soloxl2003

DUPA 120 KM/h raman fara ABS

12 posts in this topic

mi s-a intamplata seara.Am observat ca mi se aprinde martorul ABS in bord dupa ce trec de 120km/h. am incercat frana pe la 60 la ora dar ABS-ul nu mai functiona. am oprit masina , apoi am repornit-o si martorul s-a stins. am incercat iar si la 120 s-a aprins.

de la ce o fi? siguranta sau altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai hai sa o luam logic... Ce treaba ar avea siguranta electrica cu viteza masinii? Nu cred ca aici e problema.

Cel mai probabil beleaua ta este la unul din senzorii ABS de la roti, al caror job este sa masoare viteza rotii respective (uite aici o legatura directa cu viteza de deplasare) si de a transmite informatia asta calculatorului. Eu zic ca unul dintre ei raporteaza aberatii, si astfel calculatorul intra in eroare.

Ca sa fii sigur, gaseste un service cu un tester bun, capabil sa citeasca si erori ABS, si iti va spune clar ce eroare ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa fie din cauza marimii cauciucurilor. Am schimbat cauciucurile pe sdpate si am acum 195/65R15 iar pe fata am 195/55R15. O fi din cauza asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este posibil si asa, mai ales daca exista o legatura intre schimbarea cauciucurilor si aparitia problemelor...

Desi, cand folosesti cauciucuri inegale, manualul masinii iti recomanda sa dezactivezi DSA-ul, nu zice nimic despre faptul ca ABS-ul ar fi afectat.

Eu toata vara am mers cu 195/65/15 pe spate si 190/60/15 pe fata, si nu am avut nici o problema, nici la viteze mai mari ;)

Parerea mea personala este ca tot testerul te salveaza, el iti poate spune clar unde e buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana la urma o sa ma duc la terster. Multumesc pt raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa fie din cauza marimii cauciucurilor. Am schimbat cauciucurile pe sdpate si am acum 195/65R15 iar pe fata am 195/55R15. O fi din cauza asta?

este foarte posibil sa fie de la cauciucuri

aceeasi problema am avut-o si eu (aveam 195/60 fata si 205/55 spate) si dupa ce treceam de 100km/h se aprindea martorul de bord (nu am incercat sa franez sa vad daca intra ABS-ul).Oricum intrasem in panica rau de tot (centrala ABS) ziceam eu, dar la o privire mai atenta am observat diferenta dintre cauciucuri si am hotarat sa le ,,egalizez''.

PROBLEME SOLVED ;):D;D::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudat... Ma uit pe http://www.miata.net/garage/tirecalc.html si fac niste calcule...

La ktln diferenta intre roti 195/60/15 (asta e mai mare) si 205/55/15 este:

1. diametru: 615-616.5 = 8.5 mm

2. circumferinta: 1932.1-1905.4 = 26.7 mm

3. numar de rotatii pe km: 518-525 = -7 revolutii

4. daca 195/60 ar fi marimea standard, atunci cu 205/55, cand vitezometrul ar arata 100km/h, viteza reala ar fi de 98,6Km/h

La mine, asta vara, fata 195/60/15 si spate 195/65/15, deci diferente:

1. diametru: 615-634.5 = -19.5 mm

2. circumferinta: 1932.1-1993.3 = -61.3 mm

3. numar de rotatii pe km: 518-502 = 23 revolutii

4. daca 195/60 ar fi marimea standard, atunci cu 195/65, cand vitezometrul ar arata 100km/h, viteza reala ar fi de 103,2Km/h

Deci, in cazul meu diferentele era mult mai serioase, si totusi, nici macar la 210km/h (:P) nu mi s-a aprins ABS-ul sau DSA-ul...

Strange!

PS - ktln, de ce mergeai cu roti mai mari pe fata decat pe spate? Nu arata aiurea masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 195/65 R15 pe spate deoarece am arcurile un pic cazute si sta lasat de spate(, dar o sa imi pun cauciucurile originale sa vad daca mai face asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este din roti 100% !!! Pune cauciucurile de aceeasi dimensiune si scapi de problema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudat... Ma uit pe http://www.miata.net/garage/tirecalc.html si fac niste calcule...

La ktln diferenta intre roti 195/60/15 (asta e mai mare) si 205/55/15 este:

1. diametru: 615-616.5 = 8.5 mm

2. circumferinta: 1932.1-1905.4 = 26.7 mm

3. numar de rotatii pe km: 518-525 = -7 revolutii

4. daca 195/60 ar fi marimea standard, atunci cu 205/55, cand vitezometrul ar arata 100km/h, viteza reala ar fi de 98,6Km/h

La mine, asta vara, fata 195/60/15 si spate 195/65/15, deci diferente:

1. diametru: 615-634.5 = -19.5 mm

2. circumferinta: 1932.1-1993.3 = -61.3 mm

3. numar de rotatii pe km: 518-502 = 23 revolutii

4. daca 195/60 ar fi marimea standard, atunci cu 195/65, cand vitezometrul ar arata 100km/h, viteza reala ar fi de 103,2Km/h

Deci, in cazul meu diferentele era mult mai serioase, si totusi, nici macar la 210km/h (:P) nu mi s-a aprins ABS-ul sau DSA-ul...

Strange!

PS - ktln, de ce mergeai cu roti mai mari pe fata decat pe spate? Nu arata aiurea masina?

Salut @maudDib

Arata foarte aiurea dar eram cam ,,limitat''

Oricum astept sa treaca iarna ca le-am luat ,,all seasons'' si o sa le schimb pe toate ca sunt proaste si cele de pe fata in viraj maxim ating de aparatoare

Ce dimensiune tre sa aiba pt jante de 15'

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiu ca pentru 15` trebuie sa fie 195/55 R15 sau 195/65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe 15, dupa 2001 ai 185/65/15 sau 195/60/15.

Cel putin asa am vazut trecut in talon la 5-6 masini din Germania.

195/65/15, chiar daca sunt mult mai usor de gasit, sunt mai inalte si freaca in aripa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now