mihai_s40

Placute frana spate

11 posts in this topic

Am si eu o problema : nu pot schimba placutele de frana  de pe spate . am incercat mai intai singur,pt ca la cele de pe fata a mers foarte usor dar nu am reusit. am fost la un mecanic dar nici ala nu a reusit. treaba e cu pistonasele, pe care nu le putem impinge in spate,ca sa punem placutele noi. nu s-au clintit nici cu presa.

Stie cineva daca e vreun sistem mai deosebit sau care ar putea fi problema?

pistonasele lucreaza dar au cursa foarte mica se misca ceva gen 1mm ,dar nu le pot apasa suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La unele masini, pistonasele se pot presa prin rotire dar nu cred ca este cazul la S40. Daca nu merge altfel incearca sa desfaci supapa de aerisire a franelor de pe parte la care lucrezi poate se mai detensioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din cate am inteles de la B88GMD de pe forum, pistonasele din spate in NICI UN CAZ NU TREBUIE FORTATE INAUNTRU ! Ele intra prin rotire si DOAR prin rotire !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat placutele pe spate singur. Daca n-ai dat erierul jos desfaci aerisitorul. Pistonasul intra la locul lui prin rotire (ungi un pic cu lichid de frana garnitura). Intra un pic mai greu din cauza garniturii. Incearca prima data fara garnitura pe pistonas si o sa vezi ca merge usor. Treaba cu rotirea e de la frana de mana care se regleaza singurica. Incearca cu etrierul demontat si sigur vei reusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult tuturor. o sa incerc asa cum mi-ati spus, ca singur nu prea ma ducea capul  ;)   

prea e jenant sa merg cu placutele in masina fara sa pot sa le pun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai am schimbat placutele si discurile(Ate si Jurid) pe spate.

Pentru a impinge pistonasul ai nevoie de o presa ,apoi trebuie rotit.Doar prin rotire nu merge(cel putin la mine nu a mers.).

Spor la mesterit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si fara presa dar trebuie sa il rotesti. Eu l-am impins cu mana si cu un patent am prins de capul pistonasului si l-am invartit. E super simplu !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor. Confirm si eu la randul meu ca pistoanele in spate la V40 din 1999 trebuie rotite (in sensul acelor de ceas) si impinse in acelasi timp pentru a reintra in locasul lor. Operatiunea se poate face foarte usor cu un cleste cu varfurile rotunde de tipul celui din imagine http://www.depozituldesimeringuri.ro/cumpara/cleste-cu-varf-rotund-4406756. Cele doua varfuri intra foarte bine in crestaturile pistonului. Atentie totusi la garnitura. Daca este schimbat si discul, etapele sunt urmatoarele: demontarea rotii, demontarea etrierului cu cele doua suruburi, pentru fiecare e nevoie de doua chei una de 15 la interior si una de 13 la exterior, scoaterea placutelor, demontarea suportului de etrier cu doua suruburi de 14, scoaterea surubului de la discul de frana cu o cheie imbus, extragerea discului (daca nu iese usor, se poate introduce surubul de 13 al etrierului in locasul surubului imbus, prin infiletare actioneaza ca o presa si desprinde discul de suport), apoi curatarea suportului de etrier si a suportului pe care se va monta noul disc cu o perie de sarma. La suportul de etrier se verifica daca cele doua pistonase culisante se misca. Este foarte important sa nu fie intepenite de rugina. Daca sunt intepenite, se scot, se curate cu peria de sarma si se ung cu vaselina. Noul disc e in prealabil curatat cu un spray pentru frane si sters cu o carpa moale. Pe suportul discului am pus unsoare pe baza de cupru, la fel si pe partile placutelor care intra in contact cu suportul de etrier. Se monteaza noul disc, se strange surubul discului, se remonteaza suportul de etrier, se monteaza placutele in sensul corect cu cele doua resorturi spre exterior, apoi etrierul cu pistonul retras. Asta e tot. Cu rabdare si cu experienta redusa, asa cum a fost in cazul meu, am stat cam o ora jumate pentru o roata. EE

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim mult pentru indrumari ! Cam asa ar trebui sa fie majoritatea celor de pe acest forum !

FELICITARI !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez cuplurile de strangere pentru suruburile franei spate la Volvo V40 din 1998. 55 nm penru suruburile suportului de etrier, 30 nm pentru suruburile etrierului,si 110 nm pentru suruburile rotii. Toate aceste suruburi pot fi stranse si la intamplare, dar e mai bine sa folositi o cheie dinamometrica. Cu bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now