, cum aflu ce consum am in momentul pornirii????

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un ampermetru legat in SERIE cu electromotorul, intre baterie si borna de + a acestuia. Doar ca nu poti folosi de-astea de electronica, pentru ca masoara maxim 20A, iar demarorul la pornire iti ia peste 100A si bubuie aparatul.

Numai bine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now