Guest alinsp

racirea motorului

19 posts in this topic

Pana acum indicatorul din bord pt apa imi statea doar jos,nu se ridica deloc.Acum se ridica cum vrea el..odata-i sus,odata-i jos....Ventilatorul de la radiator se porneste doar cand am oprit motorul si nu din mers....Este normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai spalat cumva motorul ultima perioada?

Eu dupa ce am spalat motorul am patit cam la fel, ba chiar mai mult. Dimineata, cand puneam cheia in contact se ridica acul pana in zona rosie si asa ramanea, timp de vreo 2-3 zile. Apoi nu s-a mai ridicat si de-atunci incolo nu se mai ridica nici macar la jumate, indiferent de temperatura motorului. Am scos si senzorul de temperatura, l-am curatat dar degeaba. Trebuie schimbat...

Cat despre ventilator, in mers nu prea porneste el, decat vara atunci cand rulezi cu viteze f. mici (in Bucurestiul aglomerat de ex.). E posibil ca tu sa nu-l auzi decat dupa ce motorul e oprit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am spalat...Dar am umblat pe la sigurante...Cautam una arsa....Le-m bagat la loc

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Acul indicator de bord este comandat de senzorul de temperatura motor. Ventilatorul este pornit de ECU atunci cand termperatura depaseste 100 de grade. Ar trebui ca atunci cand acul e pe rosu, ventilatorul sa porneasca iar atunci cand e pe "zero", ventilatorul sa fie oprit. Cu alte cuvinte totul sa mearga haotic. Asta daca senzorul mai da un semnal catre ECU, cat de mic (functionare intermitenta sau in afara parametrilor)

    Pe de alta parte, daca senzorul da un semnal "mort" (0 "pe linie"), ECU-ul suplineste acest semnal cu unul implicit, in care motorul sa fie totusi functional. Cel putin asta se intampla pentru majoritatea senzorilor din masina.

    Trebuie sa vedem daca o putem pune un pic pe interfata de diagnoza, ca citim direct temperatura motorului si daca vedem din start o valoare ciudata il schimbi, nici nu mai stai la tocmeala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   

    Trebuie sa vedem daca o putem pune un pic pe interfata de diagnoza...

Vezi? Pe-a lui o pui la diagnoza... pe-a mea nu...  :'( deh, asta e...  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat ieri pe un diesel si n-a mers ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acul trebuie sa stea undeva la mijloc de obicei,dupa o perioada de mers???Sau undeva jos?Knd stau pe loc la semafoare sau ceva atunci incepe sa "danseze",dar in mers sta pe undeva pe la jumate...

Am mai auzit un zgomot,ca si o bataie....cand turez motorul pe loc,la reveire spre normal din acceleratie se aude o bataie...Aceeasi bataie se aude daca calc putin ambreiajul,iar dak il apas la maxim nu se mai aude nimic...

Se poate afla dak s-au datt kilometrii inapoi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventilatorul porneste la 102 grade si se opreste la 95... eu am computer in loc de ace indicatoare si astea sint temperaturile... mai departe nu stiu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai auzit un zgomot,ca si o bataie....cand turez motorul pe loc,la reveire spre normal din acceleratie se aude o bataie...Aceeasi bataie se aude daca calc putin ambreiajul,iar dak il apas la maxim nu se mai aude nimic...

Intrebarea e pentru un alt topic dupa parerea mea dar cam acelas lucru il patesc si eu la masina mea acum. In scurt tip tre sa ajung sai fac revizia masinii si o sa inerc sa vb cu mecanicul sa vad ce o sa-mi zica. Sar pute sa fie si din ambreaj dar atunci dece se aude si in momentul in care rulez si eau piciorul de pe acceleratie iar cand apas acceleratia se simte mai mult decat sa se auda bataia. Sar putea sa mai fie si din cutie dar nu prea cred. iar in ultima instanta poate chiar din cauza tampoanelor uzate. Sunt mai multe ipoteze. care din ele ar fi reala inca nustiu. verific si revin cu comentarii

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ezi ca este dintr=o mufa .se afla unde va prin fata stnga nu face contact am patit-o si eu .daca nu reusesti da-mi un mesj cu nr de tel si te sun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit mufa....

Am tot miscat-o,am scos-o,am bagat-o.....am frecat-o dar nimic.Nu m-i se "ridica"acul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit o fisura in radiator cand am vrut sa-mi completez cu Freon pt clima....Are ceva legatura clima,freonul,cu radiatorul?Se poate ca din cauza fisurii sa-mi indice total anapoda la bord?

Apa nu pierd prin fisura deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Vezi ca sunt 2 radiatoare in fata... Primul este condensorul de aer conditionat, este mai mereu rece, si nu are nicio legatura cu cel de masina, iar cel din spatele lui este radiatorul masinii. De aceea nu ai scurgeri de apa.

    Problema ta este un senzor de temperatura (Engine Coolant Temperature sensor - sau ECT) si se stie ca mai "crapa" din cand in cand la seria 40. In cazul in care acesta nu mai indica corect, computerul de injectie va lua o valoare "default", moment in care masina va merge putin ciudat la rece (sau la cald, depinde de valoarea implicita) si consumul de carburant este mai mare.

    Ti-a aparut si becul de check engine in bord ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu a aparut niciun bec...Eu nu prea vad al doilea radiator...Din cate vad masina mea a fost lovita in fata,s-ar putea sa nu fii montat inapoi al doilea radiator?Se poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu, nu se poate. Radiatorul de aer conditionat este LIPIT de cel de racire, poti observa acest lucru la o privire mai atenta.

    Apa nu pierzi prin fisura tocmai pentru ca sunt doua radiatoare separate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate,sunt doua radiatoare....Nu am fost eu atent...Ala din fata este fisurat

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Trebuie schimbat cel de aer conditionat, altfel vei pierde pe langa freonul din instalatie, si uleiul care se pune odata cu acesta pentru ungerea compresorului si vei risca la pornirea (din greseala chiar) aerului conditionat sa ti se blocheze compresorul, sa ti se rupa cureaua de auxiliare si sa ramai fara servodirectie si incarcare baterie (vezi patzania lui Ullysse de pe forum in subiectul "Nu porneste"). Condensorul se gaseste si separat, poti incerca la REMCO un telefon, sigur iti vor da un pret mult mai decent decat la reprezentanta. Pacat ca esti departe de Bucuresti :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam in cat timp trebuie sa se raceasca un motor?

Am facut sambata un drum de o ora, prin oras si in afara, cu aerul conditionat pornit non stop. Cand am ajuns la destinatie, am lasat masina vreo 5 ore, cand sa plec am pus mana pe motor sa vad ce si cum, era inca fierbinte, la bord apa imi arata tot undeva la 40-60 de grade....in 5 ore nu ar fi trebuit sa se raceasca de tot?

Precizez ca masina a stat cu botul la soare o ora sau doua cat a fost oprita.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Daca vrei lasa un obiect metalic in soare in miezul zilei si apoi ii vei masura temperatura vei observa ca poate ajunge chiar la 40 de grade desi afara sunt maxim 30. Este normal ceea e se intampla, temperatura masurata de cei de la meteo este la UMBRA.

    Pe de alta parte, chiar daca iti porneste ventilatorul si ramane pornit chiar si dupa ce incui masina, sa nu te mire daca ventileaza in continuare inca 10 minute. El raceste radiatorul, dar apa din acesta nu este circulata prin motor pentru a-l raci. Si cum el primeste comanda prin senzorul de temperatura din MOTOR, poti auzi ventilatorul in zilele foarte calde pana la 15 minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now