Sign in to follow this  
Followers 0
Guest cataHMN

problema S 60

12 posts in this topic

Salut,

Ma bucur ca am dat de acest forum ca poate aici dau de cineva care poate sa-mi dea un sfat la o problema care pana acuma a fost imposibil de rezolvat.

Am un S60 D5 din 2002. De anul trecut din vara masina a inceput sa aiba niste simptome foarte interesante. Din cand in cand la turatia de 2500 motorul parea ca se ineaca, dupa care nu mai puteam accelera aproape deloc si nu mai urca in ture mai mult de 2500 nicicum. Trebuia sa opresc masina sa iau contactul si sa repornesc. In vara facea asta cam o data la 2 saptamani. A inceput sa faca din ce in ce mai des pana a ajuns sa faca constant si sa moara motorul chiar si in mers!!! In acelasi timp cu aceste simptome trebuie sa precizez ca la ecranul de la computerul de bord au inceput sa apara niste linii si sa distorsioneze literele si cifrele. In august am fost la service la Volvo pentru test. Raspunsul lor a fost ca trebuie sa schimb BORDUL!!! in rest nu au gasit nimic( chiar in acea zi motorul nu se ineca). Am plecat de la ei pentru ca desi nu ma pricep deloc la mecanica mi s-a parut deplasata solutia lor. De atunci am dus masina la 5 service-uri si la persoane care se laudau ca stiu ce are. Testere peste testere...de la toti acelasi raspuns...nu isi explica ce are si ca nu au mai vazut asa ceva. Ultimul la care am fost a gasit ceva la alternator( baga mai mult curent...ceva de genul asta), l-a reparat si a disparut problema de la ecran dar problema de la motor se agrava. Luni am dat din greseala/disperare de forumul acesta si am aflat de serviceul din Szeget. Mi-am facut programare si am fost astazi, numai ce am ajuns. Raspunsul....dupa 5 ore(m-am programat doar pentru tester) a fost urmatorul: "Ne pare foarte rau si ne simtim prost sa va spunem ca nu stim ce are masina si nu am mai vazut asa ceva in viata noastra." Au fost si ei cu ea sa o conduca si au vazut cum face.Masina are momente cand nu merge jumatate de zi, se "ineaca" la 2500 de ture si cateodat maore si motorul, si restul zilei sa mearga perfect...de ex.  am venit de la Seged fara probleme desi pana acolo am transpirat tot:)

In mare asta e povestea. Din vara si pana acuma am schimbat la ea asa(din cate imi amintesc): debitmetru, curatat injectoare, actuator, garnituri pompa Rail....parca mai era ceva da nu mai imi amintesc acuma...

Daca cumva a patit cineva asa ceva sau aveti vreun sfat sau o idee v-as fi recunoscator pentru ca efectiv nu mai stiu ce sa fac cu ea.

Mersi de timpul acordat.

Cata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai hai sa o luam pe rand, bordul de volvo nu are nici o legatura cu buna/proasta functionare a motorului, problema ta poate fii din mai multe cauze si anume :

1. intrarea in LIMP MODE (protectie a turbinei ) se cauzeaza din cauza actuatorului turbinei, este o problema des intalnita la toate motoarele cu turbina VNT (geometrie variabila).  Trebuie facut un test in mers si vazuta presiunea de turbo, din pacate asta se poate face doar cu Bosch KTS .

2. oprirea motorului si faptul ca nu porneste sau se opreste in mers este de la pompa de combustibil din rezervor, alta problema comuna la D5 si la mai toate masinile diesel moderne in general.

3. bordul se repara dar asta este ultima chestie care trebuie reparata si cea mai ieftina, reparatia costa 100E .

4. nu cred ca alternatorul este vinovat pt problemele cu bordul, acestea sunt cam standard la modelele de pana in 2005 .

