Sign in to follow this  
Followers 0
katalin33k

help S40 2005 2.0D errors

17 posts in this topic

Salut,

Am achizitionat un volvo s40 din 2005 la care am 2 erori. Din ce am gasit pe google mesajele reprezinta :

0. "Aveti 2 mesaje de eroare" :

1. respectiv service motor masina a stat mai bine de un an iar aceasta eroare banuiesc ca se refera la schimbarea de filtre si ulei.

2. low beam light intermitent signal sau ceva de genu. masina are xenon iar becurile functioneaza, banuiesc ca sunt aftermarket si ia eroare. Daca le inlocuiesc cu originale bosh (banuiesc ca h7 dar nu am desfacut faru inca), se rezolva eroarea?

3. daca lupele folosite sunt identice cu e46 de la bmw pot sa pun bixenon? Are rost sa investesc in astea?

https://www.morimotohid.com/morimoto-elite-d2s-hid-system?quantity=1

4. se poate schimba limba meniului de la ceasuri in engleza? (am gasit vida dice 2014d+ewd la 500 lei)

 

Multam fain.

IMG_20210720_154453.jpg

IMG_20210720_154207.jpg

IMG_20210720_154038.jpg

IMG_20210720_153742.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, primul mesaj se refera la faptul ca este depasit termenul de revizie si celalalt mie imi aparea cand se ardea un bec la far. Daca a stat mai mult de un an, verifica si discurile de frana si anvelopele sa nu fie ovalizate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns Victor.

Masina a stat mai mult de un an din ce a spus vanzatorul si da pe discuri avea un strat de rugina dar dupa cativa km aratau ca noi. Totusi nu pot testa nimic inca, nu pot misca masina pana nu primesc numerele rosii, avand programare abia pe 4 august. Dupa asta va intra in revizie filtre, ulei, curatire lichid frana, antigel, servo si vazut bine cata rugina e pe sub ea. Distributia ar mai avea 20k dar pe carte am vazut ca dupa 6 ani ar trebui schimbata indiferent de km. Voi schimba becurile aftermarket, banuiesc ca din alea sunt si sper sa dispara eroarea.

Mai raman acum intrebarile legate de :

-instalare bixenon, se merita/eficiente/rezista in timp, sau raman cu lupele actuale, curatite si folosire becuri originale.

-schimbare limba DIM,ICM,PHM in engleza macar. Din ce am gasit pe net se poate folosind vdash de la d5t5.com si cablu/clona de dice dar costa (nu stiu exact cat).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, cat ai dat pe ea? Am avut fix aceeasi echipare, ingrijita ca bibeloul si a plecat tot in familie, la 287.000 km, distributia schimbata, alternator nou, pusa la punct, cu 3000 euro.

 

Edited by Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat-o la 1500 din austria. Masina e destul de ingrijita, tabla e ok pentru varsta ei, nu e nici prea buna nici rea pe sub iar la banii astia pare ok.

Totusi ma enerveaza eroarea asta: "motorsystem wartung erforderlich" insemnand "engine system maintenance required", dar nu cred ca se rezolva cu schimburile de filtre si ulei. Din ce am gasit pe forumul englezesc pare ca e legata de injectoare datorita motorinei extraordinare, asa ca trebuie sa curat/inlocuiesc duza de la vreun injector (nu stiu inca nu am dice, nu am avut volvo pana acum), si oricum nu pot sa o misc inca 2 saptamani.

Daca nu la cum arata si la cum sta piata 3-3.5k pare sa fie pret rezonabil si are doar 210k.

 

WhatsApp Image 2021-07-16 at 17.32.04.jpeg

WhatsApp Image 2021-07-16 at 17.32.04 (2).jpeg

WhatsApp Image 2021-07-16 at 17.32.04 (1).jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super pret :)  Primul mesaj, dupa revizie, trebuie sa ti-l stearga cei de la service. Gasesti si pe aici cum se sterge daca vrei sa o faci tu. Sa o folosesti sanatos si fara incidente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tester Dice+soft Vida ,ca sa intelegi mai bine  erorile, resetari sau calibrari ,unde este cazul. Dupa niste km multi de rulaj (200-220k teoretic) ,citeceva probleme cu injectoare, ceva  electrica ,una alta.depinde ,intrucit nu este o regula stricta.

Pentru schimbat limba  ,mai bine lasi asa, si inveti germana :),fiindca pe logistica si studiu dai mai multi bani si pierzi timp  decit ar costa operatia facuta de un priceput , altundeva decit la dealer.

