comanr

V60 awd

16 posts in this topic

Salut, proaspăt posesor de v60 hybrid. O masina interesanta dar cu ceva necazuri.

Momentan e in lucru, compresorul de aer condiționat era defect. L am dat jos și l am făcut bucăți.  Problema provine de la partea electrica și anume bobinajul statorului. E ceva munca sa extragi statorul din mizeria aia de compresor. Bobina de jos care zace mereu in ulei a fost corodata și astfel echipamentul a intrat in scurt circuit activând releul de protecție high voltage. 

Dupa ce primesc statorul de la bobinaj va voi comunica daca operația e o reușită și care sânt costurile. Teoretic o reparație perfecta cu freon și ulei nou plus stator nou ar putea fi undeva la maxim 1500 Ron. 

Menționez că lucrez in domeniul electric/electronic.

 

Nu știu de ce s-a postat de mai multe ori, cer scuze moderatorilor dar afișa eroare.

Edited by comanr
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

După o săptămână de așteptat statorul se afla fix pe masa de lucru a celor de la bobinaj, li s-a părut un capăt de țară. Pe scurt nu au făcut nimic. Au zis că pot să îl trimită în Ungaria dar că cei de acolo nu mai lucrează din cauza covid19 . Guvid 

Pe și mai scurt m-am apucat de bobinaj. Am ridicat și schema motorului care este foarte simpla, ei ziceau că e ceva de domeniul SF. 6 bobine au un punct comun în dreptul numărului 9 iar celelalte 6 au un punct comun în dreptul numărului 6. Motorul este sincron cu rotor magnetic. Important e să respectăm ordinea bobinelor dar și sensul de bobinaj. 

Am decis sa reconstruiesc doar bobina afectata pentru proiectul pilot. Nu mai poți să ai o bază în nimeni...

 

IMG_20200701_142417.jpg

IMG_20200701_144527.jpg

IMG_20200701_135538.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobina refăcută. E destul de greu de bobinat prin fereastra aia

IMG_20200701_182257.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,am si eu o problema electrica la al meu v 60 hybrid D6 2015,pe scurt motorul electric are un defect iar cei de la Primus nu se baga sa-l repare,il inlocuiesc ,adica doar motorul 25000 ron.Problema este ca din cauza lui primesc tot felul de erori si limitari ca altfel nu l-as baga in seama si nici nu pot sa-l anuleze,deci complicat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sosit primul stator bobinat profesional. Îl voi testa și voi pune concluziile aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmeaza convertizorul, sa vedem unde il faci pe ala ? :D

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am văzut că are vreo două, unul coborâtor și unul care face din 220 4 sute :)) la care te referi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale de incarca batery packul adica de jos in sus . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai cad puntile redresoare probabil. Oricum electronica e destul de perisabila dar parca e mai okey să repari un invertor decât să schimbi injectoare. Mie îmi pare rău că după D5 și d6 au scos numai mizerii de motoare cu power pulse , o mare și mizerabila mizerie este acel xc90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa faci din asta o afacere poti pune la bursa nu aici . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu hulesc pe nimeni, exista niște reguli în casa asta, le respecți bine, nu le respecți esti dat afara . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am un Volvo V60 - 2016 cu aceasi problema la compresorul de aer conditionat.

Tu ai rezolvat problema cu rebobinarea?

Are cineva contactul din Ungaria pentru asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now