Guest alinsp

Pierderi de ulei

9 posts in this topic

Abia azi am dat capacul de pe motor jos si am vazut pete de ulei in zona turbo suflantei,langa furtunul ala gros care vine de la radiator...In fata lui este o smecherie rotunda care pierde ulei.Este desul de umeda...Am un V40 1.9TDI...2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca te rog sa faci o poza si sa o pui pe forum... Altfel nu te putem ajuta sa identifici problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din cate vad eu, aceea este supapa de suprapresiune a turbinei (cea care lasa excesul de presiune sa treaca in atmosfera si care "fasaie" putin cand accelerezi puternic. Tija aceea trebuie sa se miste sus-jos in momentul in care accelerezi, dar nu are ce cauta ulei acolo. Daca este ceea ce banuiesc eu (ulei din turbosuflanta scapa in circuitul de presiune) e timpul pentru O-Ring-uri noi la turbina... Nu e o operatiune dificila, dar e recomandat sa o duci la cineva care se pricepe.

    Ca regula de baza pentru motoare turbo (fie ele diesel sau benzina)...Nu ii ceri putere si nu treci de 2000rpm (3000rpm la benzina) pana cand motorul se incalzeste (macar 10 minute). Invers, cand vii de la un drum mai lung cand ai folosit turbina pentru depasiri, demaraje, etc, la sosire lasi motorul 2-3 minute la relanti pentru a permite turbinei sa se raceasca. Astfel ii prelungesti sau poate chiar dublezi viata fata de a uneia care a fost "abuzata" de cand motorul era "rece".

    Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbina vreo 2000 euro nou-noutza

second-hand intre 6-800 euro

reconditionarea celei pe care o ai acum cam 50 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati KM are masina? Daca pana-n 150 de mii atunci turbina propriu zisa nu are defecte, tebuie sa fie de la altceva. Zic asta pentru ca in familie avem un Peugeot 607 2.2 HDI care dus in service au zis ca trebuie schimbate turbina si cutia de viteze. E nu mai spune. Cu putin WD 140 merge unsa fara "glitch-uri". De obicei tija comutatoare face probleme datorita pozitionarii care o expune intemperiilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 167000KM cu ea...Tija de la supapa nu se misca in sus in jos,se aude cum fasaie la aceleratie si atata....La oprirea motorului se duce putin in jos...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now