 Arata  bine auto pentru vechimea sa (exceptind jantele), culoare reusita si pretul este unul bun  si real  .Cu cit "urci " in Europa  (..NL) se gasesc la preturi de 2000-2300E iar ce este in Ro sint aberatii  de pret la peste 3000 E,pentru modele pina in 2007-2008,  fiindca  sint vinzatori -samsari si doar ocazional cind gasesti  ceva bun si scump este doar de la un posesor dedicat marcii ,intrucit  isi face schimbare la ceva mai nou. Aviz altora..

Sa o exploatezi cu bine si drum bun  in continuare!

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru urari Victor si Vvolvo.

Am fost in concediu 10 zile iar acum am vazut mesajele voastre. Maine iau numerele rosii si asigurarea si gata pentru prima plimbare. Primul lucru jumate de rezervor de motorina premium si aditiv pentru dpf iar apoi sa comand filtre si ulei. Am un delphy scan tool de la un prieten pana imi iau dice si la prima scanare mia vazut xenon stanga faza scurta intermitent dar becu se aprinde (probabil s-a ars si are ceva aftermarket), ceea ce stiam si de pe bord din mesajul de eroare dar si "rezervor dpf contact intermitent", eroare care a mers stearsa dar la prima cheie a aparut din nou, probabil rezervorul e gol. Daca puteti sa imi spuneti unde este amplasat si daca e greu sa il alimentez, dar si ce recomandati sa bag in el?

@Victor cat a costat distributia pentru vechiul tau s40?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, undeva in jur de 1000 ron, nu mai stiu sigur, toate facturile le-am predat odata cu masina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am gasit la prima plimbare cu masina ieri, se pare ca se pot monta jante de 17 si chiar 18 daca vrei masaj la coloana :).

Azi mi-am facut schimbul de filtre singur si mi-a luat destul timp, vreo 7 ore .

Cam aiurit sistemu de la volvo, mama lui de common rail trebuie sa faci bleeding sa nu fie pic de aer ca nu vrea sa plece nici cu spray si in filtru intra bine peste 1l de motorina, aproape 1,5l asa ca de acum stiu sa am 2l pregatiti dinainte, dar pana la urma a luat-o. La ulei iar tampit sistem abia am desfacut capacu strans de vreun prost cu bormasina avea data o tura peste buza, iar ulei am luat 6l si am bagat 5 iar maine dimineata completez. Schimbu la filtru de aer a mers rapid 5 minute si surpriza schimbarea filtrului de polen care e ascuns langa pedale, trebuie scoasa pedala de acceleratie (nu e nevoie sa o demufezi decat daca vrei erori), iar cu greu ajungi sa desfaci capacelu de tine filtru si sa i scoti suruburile, noroc ca sunt mai slabut. Am curatat in acelasi timp si un spray wurth sa curat caloriferu, filtru ala de polen cred ca avea 5 ani de cand a fost schimbat iar acolo mizerie cat cuprinde, acum totul e ok caloriferu, gurile de ventilatie, capacelele cu legaturile spre gurile de ventilatie,puse aiurea de cine o fi facut revizia lea trantit asa si nu venea aer calumea.

Cu multa rabdare se rezolva dar nu e simplu, poti face de unu singur treaba ca mine in spatele blocului cu 2 bidonase de 5l de ulei vechi si taiate pe o parte (5,5-6l ca s-a umplut unu). Ulei am folosit Ravenol, iar celelalte filtre pe Man.

https://www.amazon.com/RAVENOL-J1A1520-5W-30-Fully-Synthetic/dp/B00EWJUGWW

Masina suna mai placut acum iar erori au ramas aceleasi,deci a supravietuit. Apropo cum se reseteaza mesaju de service fara dice? Ceva cu cele 2 butoane de pe bord?

 

 

WhatsApp Image 2021-08-03 at 22.20.32.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

La mine asa functiona, trebuie doar rabdare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok cheia in pozitia I butonu din stanga pe T1 apasat apoi rotit cheia in pozitia II, se asteapta sa licare de cateva ori si imediat cum se opreste se ia contactu si se scoate cheia. La reintroducere si pusa in pozitia II mi-a scazut o eroare, mai aveam pe aia cu becu. Dupa ce am pornit nu am mai verificat dar mai tarziu am vazut ca iar am 2 erori deci merge resetat mesajul dar reapare la urmatoarea pornire sau dupa cativa km.

