Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Emil

Cum functioneaza EGR-ul

1 post in this topic

EGR-ul (Exhaust Gas Recirculation) este un sistem prin care, in mod controlat, se reintroduc o parte din gazele arse (din galeria de evacuare) in galeria de admisie.

Monoxizii de azot (NOx), cei mai periculosi din punct de vedere al poluarii, sunt "predispusi" sa apara la temperaturi mari ale camerei de ardere. De aceea se introduce in mod controlat o mica cantitate din gazele de evacuare (care, in mod normal, sunt foarte sarace in oxigen) in camera de ardere pentru a scadea temperatura de ardere, si deci implicit NOx.

Este un sistem pur pentru reducerea poluarii.

Daca acest sistem nu exista, arderea este mai "violenta" as putea spune, din cauza aerului bogat in oxigen, "neviciat" cu gaze de ardere, dezvoltand si o putere "un pic" mai mare. Pic = 1-3 CP. Deci nu ceva evident. De aceea se prefera acest sistem anti-poluare, care daca nu exista, _creste_ poluarea si nu o scade. E posibil sa nu fie asa mult fum, din cauza arderii mai complete cu acel oxigen neviciat, dar apar acei monoxizi de azot, care sunt invizibili, si care sunt mult mai periculosi.

Daca ne gandim in aceeasi directie, consumul ar trebui sa scada, dar din nou, insesizabil.

Evident, in cazul motoarelor diesel, exista si dezavantajul ca o data cu gazele de evacuare se insinueaza in galeria de ardere si particule fine de "zgura", specifice arderii motorinei prin compresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0