Guest Ullysse

ADEZIV

12 posts in this topic

Salutare! Puteti sa-mi recomandati un adeziv de cauciuc care sa reziste la temp ridicate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emil de pe forum te poate ajuta, el lucreaza in domeniul adezivilor. Incearca sa-i dai un PM daca "nu se simte"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut Alex, dar... din pacate... ceea ce exista la mine... nu rezista la temperaturi inalte. Adezivul de cauciuc pe care-l stiu eu se numeste liquid sole (dupa intarire... se face ca si un cauciuc). Principala utilizare este pentru talpa de cauciuc la incaltamintea sport. Eu i-am gasit si alte utilizari (de exemplu pentru refacerea garniturilor de cauciuc... cand nu poti gasi garnituri similare). Adezivul e in gama adezivilor Bison. Nu stiu exact ceea ce vrei sa faci. Spune-mi mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi! Ce vreau sa fac e sa repar un furtun a carui capat e crapat(rupt mai bine zis) transversal pe 40% din circumferinta acolo unde vine colierul peste el. E furtunul de aer care merge de la filtru de aer si intra in turbina. Initial am vrut sa-l cumpar dar cand am vazut pretu' mi-a trecut (e 1100 RON !) si am zis sa incerc sa-l repar. La service un mecanic mi-a propus sa puna nu-s ce teava peste gura pe care se prinde el ca sa o lungeasca si astfel sa stranga colierul dincolo de zona rupta. Pe langa ca nu mi-a placut ideea nici nu cred ca se poate tinand cont de structura furtunului. Ideea mea de reparatie e sa lipesc zona aia si in plus pe deasupra sa pun un manson de cauciuc, lipit si asta, peste care va veni colierul. Deci capatul problematic al furtunului va avea inca un strat de cauciuc peste el. Cred ca in felul asta va fi si etans si rezistent. Nu stiu exact ce temperaturi sunt acolo dar cred ca totusi se incalzeste zona si de asta am zis de adeziv rezistent la temperaturi inalte.  Daca am gresit cu ceva in teoria mea de reparatie sau daca aveti idei mai bune va rog sa nu ezitati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuza-ma ca intreb, dar ce furtun costa 1100 RON? tot setul pentru masina costa 250 eur de la SAMCO, care sunt cei mai buni in furtunaraie (in special pentru tuning) - http://www.samcosport.com/ . mi se pare enorm pretul cerut doar pentru un singur furtum, chiar si la reprezenatanta....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Si mie mi se pare enorm chiar l-am intrebat pe ala daca e aurit sau ceva de genu ! Probabil la reprezentanta e si mai mult. Pretul e de la un magazin de piese care la care alte piese au valoare in jumatate fata de reprezentanta. Furtunul nu l-au gasit decat pe original. Cum am mai spus e furtunul de aer, cel de la filtru de aer la turbina!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel furtun pt s60 pe mine ma costa 380 ron. Mi s-a parut prea scump... pt ca e o simpla bucata de cauciuc. Incearca sa vezi si la altii. 1100 ron e enorm. Am exact aceeasi problema. S60-ul meu sta pe tusa pt ca am 2 furtune crapate... cel ce intra in turbina si cel ce intra in intercooler. Ma costa 700 ron amandoua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm! O sa mai caut! Dar intre timp haideti sa revenim la subiectul toppicului. Deci, credeti ca se poate repara furtunul ala cum am zis eu? Si daca da cam ce adezivi as putea folosi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ar rezista vreun adeziv... din cei pe care-i stiu eu. Acel furtun e facut dintr-un cauciuc special (ce rezista la fluctuatiile de temperatura si la trepidatii mari). In timp... imbatraneste (ce vrei... e un cauciuc!) si crapa. Ce mi s-a intamplat mie? Acum cateva zile... fac schimbul de ulei si pun aditiv in motorina. Masina merge super (i-am dat 180 km/h si mergea super). Apoi aud un "suierat" ca si cum ar sufla vantul f puternic din fata (neglijez acest aspect, chiar il pun pe seama vantului).  