Eu zic sa verifici presiunea de turbo la boost maxim in treapta a 3-a, sunt sigur ca ai presiune mult prea mare din cauza actuatorului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Problema cu bordul stiu ca nu are nici o legatura cu motorul, am precizat-o doar ca au aparut in acelasi timp . Faptul ca a disparut complet dupa repararea alterantorului nu stiu daca are vreo legatura(ma bucur ca a disparut)...eu doar v-am povestit cum au decurs reparatiile:)

1. Actuatorul a fost schimbat.Test in mers a fost facut de un service BOSCH.

2. Pompa de combustibil din rezervor am aflat astazi la Seged ca merge, au verificat-o ei.

Din cate am inteles tot ce e legat de turbo a fost verificat(inclusiv furtunuri si alte chestii despre care am citit pe forum, ca am vazut ca nu sunt singurul cu aceasta problema)

Se pare ca e ceva mai deosebit de nici aia din Seged nu au gasit nimic. Mi-au zis ca lor le da pe tester ca totul ar merge perfect, de aia nu intelegeau  nici ei nimic.

Mersi de raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrul de aer l-ai schimbat?!? Probleme similare am avut si eu, dar era din cauza filtrului de aer (simptom de inecare). Ma rog...eu nu reuseam sa ajung nici la 2500ture  ;D

  Referitor la bord, Bogdan G ti-a explicat...alternatorul nu are absolut nici o legatura cu distorsiiunile scrisului din bord (ecranul din stanga). Acolo este o alta problema.....

  Daca ai eroare pe Valva control Turbina, aia ar trebui sa-ti apara pe tester fara doar si poate....Presiune in turbina ar trebui sa fie in jur de 0.8bar. Nu cumva atunci cand intra in limp mode se aude in zona turbinei si un zgomot de "fier pe fier"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtre schimbate toate.  De bord nu stiu ce sa zic...acuma merge..cel mai tare ma doare motorul, nici nu ma intereseaza bordul deocamdata chiar daca incepe iara sa faca figuri. Momentan nu pot merge cu masina, nici macar in oras ca nu stiu cand o apuca, mi-e si frica sa ma bag mai riscant la un cedeaza ca raman fara pedala si.....

NU se aude nici un zgomot fier pe fier  si din cate am inteles valva aia e ok, s-a verificat tot. Si totusi pe tester nu apare ABSOLUT NICI O EROARE.

Se gandea cineva sa anulam pentru cateva zile catalizatorul sa vedem daca ajuta la ceva. Credeti-ma ca am ajuns sa ma gandesc la orice, inclusiv ca e mizerie in rezervor.

  Nu mai stiu nici unde sa merg cu ea si nici ce sa ii fac.

  Poate vine cineva cu ideea salvatoare:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista idei salvatoare exista numai service-uri bune sau proaste. Trebuie facut testul in mers si vazut pana la ce presiune urca turbina si mai ales cat de liniara este presiunea de turbo, eu de acolo banui, daca spui ca ai schimbat toate consumabilele atunci problemele raman doar 2 :

1. presiune turbo

2. alimentare motorina

Acestea sunt singurele probleme care duc la simptomele tale.

Ar mai fii probleme de contacte imperfecte dar acestea se vad la tester .

Completeaza-ti si tu locatia ca sa stim unde te trimitem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine ti-a sugerat sa anulezi catalizatorul cred ca a avut o idee buna ,incearca s-o pui in aplicare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine a urmarit acest topic, am rezolvat problema. Era stricata pompa de motorina din rezervor. Desi cei din Szeged au zis ca au verificat-o( nu stiu cum) si ca e ok, se pare ca s-au inselat.

Am gasit un site care vinde piese de volvo la preturi super ok: www.partsforvolvosonline.com

Va multumesc de raspunsuri!

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

si io am avut pompa de motorina din rezervor dusa dar imi afisa pe bord emergency engine service si nu urca mai mult de 2000 ture pana a murit de tot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai facut comanda ptr ceva pe acel site,e ok?multumim ptr informatie sa stii ca e bun la preturi dar sa vedem daca sunt si seriosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai facut comanda ptr ceva pe acel site,e ok?multumim ptr informatie sa stii ca e bun la preturi dar sa vedem daca sunt si seriosi.

  Da am comandat pompa de motorina din rezervor de pe siteul asta. Is super ok. Mi-a ajuns in 6 zile lucratoare. De atunci merge masina perfect. M-a costat undeva la 90 de lire cu tot cu transport. In Timisoara mi-au cerut 2.600 Ron pe ea!!!!:)

  Acuma a ramas doar problema aia de la bord despre care am scris mai sus( a reaparut).

  A scris cineva la un moment dat ca se repara usor. Imi spuneti si mie unde sau cum sa fac macar.

  Eu sunt din Timisoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0