Guest Daniel1970

cat consuma VOLVO 740 motor 2316cc

9 posts in this topic

Buna

Tocmai mi-am cumparat un Volvo 740 super masina dar nu stiu cat consuma in oras,daca stie cineva sa-mi spuna si mie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asteapta-te la un 18-20%, depinde cat de greu ai bocancul ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut daniel.

Dupa cilindree banuiesc ca esti fericitul posesor al unui Volvo cu celebrul motor "rosu" - B 230 F cod motor.

Eu am avut un 240 cu acest motor. Este foarte rezistent si putin pretentios. Fii insa atent la epuratorul de gaze - contine niste site care se infunda repede, cauzandu-ti  suprapresiune in sistemul de ungere si "refulari" de ulei pe la joja, buson, evident si chiulasa si simeringuri daca sunt pe duca.....

Realistic, asteapta-te la un 14-15% in oras (dupa stil de condus) si cam 10-11% afara (eu realizam aceste consumuri cu 240-ul, insa nu e mare diferenta de gabarit. E un pic de diferenta la consum si intre break si berlina, in favoarea berlinei - eu aveam break). Daca folosesti aerul conditionat, adaugi cam un litru in plus. Daca ai  cutie automata, mai pui ceva la consumul din oras. Afara nu prea e diferenta, automata/manuala ma refer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, eu am un Volvo 740 din 1988, motor B230F, 2300 cm cubi, ca cel specificat mai sus, 8 valve, fara turbo, in afara ia cam 9% daca mergi constant cu 90-100 la ora...insa cum satele se tin lant pe la noi, ia cam 10%, daca vrei viteza fireste ca si consumul creste, masina merge bine si la 170 la ora, este putin cam zgomotoasa insa la turatii mari, insa poti atinge 120-130 la ora pe la 3000 de turatii. In oras depinde cum apesi pedala si mai ales cate opriri si porniri faci, de aici mai ales si de la regimul redus de viteza creste consumul, asa ca ia macar 12-13....si mai mult (mai ales iarna cand ajunge la un 14-15)...io stau prin Iasi...si chiar si pe aici se merge uneori bara la bara...in conditiile astea fireste ca ia si el saracul, ce sa faca...insa pentru asa masina consumul este mai mult decat rezonabil, in America era considerata o masina economica...motorul ceva mai mic, cel de aproape 2000 cm cubi (identic cu cel de 2300 insa are peretii cilindrilor ingrosati, de aceea ar fi mai sigur pentru apasarea pedalei pana la fund in regim turbo), chiar si cu turbo, ia cam cu 1 litru mai putin in afara, are un amic, totusi nu pot sa spun ca-l apreciez la demaraj, cel de 2300 trage mai bine, la turbo apare si problema cu intarzierea actiunii suflantei, acel turbolag, cam pe la 3000 rotatii incepe sa sufle...ideal ca performante este poate acel V6 de 2800 cc folosit pe 760 insa este un motor facut cu Peugeot care consuma mult si nu e prea fiabil din pacate. Pe 960 da rezultate faine acel motor de 3000 cu 6 in linie, motor folosit si pe S90...alaturi de un motor de 2500 in linie foarte apropiat de motoarele actuale de pe Volvo. Motorul de pe 960, cu 24 de valve, are performanta buna (220 CP, apoi a scazut la 200 CP cand au trecut la o alta clasa de poluare) insa daca ti-a sarit cureaua s-a dus si motorul...ceea ce la motorasul rosu de 2300 nu se intampla, pui alta curea si gata, chestie rara pe la motoare...ar mai fi acel motor de 2300 cc cu 16 valve, ceva mai silentios si mai puternic (150 CP) insa mai pretentios la intretinere si reparatie, fapt valabil si pentru variantele turbo. A mai existat si rarisimul motor de pe 960S, un 3000 cu supraalimentare care ajunge pe la 265 CP. Deci, Daniel, ai cel mai fiabil motor de pe 740 si cu un raport calitate\consum numai bun. In rest mai este acel motor de pe VW LT cu 6 cilindri in linie, diesel, care consuma cam 6-7% in afara, insa este cam zgomotos iar iarna poate sa-ti faca probleme daca nu este bine intretinut, cam asta ar fi in materie de motorizari pe 740...Oricum, 740 nu este o masina pe care sa o alergi cu pedala la fund...este o masina solida, foarte rezistenta la rugina, extrem de fiabila, foarte confortabila si...mai ales...cu caracter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e diesel nu consuma mult. Eu am un 740GL din 88, clasic si media e de 6%. Stiu ca e greu de crezut dar care are acest model stie... Motorule e in 6 pistoane si e echilibrat foarte bine pentru caroseria ei. in oras ajung la 8-9l/100km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul de 2316 NU E DIESEL. E intr-adevar B230F benzina. Si consumul depinde foarte mult de cat de uzat e motorul. Al meu mananca in jur de 12,5-13l/100km in oras si 7,5-8,5l/100km in afara la 120km/h dar e adevarat ca are putini kilometri si e excelent intretinut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

consumul depinde foarte mult de stilul de conducere. trebuie sa mergi cu viteza cat mai constanta si sa eviti demarajele rapide mai ales ca volvo e o masina destul de grea.eu am un volvo 244 d6 si am un consum mediu de 7.3%. dar incerc sa ma fatai prin oras(pitesti) cat mai putin.la un motor cu benzina exista optiunea montarii unei instalatii de gpl. in legatura cu pornirea iarna la diesel eu am facut un resou pe care il tin sub baia de ulei in functie de temperatura exterioara si am pornire la fel de rapida ca vara. e o solutie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este.... si la vechea proprietate a familiei mele aveam cam acelas consum (12-13l) oras (9-10) in afara localitatii... Acum depinde mult de sofer si mai ales de drumurile pe care merge acesta(multe gropi.... shtitzi voi aglomeratie.... acelas rezultat.....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now