Guest Ullysse

Roata blocata!

10 posts in this topic

  Salut!

De vreo saptamana merge infranata roata din drepta spate si se incalzeste. Mecanici au zis ca "aaa, e clar cablul de frana de mana" si eu mi-am comandat cablu care vine joi(300lei). Azi am avut de facut de urgenta un drum de vreo 250 km si l-am facut dar inainte de asta m-am uitat pe dedesubt sa vad cum mai sta treaba si poate pot face ceva sa nu mai stea blocata roata, adica sa incerc sa desprind cablul de frana de mana. Spre surprinderea mea am constatat ca daca eliberez frana de mana cablul nu e blocat si revine la pozitia corecta, deci probabail nu e cablul pana la urma si aia or fi niste novici, iar eu l-am comandat si platit degeaba. Acum stau si ma intreb ce o fi? Poate ietrierele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil este blocat pistonasul franei nu frana de mana. Se poate rezolva si dupa deblocare lui iti recomand, in caz ca am dreptate cu pistonasul, sa-ti comanzi un kit de reparatie (set de garnituri pentru piston) pentru partea respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai intai trebuie curatat. de multe ori kitul de reparatie nu este necesar (daca lucrezi cu grija) dar daca tot desfaci este bine sa inlocuiesti acele garnituri. daca nu le ai si nu curge lichid nu trebuie sa stai dupa ele. totodata nu recomand sa mai circuli cu masina. in primul rand tocesti foarte repede placutele. apoi de la caldura discul de frana se poate decalibra si ulterior trebuie schimbat. tot din cauza caldurii, vaselina de la rulmenti se topeste si se pierde. ce se intampla mai departe cred ca sti...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Dan de pe forum are aceeasi problema. Daca trage frana de mana, una din roti (pare-mi-se cea din stanga) ramane infranata si trebuie sa bage manutza pe dupa roata si s-o deblocheze. Ori ai tija de actionare gripata, ori ceva "sare peste un cioc" (ca sa ma exprim plastic) si nu mai revine la pozitia initiala. 99% problema e din acea tija, partea interioara a cablului este din cate stiu eu imbracata intr-o camasha de teflon pentru a elimina frecarea intre interior si pereti. De regula cablul se rupe direct fara a sari "atze" din el.

    Daca ai VADIS-ul, iti recomand sa te uiti in el sa vezi ce si cum, daca nu, spune-mi si-ti pun PDF-ul cu sistemul de frana de mana "explodat".

    Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! asa e am si eu aceeasi problema cum a spus ALEX daca trag frina de mina mi se blocheaza etrierul tot  la roata spate dreaptavreau sa spun ca problema o am de vreo 6 luni!!!! stiu ce are !! dar in ca nu i-a venit rindul  eu am alta problema mai mare !! cutia de viteze! dar m-am obisnuit sa nu mai folosesc frina de mina! tot ce poti sa faci e sa demontezi tot anasamblu etrier,placute piston le cureti frumos si le pui la loc si o sa ai garantia ca o sa mearga cablul sigur nun arae nimic! spor la treaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi ! Sper sa ma descurc sa o fac, poate chiar singur. Altadata nu o sa mai cred mecanicii fara alte consultatii. Apropo trebuie cuiva uncablu de frana de mana? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulysse, am vazut ca vinzi cablul de mana... Asta e, pacat ca te-ai luat dupa niste "mecanici" si l-ai cumparat degeaba :(. Dar nu ne-ai spus ce avea pana la urma masina si cum ai rezolvat problema ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salutare!  Am rezolvat-o! Am gasit, in sfarsit, un mecanic care cred ca isi merita banii. O sa scriu despre el la serviceuri recomandate.  Era etrierul blocat. Am cumparat un kit de reparatie si am mers la el. L-a scos l-a curatat, a inlocuit garnitura aia mare si un surubel de pe el.  Acum merge perfect. Oricum pe etrierul ala se vedeau urmele altor "meseriasi" care se pare ca batusera la greu cu ciocanul in el sa intre, ca nu cred ca vazusera  de asta cu filet. Unii oameni au multa vointa!  Acuma merge numai ca, de la temperaturile mari de acolo cat am mers cu roata blocata, placutele de frana s-au crapat si chiar faramitat pe margini si arata rau tare. Trebuie inlocuite! In rest pe moment e ok. Sunt inca nelamurit ca si mecanicu' care-i treaba cu vacuum tank-ul ala si furtunasele de pe acolo( la mine sunt scoase unle si blacate cu surub in cap). Oricum pana acuma e singuru care stie macar ce fac piesele astea. Mi-a cerut cevga scheme sa vada cum trebuie montate tinand cont ca n-a mai lucrat pe Volvo, el e expert in Vw. O rezolv eu si pe asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul ti-a verificat rulmentii? Daca ai mers si s-a incins roata foarte tare, e posibil sa se fi scurs vaselina din rulmenti si risti sa ai probleme ulterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceiasi problema o am si eu cu frana dreapta spate,m-i de blocheaza cand trag frana de mana.Cred ca o sa dau si eu etrirul jos si o sa-l curat.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now