Guest V70XC

Probleme cu lichidul de racire.

19 posts in this topic

O problema destul de neplacuta.

Practic te trage pe dreapta si trb. sa opresti motorul.

Temperatura apei s-a ridicat pina la nivelul rosu, aparind mesajul de avertizare sa opresti imediat.

Toate astea s-au intimplat in conditii normale de mers, noaptea in oras, mai mult de atit temp. de afara era in jur de 3-5 grade.

Dupa numai 2-3 min, cu motorul oprit temp. apei a revenit la normal.Pornesc din nou merg cam 1-2 km si temp. creste din nou.Opresc iar si din nou temp. scade repede la normal dupa numai 2-3 min.

Dau drumul la caldura la maxim in masina(ajuta) si reusesc sa ajung pina acasa cu inca citeva opriri.

Ventilatorul de racire pare sa functioneze normal.Poate termostatul...sa vedem?

Luni o duc la Volvo pe platforma sa vedem care-i buba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

intr-adevar, destul de neplacut. problema apare fie de la termostat, fie de la un furtun obturat cu diferite chestii. te rog sa ne tii la curent...

p.s. daca ai nevoie de ajutor, in masura in care te pot ajuta o sa o fac cu placere.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ori termostatul, ori pompa de apa. Verifica nivelul in vasul de expansiune. Furtun obturat nu are cum sa fie, si oricum presiunea e mare in circuitul de apa asa ca ar scuipa cam orice afara. Plus ca nu avea de unde sa intre acel "obturator" in circuit. Doar daca nu ai incercat sa dai la peshte in vasul de expansiune :D

    O perioada de 2-3 minute e prea putin ca ditamai motorul sa scada de la 120 de grade (cam atat presupun ca e temperatura de avertizare) pan ala 90 de grade cat e temperatura de lucru. Pur si simplu nu are cum sa se raceasca atat de repede. Pe al meu (1.6) il las si o jumatate de ora oprit si abia daca scade o liniuta-doua (din vreo 6) temperatura.

    Mai poate fi senzorul de temperatura care a inceput sa arate tampenii si sa trimita aberatii la ECU. Altceva nu are ce sa fie.

Bafta si tine-ne informati !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era sa uit.

Dimineata cu ochiul meu de "specialist", m-am uitat prin motor.

Firele electrice de la ventilator si altele care trec aprox. pe linga radiator sint imbracate in copex.Copexul asta era topit in mare parte.Daca apasam pe el se farmita foarte repede.Altele mai indepartate de aceasta zona aratau ok.

Sa fie de la temperatura apei care a fost peste limita sau sa fie o problema mai veche si cauza acestei probleme sa fie legata de acest copex topit?

Shpeedy mersi de oferta, dar nu vad cum ai putea sa ma ajuti.Nu am ce face trb.sa ma despart de masina in weekend >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
author=Midnight Caller

    O perioada de 2-3 minute e prea putin ca ditamai motorul sa scada de la 120 de grade (cam atat presupun ca e temperatura de avertizare) pan ala 90 de grade cat e temperatura de lucru. Pur si simplu nu are cum sa se raceasca atat de repede. Pe al meu (1.6) il las si o jumatate de ora oprit si abia daca scade o liniuta-doua (din vreo 6) temperatura.

    Mai poate fi senzorul de temperatura care a inceput sa arate tampenii si sa trimita aberatii la ECU. Altceva nu are ce sa fie.

Pai problema e ca apa chiar fierbe cind ridic capota, da pe gaurica de aerisire afara si se vede cum clocoteste.

Eu am mai avut probleme in trecut cind nu mai functiona ventilatorul si pina mi-a venit piesa l-am pus pe direct, aveam un butonas in masina si cind temp. se ridica dadeam drumul la ventilator si vreau sa spun ca aproape instantaneu revenea la normal temp.Deci se poate....

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Mi se pare foarte ciudat ca un motor de 2.4L sa se raceasca de unul singur cu 20 de grade in 2-3 minute. Atat. Daca dai drumul la ventilator intr-adevar se poate raci mai repede, mie-mi zbura matreatza din cap cand m-am aplecat sa ma uit la filtrul de aer si a inceput sa mearga ventilatorul...  ;D

    E de studiat, totusi incearca sa umbli intai la ce e mai ieftin (termostat, releu ventilator, apoi senzori).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, inca o chestie...

Dimineata am pornit motorul si l-am lasat jumatate de ora sa mearga pe loc.

A ajuns temp. la 90, am turat motorul, a pornit ventilatorul, acul nu a vrut deloc sa se ridice cu vre-un grad fata de normal.Atunci am luat hotarirea se plec cu ea...(dar dupa 2 ore...deci cu motorul rece)...si dupa 2 km...iar se ridica temp............. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Scoate conectorul de la senzorul de temperatura, curata-l bine cu niste Spray Kontakt sau Decarburol / Decarbusolv, freaca-l inauntru-afara-inauntru-afara de cateva ori si mai incearca sa te mai joci cu ea.

