Sign in to follow this  
Followers 0
Guest marcy

Alarma faruri aprinse

9 posts in this topic

Acum am gasit acest forum si am si eu cateva probleme...

Am cumparat un volvo v40 din 2001 1,9 diesel 85 kw si am constat ca nu functioneaza alarma cand deschizi portiera si farurile sunt aprinse.... Am verificat butonul de la portiera si am ajuns la concluzia ca ar trebui sa verific releul care se ocupa de acest sunet...Poate cineva sa-mi spuna unde este pozitionat acest releu sau daca ar putea sa fie si alte motive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu ti se opresc farurile cand scoti cheia din contact? Ce motiv ar avea existenta unui sistem de atentionare audio a unui lucru inutil :)

It's not a bug, it's a feature! :D

Cum legea zice sa tii farurile aprinse si ziua, iar Volvo le opreste automat cand iei contactul si le aprinde cand pornesti motorul, mi se pare muult mai fain decat la alti producatori, unde trebuie sa le pornesti, sa le opresti, sa iti zbarnaie in cap alarma, etc.

Cred ca nu am mai umblat la comanda de lumini de un an de zile :D E pusa pe ON de nu mai stiu cand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucrul asta il stiam, m-am exprimat gresit , dar cand iti ramane masina cu pozitia aprinsa, ziua in amiaza mare, fara sa-ti dai seama si nimic nu te anunta cand cobori din masina, dupa cateva zile gasesti acumulatorul descarcat...Cand aveam vechia dacie 1310, inainte sa o incui ma uitam la becurile de pozitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa e, pozitia e facuta sa functioneze si fara contact. Aici ar fi trebuit o alarma, ceva.

Eu unul nu o folosesc, nu ii vad rostul.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

???

Rotesti comutatorul in pozitia maxim dreapta. Pozitiile sunt la mijloc, deci treci dincolo de ele. In pozitia maxim dreapta ai faza scurta/faza lunga.

Si lasi comutatorul acolo. Farurile se vor opri cand iei contactul, vor porni cand pornesti motorul. De-acum si pururea... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bun... dar din cate stiu eu , farurile nu se aprind fara luminile de pozitie, altfel nu ai avea lumini pe spate. Deci fara lumini de pozitie aprinse nu putem aprinde farurile. Ca la majoritatea masinilor, farurile se sting odata cu oprirea motorului, dar luminile de pozitie fata si spate raman aprinse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe pozitia maxim dreapta, farurile se aprind pe faza scurta cand pui contactul si se sting cand il iei. Automat ai si pozitiile aprinse, daca ai faza scurta aprinsa musai sunt aprinse si pozitiile. Pe pozitia 1, aia din mijloc, sunt aprinse doar becurile de pozitie fata si spate. Pozitia asta e independenta de contact si probabil a fost gandita pentru stationare (de exemplu ramai in pana noaptea). Daca nu stationezi undeva noaptea, eu nu vad de ce nu le-ai lasa pe pozitia doi, aia in care se aprind si se sting din contact. Asa esti sigur ca nu raman aprinse pozitiile, fiindca intr-adevar daca esti mai grabit cand te dai jos din masina, tendinta e sa invarti de comutator pana la prima pozitie si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum am coborat la masina sa verific ceea ce mi-ai zis si mi-am dat seama de nestiinta  mea...Masina o am doar de doua luni si inainte am avut Ford...Deci cate bordeie atatea obiceiuri, atat timp cat se respecta normele legale....Dupa ce am trecut de la Dacie la o "masina straina", printre altele ce era in plus,era acel sunet intermitent cand deschideai usa si te anunta "bai fraiere vezi ca ai uitat ceva"...Sunt in Milano de 8 ani si aici am condus si in interes de servici mai multe modele de masini si la fiecare am avut sonerie la portiera, de aceea cand la Volvo nu am auzit-o am crezut ca e ceva in neregula...Aici in timpul zilei de cele mai multe ori (exclus autostrazi) folosesc pozitia in timpul mersului si cand cobor din masina, ziua fiind, o uit aprinsa, de aceea mi se pare ciudat ca nu are acea alarma macar pt. pozitie...oricum fiecare cu inginerii lor...Multumesc mult ca m-ai lamurit si cer scuze ca am deranjat cu prostii. Apropos, mai am o problema cu turbo, am postat-o azi, daca poti sa ma ajuti te rog...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0