Azi am fost nevoit sa merg la un service sa schimb burduf planetara stanga pe interior si capatu de planetara fiind uzat de rulmenti care totusi ereau ok, dar planetara nu batea inca asa ca na decat una noua (1200 lei) mai bine atentie din timp) si daca tot e planetara afara am schimbat si uleiu la cutie (in carte scrie 2,1l iar eu am luat 2l care abia au incaput). Ce a iesit din cutie un ulei asa negru mai rau ca de motor si daca mai avea 1,5l acolo fiind posibil sa nu fi fost schimbat de peste 100k km sau daca a fost schimbat. Cutia schimba mai binisor acum da na sa mai fac cativa km sa intre noul ulei peste tot, plus ca am observat un mic joc la shifter, in fata plin de mizerie si ulei l-am curatat ieri dar tot un pic mai agata in a a 2 si a 3-a,

In timp ce masina a fost pe elevator am vazut ca pe la mijloc dupa racordu flezibil e dpf si seamana cu ce poze am gasit pe internet iar in el intra/ies 2 tevi subtiri dar care duc spre fata masinii. Din ce am citit pe acest forum nu ar trebui sa am un rezervor pentru aditiv dpf de 2l? Si daca da, in dreapta spate pana in roata nu e nici un rezervor.

Unde ar putea fi localizat sau daca s40 de 2.0D are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroare de bec ars care aparea aiurea. Am reusit sa scap de ea dupa ce am scos afara farurile si verificat pe fiecare in parte. Mufa mica din interior care intra in balast clipseaza becul si daca nu e impinsa pana la capat probabil e vazuta ca un contact imperfect. Am crezut ca am niste becuri ieftine, chinezarii cand colo sunt osram xenarc, e drept putin obosite dar care nu ar fi trebuit sa fie vazute ca eroare. Probabil s-a inlocuit unu din becuri si nu s-a avut in vedere dar din ce mi se pare mie sunt de culori diferite.

Asadar pentru toti cei care au eroare de bec ars verificati intai sa fie fiecare mufa bagata bine, nu recurgeti la anulatoare de erori care se incalzesc enorm si risti sa ramai pe drum fara lumina. Cam astea sunt becurile 66240 d2s:

https://www.emag.ro/bec-xenon-d2s-osram-xenarc-classic-66240clc-4150k-p32-d2-1-buc-554345/pd/DRWMJ1BBM/?X-Search-Id=ad34ba261b894781df33&X-Product-Id=71519431&X-Search-Page=1&X-Search-Position=3&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

 

1.jpeg

2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am testat ieri noapte pentru prima data mersul pe timp de noapte. Tmp de 30 km totul ok apoi s-a stins becul dreapta, oprit farurile,repornit i-a da o putere de l-a albit  apoi iar 20km fara probleme. Are toane sau iti arata ca nu-i convin aceste becuri, dupa ce s-a stins scurta de pe dreapta mi-a aparut eroarea in bord iar apoi surpriza eroarea dispare. Acum nu mai inteleg intra in protectie sau ce naiba are. As incerca sa schimb pentru inceput becurile.

Ce recomandati ca D2S care stiti sigur ca anuleaza eroarea si becuri pe care le-ati folosit? 

Am gasit o gramada de becuri phillips si osram dar si alea sunt unele contrafacute si nici un magazin nu te lasa sa desfaci becu si sa incerci (sau cazu meu 30 km a mers bine merci pana cred ca s-a incalzit droseru).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate dezactiva din Dice : "Cold Diagnosis Light " sau cum se numeste (asa se numeste la VAG), astfel incat sa nu mai verifice la pornirea fazei scurte si sa dea eroarea pe bord? 

Nu e un lucru rau, becurile se mai si ard dar atata timp cat becu e functional de ce sa intre in protectie si sa taie curentu?

Orice bec xenon oricat de original ar fi are un numar de ore de functionare si mai ales o rezistenta la socuri (aprox 3k). Daca mergi mai mult sau ai parte de drumuri extraordinare le arzi rapid si apoi de ce sa dai 300 lei pe un bec cand poti lua unu la 50 si ti rezerve dupa tine. Oricum 6 chinezarii tin oricum mai mult decat un original.

Acum apare si problema led-urilor. De ce sa am eroare pe bord cand folosesc un Led de la Morimoto, net superior oricarui xenon de pe piata (35w nu porcarii de 100+) si care e facut in colaborare cu Osram (250 usd 2 becuri led), care lumineaza o distanta mai mare cu mai putina lumina si totusi sa apara eroare in bord si dupa un timp sa taie alimentarea?

 

Edited by katalin33k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :

L-am incaltat cu jante si cauciucuri. Acum arata asa (Jante de 18" Brock RC 27 iar cauciucuri Continental Y XL + piulite si antifurturi noi):

 

volvo.jpeg

Edited by katalin33k
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0