    Ce banuiesc eu - senzorul de temperatura nu face contact -> ECU inlocuieste valoarea cu una default (o temperatura joasa, parca 20 de grade), termostatul nu deschide, nu circula apa -> creste temperatura. Nu stiu daca termostatul deschide mecanic (ca la Dacie, se dilata un metal) sau e o electrovalva activata de un semnal electric extern.

    Spor !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa te ajute asta...

Este pentru Volvo V70XC din 2001 incoace, motor B5244T3, AWD, cutie AW50/51AW. Daca ai alt motor, spune-mi si-ti dau poza si pentru celalalt model.

component location.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

am spus ca poate fi obturat vreun furtun tocmai pa baza simptomelor pe care le-a descris V70XC. tocmai datorita faptului ca dupa 2-3 minute de la oprirea motorului se racea si isi putea continua drumul (chiar si pentru 2 km) m-a dus cu gandul la ceva gunoaie in instalatie. in timp ce motorul este in functiune se creaza, intr-adevar, o presiune destul de mare. cand opresti, datorita unei supape - cea din capacul de la vasul de expansiune, aceasta presiune scade treptat. daca un furtun este obturat (nu neaparat total), prin respectiva parte a motorului nu trece decat o parte din lichidul de racire aflat in sistemul de racire - lucru insuficient racirii propice. odata cu scaderea treptata a presiunii este posibil ca cantitatea de lichid sa fie suficienta racirii. este doar o parere ( si o experinta pe un Opel cu aceleasi simptome; la vremea respectiva pe langa gaurile acoperite din chiuloasa cu diferite gunoaie nu pot sa explic ce am gasit intr-un furtun cu diametrul de 5-6 cm)

totodata, si ideea lui Alex este foarte buna. se poate ca unul dintre contacte "sa faca pe nebunul". cum acesta varianta este mai simpla, iti recomand sa incerci. nu ai ce strica. revin cu recomandarea, in cazul in care desfaci mai multi conectori, sa cureti cate unul pe rand. desfaci, cureti, pui la loc. se poate foarte usor uita ceva nemontat si poti dda de altele apoi...

bafta!

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci se pare ca s-au dovedit utile discutiile, intr-un final.

Am masina in weekend :)

Am atasat si poza cu buba.

Am curatat conectorul, dar problema nu era de acolo.Era de la termostat.Printr-o conjuctura si fiind prin zona Drumul Sarii cu capota deschisa, am ajuns la service-ul din zona pentru o constatare scurta de 10 min.Au constatat ca termostatul era blocat, deci nu mai functiona.Au sunat dupa piesa si in maxim 2 ore am avut masina gata de drum!

Manopera+antigel+termostat = 140 ron!!!!!!!!!!!!!!!!

Dimineata aveam programat sa sui masina pe platforma via Volvo, dar avind in vedere discutiile purtate aici am hotarit sa mai arunc un ochi pe la motor.

Am sa sun la Volvo sa anulez programarea.

Va multumesc pt. suport si am sa trec la sectiunea service-uri acest service care s-a miscat profesional si am ramas si cu banii in buzunar.

post-0-12877843610421_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari ! Chiar ma bucur ca ai rezolvat, si cu bani putini ! Era pacat sa scoti o gramada de bani, probabil cei de la Volvo in primul rand inlocuiau ce nu trebuia :))

PS: Astea sunt maruntisurile de care ziceam ca nu merita o vizita la reprezentanta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea a 2-a, lichidul de racire.

De citeva luni tot scade nivelul lichidului in vasul de expansiune, fiind nevoit sa completez cam un pahar la 2,3 saptamini.Am fost cu ea la Volvo si mi-au gasit radiatorul putin fisurat.Pina acum nu am luat nici o hotarire, un radiator la Volvo costa in jur de 20 si ceva de milioane.

Am auzit de un praf care se pune in radiator si acopera fisurile, e bun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde de... fisura. exista mai multe soiuri de prafuri si chiar solutii. in practica am folosit 2+2 si am fost destul de multumit. dar la Dacie....

incearca sa nu folosesti prea multe prafuri (cantitate). poate astupa si diferite orificii de prin motor si chiuloasa ceea ce nu e bine de loc. pana sa incerci poate ne vedem si mai stam de vorba....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    In principiu da, e bun, am auzit cel putin, nu l-am testat pe pielea mea. Dar daca e fisura mica, de ce nu te duci tu sa ti-l sudeze undeva ? E o solutie mai buna, si scapi si mai ieftin. Cu praful ala nu stii cum ti se incliseaza dupa aia termostatul si-o dai in alte probleme... Eu stiu pe cineva care sudeaza (cel putin era acum vreo 4 ani) prin Titan, cum te duci spre Drumul intre Vii. Daca ai timp mergem acolo impreuna...

Bafta si tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici eu nu recomand sa dai radiatorul jos. macar de s-ar vedea fisura sau macar sa fie accesibila. stiu cateva service-uri ce fac astfel de inerventii. vorbim....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now