Guest Ullysse

Belea !

11 posts in this topic

  Acu chiar m-a speriat, ma rog, mi-a speriat buzunaru la gandu ce-ar pute sa fie!

Sa va spun si despre ce e vorba. Acum 15 min, cobor jos sa dau otura cu masina, pornesc si cand accelerez aud un suierat pe care nu-l mai auzisem pana acum. In mers si mai rau, nu numai ca suieratul se mentine dar cand accelerez merge normal o perioada(adica intra turbina ia demaraj cum trebuie) cam pe o plaja de 1000ture(2000-3000, 2500-3500, s.a.m.d.) si deodata pierde puterea, brusc, desi turatia ramane aceiasi. Daca accelerez, fenomenul se repeta de la inceput.  Din cunostintele mele de pana acum cred ca e o problema cu turbina care inceteaza sa functioneze la un moment dat dintr-un motiv oarecare pe care nu-l stiu inca(poate infundata cu funingine, desi  nu merg subturat!).  Trebuie sa mentionez ca cu cateva ore ininte de patanie am desfacut capacul filtrului de aer si am scuturat filtrul. Ma gandesc sa nu fi deranjat vreun senzor ceva, dar ... ar fi prea usor!!!  Voi ce credeti??? Ajutor!  Sa nu uit, masina e S40 1.9D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai citit de problema asta pe alte forumuri, cei de dincolo o definesc ca "flat spot"... Chiar cand eram la reprezentanta la Bucuresti, venisera niste pusti cu problema asta si le-a zis ca e de la turbina...

Uita-te la supapa de suprapresiune a turbinei, sa nu se fi blocat pe "deschis"... Amy a avut o problema de genul asta, si i-am recomandat sa "umple" acea supapa cu degripant (WD-40) si sa miste de tija aia pana cand se mai "elibereaza". Ea a rezolvat 50% din problema pe care o avea, poate la tine se rezolva complet... nu strica sa incerci !

Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica si furtunele de aer. pentru a functiona turbina are nevoie de presiune. daca unul dintre furtuna este spart, gaurit sau nu este prins cum trebuie pe la coliere si scapi presiunea nu functioneaza nici turbo. dupa cum ai descris tu problema se poate ca in momentul in care presiunea in instalatie ajunge de valoarea maxima (daca nu ma insel 0,6 bar) undeva se pierde. cred ca daca acea supapa de care vorbeste Alex nu functiona sau era in pozitia deschis nu ar fi trebuit sa "simti" turbo deloc.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de sfaturi! Apreciez ajutorul vostru si sper sa va pot ajuta si eu vreodata!

Din fericire de data asta am scapat! Ce era? Furtunul (cel de la filtru de aer la motor) era sarit un pic de pe locasul lui (spre rusinea mea nu prea stiu exact ce e acel locas si unde . Am bagat mana si am simtit ca e sarit si l-am impins la loc. Am observat totusi ca era slab colierul si parca nici furtunul nu era prea sanatos in zona aia. Zilele urmatoare cand o sa mai am ceva timp (acum sunt in sesiune) o sa incerc sa verific mai bine si sa strang colierul.  Acum merge bine si de fericire i-am dat un 80 cu a-II-a. Cred ca problemma aparuse datorita unei limitari electronice sau ceva de genu dar sunt convins ca asta o sa imi explicati voi mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super ! Ma bucur ca ai rezolvat si ca era numai atat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am verificat furtunul de aer! Intradevar e crapat pe aproape jumatate din circumferinta la capatul dinspre turbina si era carpit cu niste banda izolanta. Trebuie sa cumpar unul nou. Intre timp as vrea sa-mi spuneti ce efecte negative are si ce se poate intampla. Banuiesc ca chestia asta ia din puterea motorului si se poate sa traga mizerie pe acolo. Ce alte rele mai face sper sa imi spuneti voi. Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cat timp ai rulat cu masina asa. EU unu am patit-o cu un renault Master cam aceasi problema doar ca era doar slabit colierul si nu mi aspira bine si prin urmare putere ioc, ea de unde nui. Eu am rulat cu ea asa vrio 500 km. masina era in garantie si avea vrio 4000 km. Am fost in service au pus furtunul la loc au prins colierul si de atunci si pana in prezent masina a facut peste 77000 km si la motor nu a avut nimic. Astai experienta mea. Nu stiu ce zic ceilalti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu s-a intamplat nimic. Ceea ce se poate intampla... e sa se strice debitmetrul de aer. Acesta blocheaza functionarea turbinei (am patit-o cu un opel astra). Atunci... s-a rupt filtrul de aer si a intrat praf in debitmetru (acesta blocand functionarea turbinei). Din fericire... a fost suficient sa schimb filtrul, debitmetrul... a ramas functional. Si tu ai scapat ieftin. Daca avea altceva... nu mai functiona turbina. Nu stiu exact cum e la volvo (incep deabia acum sa studiez in vadis, gratie lui alex ;) ), dar banuiesc ca e la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am observat si eu ca am furtunul de aer "mancat", dar la mine e vorba de cel care ajunge in cutia cu filtru de aer.

Ce efecte ar trebui sa aiba chestia asta?

Multam,

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e vorba de furtunul care vine din contra-aripa in filtrul de aer nu e nicio problema... Il poti tine asa pentru ca e inainte de elementrul filtrant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now