nnd

sonda LAMBDA

6 posts in this topic

stie cineva unde este situata aceasta sonda ?

sau contactul de la mufa sondei?mi-a clipit de 2 ori in cateva zile

o fi vreo defectiune sau o fi iesit pur si simplu

daca e defecta e ceva grav ?

cum se poate remedia ?

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Sonda Lambda... sunt doua de fapt daca masina ta este Euro3 sau mai bun...

    Una este plasata la INTRAREA in catalizator, pe teava de evacuare. A doua (care masoara practic eficienta catalizatorului si nu are niciun rol in realizarea amestecului) este plasata imediat DUPA catalizator, la iesirea din acesta.

    Becul care ti se aprinde tie ar trebui sa-ti semnaleze un defect in catalizator (practic ca acesta a devenit ineficient). Citat din manual : "This could mean that the engine does not meet exhaust regulations"... bla-bla Volvo workshop.

    Faptul ca nu-ti porneste nu e legat de acea sonda... Defectul s-ar putea sa fie in alta parte... cum se manifesta mai precis ? Hai sa ne intalnim intr-o zi sa ti-o pun pe un mini-tester sa vedem daca putem vedea ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sfatul meu referitor la acest indicator!

pune masina pe tester!

exact asa a facut si a mea! se aprindea... se stingea... pana a ramas aprins!

codul defectiunii este P340 si se traduce prin!

CAMSHAFT POSITION SENSOR MALFUNCTION...

adica senzorul de pozitionare al axului cu came este defect!

eu l-am pus, dar becul nu s-a stins imediat... abia dupa vreo jumatate de ora... si de atunci, stins a ramas! nu mai am nici o problema...

costa destul de mult insa... eu am dat 750 ron pe el pt ca l-am luat original... dar sa nu faci aceeasi prostie! al meu avea numai cutia originala, ca pe piesa scria bosch!

si pe asta o gasesti in jur de 500 ron!

montarea nu dureaza decat 15 min...

nu stiu daca asta e problema ta... eu iti spun ce am patit eu! indicatorul; din bord se poate aprinde insa din mai multe motive...

trebuie neaparat sa-i faci un test!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand ai schimbat ultima oara filtru de aer? sonda lambda "citeste" amestecul de gaze arse evacuate si regleaza cantitatea de benzina ce trebuie consumata in acel moment. in cazul in care filtru de aer este imbacsit, pe evacuare se pierde multa benzina. sonda sesizeaza acest lucru dar nu poate regla un amestec optim asa ca da eroare.  verifica filtru de aer...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate interfata mea nu s-a conectat la masina lui... Ori a luat-o in balarii interfata mea, ori nu e compatibil calculatorul sau e o problema la el in partea de comunicatie... Trebuie sa reverific pe masina mea unde e e problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now