Am mers astfel vreo 20 km. Apoi...imi fac treaba printr-un oras invecinat (am pornit-o si am oprit-o de cel putin 10 ori si nu am simtit ceva). Dupa ce plec din acel oras spre Brasov... simt ca masina nu merge constant si are pierdere de putere si... uitandu-ma in oglinda retrovizoare vad f mult fum.  :o Ce-o fi imi zic? Ofi de la ulei sau de la aditivul de motorina?!  :) Eram cu un coleg. M-am dat jos si l-am pus pe el sa tureze motorul. Ce observ? Pocnituri si... masina cand se tureaza cand nu... cand scoate, fum dens cand nu. Nu observ nimic si dau vina pe ulei. Sun un prieten care are cunostinte in domeniu si se intereseaza. Ma suna el apoi si imi spune ca oricat de prost ar fi uleiul... nu da asemenea simptome in 100 km. Merg apoi cu grija pana acasa, fara sa fortez masina (in asa fel incat sa nu solicit turbina).Imi fac griji si imi programez masina pt o diagnosticare electronica. Apoi seara vb cu midnight caller... care-mi zice ca degeaba o duc la diagnosticare ca... nu imi spune ce are ci... doar ce nu functioneaza. Ma sfatuieste ca incepand de la filtrul de aer... sa verific toate furtunele. Ce observ? Furtunul de la intercooler partial obturat si crapat in 2 locuri. Ce-mi zic? Asta e. Pornesc masina si observ ca la supraturatie furtunul care intra in tubina se umfla si se dezumfla brusc (o fi din cauza obturatiei celuilalt furtun, imi zic si nu observ nimic la el). A doua zi comand furtunul de intercooler (216 ron). Vine in 4 zile. Apoi dupa vreo 4 ore... ma gandesc... daca o fi si furtunul de la turbina spart? N-ar fi bine sa ma uit? Ca altfel va mai trebui sa astept inca cateva zile.  ;) Dau jos capacul de pe motor, bag mana sub acel furtun  si-l misc pt ca deasupra nu se vedea rupt. Ce credeti ca observ? Si acela era rupt pe 40% din circumferinta. Noroc ca am abservat imi zic. Comand apoi si acel furtun. Cat credeti ca costa? 380 ron. Cam mult imi zic. Ofertantul imi spune ca daca iau subansamblul cu furtunul de la filtru+furtunul de la turbina+senzorul de pe furtunul de la turbina... ma costa 480 ron. Imi zic ca pentru 100 ron diferenta... merita sa le iau pe amandoua... macar am 2 furtune noi (ca o crapa si celalalt candva ca... e imbatranit). Acum astept... furtunele. Mi le voi schimba eu. Nu e o operatiune complicata. Am uitat sa va spun... inspre intercooler,de la motor pleaca 2 furtune... unul intra intr-un mixer(un tub cu 3 orificii,unul intre motor si mixer, un orificiu da spre racitorul de egr, iar altul intre mixer si intercooler). Cel dintre mixer si intercooler... nu era asa murdar, in schimb mixerul si furtunul dintre motor si mixer... imbacsite de mazga groasa (si cred ca orificiul de egr era si el obturat). Le-am curatat. Voi curata si acel orificiu de egr cand o sa dau jos mixerul (voi face si aceasta operatiune daca tot e sa fac o mica revizie la sistem). Am si comandat garniturile pt corpul egr). Acum astept cu nerabdare piesele si rezultatul. Voi reveni cu noutati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca tot e vorba de adezivi, vreau si eu o recomandare pentru plastic. Am avut norocul sa loves o bordura mai inalta si am spart o bucata din "fustita" de sub spoiler, una dintre laterale. Prinderea de partea centrala a ramas pe pozitie si am recuperat restul, ideea e ca vreau sa incerc sa o lipesc, dar trebuie un adeziv serios, plasticul ala e mereu expus la mici lovituri, iar acum vine iarna si parca vad ca il pierd prin zapada. Sfaturi?

Edited by ipo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now